cialis Online φαρμακείο Farmakeio Trikala με τις καλύτερες τιμές στην Ελλάδα. Looking for a cutting-edge trading platform? Immediate Edge offers state-of-the-art tools for modern traders.

Έγινε παρεξήγηση – Παραπληροφορήθηκε ο δήμος για τα τέλη του ΟΛΚ

 Έγινε παρεξήγηση –  Παραπληροφορήθηκε ο δήμος για τα τέλη του ΟΛΚ

Κριτική κατά του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας διατυπώθηκε το βράδυ της Δευτέρας στη διάρκεια της συνεδριάσεως του δημοτικού συμβουλίου, με αφορμή την αύξηση των τελών και λόγω του σχεδίου παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων. Μεταφέρθηκαν στο σώμα οι ανησυχίες των ναυτικών πρακτόρων για την αύξηση του κόστους ελλιμενισμού των πλοίων στο καβαλιώτικο λιμάνι. Μάλιστα, ειπώθηκε από την Αναστασία Ιωσηφίδου ότι εάν εφαρμοστεί η αύξηση των τελών τότε κάθε κρουαζιερόπλοιο που σήμερα πληρώνει ποσό 90 ευρώ, θα εξαναγκάζεται να καταβάλλει ημερησίως έως και 1.200 ευρώ.

Απαντώντας στα όσα ακούστηκαν το βράδυ της Δευτέρας, ο πρόεδρος του ΟΛΚ Χρήστος Ηλιάδης το πρωί της Τρίτης από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ διευκρίνισε ότι έχει τεράστια σημασία ποιοι δημοτικοί σύμβουλοι τοποθετήθηκαν και εάν διαθέτουν επαρκείς γνώσεις επί του θέματος. Βάσει της συζητήσεως που διεξήχθη στο Δ/Σ ο κ. Ηλιάδης συμπέρανε ότι είτε οι σύμβουλοι μάλλον δεν είναι γνώστες του αντικειμένου, είτε ότι αιφνιδίως έγιναν τιμητές της ανομίας.

Ο πρόεδρος του ΟΛΚ απέδωσε τις ανησυχίες του δημοτικού συμβουλίου και τα σχόλια που διατυπώθηκαν στην ελλιπή ενημέρωση της Αναστασίας Ιωσηφίδου. Επίσης, ο Χρήστος Ηλιάδης αναφέρθηκε σε συγκεκριμένου ναυτικούς πράκτορες που γκρινιάζουν και δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις, οι οποίες ακόλουθα μεταφέρονται και στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Ο ΟΛΚ δεν είναι εξωτερικός παράγοντας «αποσταθεροποίησης» αλλά ένας δημόσιος φορέας που επιθυμεί τη συνεργασία προς όφελος των καβαλιωτών. Ο ΟΛΚ δηλαδή δεν είναι «αντίπαλος» του δήμου.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας επιλέγουν τους σταθμούς των πλοίων έχοντας ήδη ερευνήσει μια πλειάδα προϋποθέσεων, οι οποίες πρέπει να πληρούνται από τα λιμάνια υποδοχής. Ο ΟΛΚ θωρακίζει το λιμάνι και τη λειτουργία του, υιοθετώντας όλες τις ευρωπαϊκές οδηγίες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το σχέδιο παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων. Ο Χρήστος Ηλιάδης διέψευσε τα νούμερα που χρησιμοποίησε ως παράδειγμα για τα κρουαζιερόπλοια η πρόεδρος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ Αναστασία Ιωσηφίδου. Επιπλέον, παρατήρησε ότι στο πλαίσιο της αγαστής συνεργασίας ΟΛΚ και δήμου θα έπρεπε να είχε προηγηθεί συζήτηση, ώστε εκείνος ως πρόεδρος να ενημερώσει και να εξηγήσει αρμοδίως.

Η ευρωπαϊκή αλλά και η ελληνική νομοθεσία για τα απόβλητα των πλοίων ισχύει ήδη από το 2009 και κακώς ο ΟΛΚ δεν είχε εφαρμόσει νωρίτερα κάποιο σχέδιο για την παραλαβή και διαχείριση τους. Γι’ αυτό και πρόστιμο επιβλήθηκε στον ΟΛΚ αλλά και το αρμόδιο υπουργείο πιέζει για την τήρηση της νομοθεσίας. Το σχέδιο που τελικά εκπονήθηκε βάσει της νομοθεσίας προχώρησε με την προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού κι έτσι διαμορφώθηκαν οι τιμές ανά κατηγορία πλοίου.

Η διοίκηση του ΟΛΚ είχε συζητήσει με τους συμμετέχοντες του διαγωνισμού το θέμα ανταγωνισμού του καβαλιώτικου λιμανιού προκειμένου να αποφευχθούν οι μεγάλες τιμολογιακές αποκλίσεις. Ακόμη και μετά την κύρωση του διαγωνισμού και τη διαμόρφωση του τιμολογίου, αφήνοντας στην άκρη ο ΟΛΚ το οικονομικό του συμφέρον, ζήτησε από τις εταιρείες την αναστολή έναρξης των συμβάσεων και επιπλέον συμπληρωματικές διαβουλεύσεις με τους χρήστες του λιμανιού. Τα αιτήματα έγιναν δεκτά από τις εταιρείες κι αφού υπήρξε νέος κύκλος συζητήσεων, αποφασίστηκαν επιπρόσθετες εκπτώσεις.

Ο Χρήστος Ηλιάδης μας ανέφερε ένα σοβαρό σημείο του τιμολογίου για την παραλαβή και διαχείριση των αποβλήτων, βάσει του οποίου εάν ένα πλοίο έστω κι αν αυτό είναι κρουαζιερόπλοιο, πραγματοποιήσει τρεις τουλάχιστον ελλιμενισμούς σε οποιοδήποτε ελληνικό λιμάνι τότε εξασφαλίζει απαλλαγή από την καταβολή των τελών. Άρα, ο κ. Ηλιάδης εκτίμησε ότι ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 80% των κρουαζιερόπλοιων που θα δένουν στο καβαλιώτικο λιμάνι θα έχει εξασφαλίσει απαλλαγή της καταβολής των τελών. Εν τέλει δηλαδή, αυξήσεις στα κρουαζιερόπλοια δε θα επιβληθούν όπως ελέχθη. Αυξήσεις όμως θα υπάρξουν για τα υπόλοιπα πλοία, κάτι αναπόφευκτο αφού το προηγούμενο τιμολόγιο ίσχυε από το 2004 και έκτοτε δεν είχε επικαιροποιηθεί. Στη διάρκεια της 10ετιας που μεσολάβησε νομοθεσίες, όροι και προϋποθέσεις έχουν διαφοροποιηθεί με αποτέλεσμα να επιβάλλεται και η επικαιροποίηση της τιμολογιακής πολιτικής.

 

=

Διαβάστε επίσης