Dark Mode Light Mode
Επισκέψεις σε όλα τα σχολεία
Ένα γεμάτο φεστιβαλικό διήμερο – Οι καβαλιώτικες «Εντυπώσεις» του Γιάννη Καραπιπερίδη
Κ. Παπαζάχος: «Καλύπτεται ένα μεγάλος κενό στο σεισμολογικό δίκτυο»

Ένα γεμάτο φεστιβαλικό διήμερο – Οι καβαλιώτικες «Εντυπώσεις» του Γιάννη Καραπιπερίδη

Ένα διήμερο γεμάτο με παραγωγές του Φεστιβάλ Φιλίππων και με ελεύθερη είσοδο περιμένει τους καβαλιώτες, αφού στις 9:00 το βράδυ της Τρίτης 19/8 στην Παλιά Μουσική θα παρακολουθήσουν το θεατρικό δρώμενο-αναλόγιο βασισμένο στο κείμενο του ιστορικού Νίκου Ε. Καραγιαννακίδη «Ζήσαμε, δύσκολα, αλλά…όρθιοι», ενώ στις 9:00 το βράδυ της Τετάρτης 20/8 στο 2ο Λύκειο Καβάλας θα παρουσιαστεί η μουσική παράσταση «…Με χίλιες νότες κραίνει…» της Χρυσούλας Μίσχου. Επιπλέον, το Φεστιβάλ Φιλίππων και η Ομάδα Ready2shoot.net παρουσιάζουν βιντεοπροβολή με μια σειρά εικόνων της πόλης, την Τρίτη 19 Αυγούστου, ώρα 20:15 στην Παλιά Μουσική και από Τετάρτη 20 έως την Κυριακή 24 Αυγούστου, ώρα 21:00 στην Οικία Μεχμέτ Αλή. Πρόκειται για τις «Εντυπώσεις» του καβαλιώτη σκηνοθέτη Γιάννη Καραπιπερίδη.

•«ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ» ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΙΔΗ
Οι «Εντυπώσεις» του Γιάννη Καραπιπερίδη είναι μια καταγραφή εικόνων της πόλης. Κομμάτια αφήγησης σε αντιθέσεις. Η νύχτα και η μέρα. Η κίνηση και η ακινησία. Το παρελθόν με το παρόν σε διάλογο. Ένα ζωντανό σώμα ταξιδεύει τον θεατή/περαστικό σε διάφορα σημεία της πόλης, του λέει ιστορίες, όχι με λόγια αλλά με τη γλώσσα της χορευτικής κίνησης.
Μια σειρά εικόνων (φωτογραφίες, κινηματογραφημένα πλάνα της πόλης) που συντίθενται – γίνονται ένα με το σώμα. Mία αφήγηση χωρίς αρχή μέση και τέλος. Μια επαναλαμβανόμενη ροή εντυπώσεων που μπορεί να ειδωθεί ξανά και ξανά. Ένα ταξίδι αλλά όχι σε μια ευθεία γραμμή. Ένας κύκλος. Σε παραγωγή και σκηνοθεσία του Γιάννη Καραπιπερίδη και της Στέλας Αλισάνογλους, σε χορογραφία κι ερμηνεία της Φοίβης Δαφνομήλη.
Ο σκηνοθέτης Γιάννης Καραπιπερίδης δέχθηκε την πρόταση του Θοδωρή Γκόνη να μετέχει το φετινό φεστιβαλικό πρόγραμμα, βάζοντας μάλιστα στοίχημα με τον εαυτό του και προετοιμάζοντας ένα «πείραμα» με εικόνες οι οποίες μπλέκονται αρμονικά μεταξύ τους. Η αρχική πειραματική σκέψη, στην πορεία έγινε πιο στρωτό υλικό και οπτικοποιήθηκε δένοντας εικόνες και κλασική μουσική στο πλαίσιο μιας δεκάλεπτης βιντεοπροβολής.

•«ΖΗΣΑΜΕ, ΔΥΣΚΟΛΑ, ΑΛΛΑ…ΟΡΘΙΟΙ»
Ένα θεατρικό δρώμενο-αναλόγιο βασισμένο στο κείμενο του ιστορικού Νίκου Ε. Καραγιαννακίδη, το οποίο δημοσιεύτηκε σε δίτομο συλλογικό έργο και πραγματεύεται την ιστορία της Καβάλας από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι τα τέλη τα της δεκαετίας του 1980, παρουσιάζεται στο πλαίσιο του 57ου Φεστιβάλ Φιλίππων. Το υλικό βασίζεται σε 100 μαγνητοφωνημένες κασέτες και σε 65 συνεντεύξεις – μαρτυρίες που άρχισαν να δίνονται το έτος 2001.
Ένα κείμενο που επιδιώκει να «δώσει φωνή» στους απλούς ανθρώπους της Καβάλας, κυρίως κατοίκους της συνοικίας Παναγία, οι οποίοι έζησαν στην πόλη στις αρχές του 20ου αιώνα-πριν αλλά και μετά το 1922- μέχρι τα 1987 και αφηγήθηκαν τη ζωή τους (πλαισιώνοντας την αφήγησή τους με εκατοντάδες φωτογραφίες, που παραχώρησαν στο συγγραφέα).
Οι άνθρωποι αυτοί (εκπροσωπούμενοι από δύο αφηγητές – «υποκριτές», αλλά και μερικά από τα ίδια τα πρόσωπα αυτά), θα μιλήσουν για τα χρόνια και τις «μπόρες» που πέρασαν από πάνω τους, την καθημερινότητα σε όλες της τις πτυχές, για «τα νιάτα μας μιλάμε, παιδί μου, μην σου φαίνεται παράξενο που ακόμα κι όταν μιλάμε για θάνατο έχουμε ένα χαμογέλιο».
Παιδικά χρόνια, προσφυγιά, διατροφή, ντύσιμο, έρωτες, κουτσομπολιό, φτώχεια και ανεργία, Κατοχή – Εμφύλιος – Δικτατορίες και φοβέρες, ανάσες μεταξύ δυστυχιών, αξιοπρέπεια και ανθεκτικότητα, όλα αυτά, μέσα από αφηγήσεις απλές αλλά βαρυφορτωμένες με πληροφορίες και αναμνήσεις. Μαζί οι μουσικές και οι εικόνες της κάθε εποχής.

•«…ΜΕ ΧΙΛΙΕΣ ΝΟΤΕΣ ΚΡΑΙΝΕΙ…»
Η καβαλιώτισσα δημιουργός Χρυσούλα Μίσχου παρουσιάζει κι ερμηνεύει για πρώτη φορά συνθέσεις της (μουσική/στίχος) και διασκευές, σε μια μουσική παράσταση με τίτλο «…Με χίλιες νότες κραίνει…», στο πλαίσιο του 57ου Φεστιβάλ Φιλίππων. Μουσικά θέματα γραμμένα για θέατρο και όχι μόνο, αλλά και η ανίχνευση παράξενων σχέσεων και αναγωγών μεταξύ εμφανώς ετερόκλητων προσώπων όπως π.χ. ο Παντελίδης και ο Σούμπερτ, είναι μια γεύση από εκείνα τα οποία περιλαμβάνονται στη δουλειά της Χρυσούλας Μίσχου.
Λυρισμός, ψηφιακός ήχος, κλασικά ηχοχρώματα σε διάλογο με το σήμερα και μια συνομιλία τεχνοτροπιών ως εργαλείο ερμηνείας. Σ’ αυτά πρώτο πλάνο το βιολί και η φωνή. Συμμετέχουν οι μουσικοί: Γιάννης Κανάκης (πλήκτρα), Ρωξάνη Κερανοπούλου (βιολοντσέλο), Θανάσης Κωνσταντινίδης (ντραμς).

Προηγούμενο άρθρο

Επισκέψεις σε όλα τα σχολεία

Επόμενο άρθρο

Κ. Παπαζάχος: «Καλύπτεται ένα μεγάλος κενό στο σεισμολογικό δίκτυο»