Dark Mode Light Mode

Έρχεται το Καταμαράν

Αυξάνονται τα δρομολόγια προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου από το λιμάνι της Καβάλας για την προσεχή καλοκαιρινή περίοδο. Η εταιρία sea jet με τα γνωστά Καταμαράν, που τα είδαμε στην Καβάλα το περασμένο φθινόπωρο, έλαβε άδεια από το υπουργείο να συνδέσει τη Μυτιλήνη με το λιμάνι της πόλης. Οι πληροφορίες δεν είναι ξεκάθαρες για το πώς και πότε θα εκτελούνται αυτά τα δρομολόγια. Άλλοι υποστηρίζουν ότι τα δρομολόγια θα είναι δύο την εβδομάδα, άλλοι μάλιστα λένε ότι η εταιρία πήρε άδεια ακόμη και για καθημερινά δρομολόγια, από τη Μυτιλήνη ως την Καβάλα και το αντίστροφο.

Είναι φανερό ότι η εταιρία προσπαθεί να επωφεληθεί της τουριστικής κίνησης του καλοκαιριού, από την άλλη έχει το μυαλό της και στη μετακίνηση των προσφύγων, έργο που έκανε με επιτυχία το περασμένο φθινόπωρο.

Το θέμα απασχόλησε την πρόσφατη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού κι αυτός παραχώρησε εκδοτήριο στο ναυτικό πράκτορα της Sea Jet στην Καβάλα για να εξυπηρετεί αυτούς που θα ταξιδέψουν προς την Μυτιλήνη με το Καταμαράν, διανύοντας τη διαδρομή σε χρόνο τεσσάρων ωρών και 15 λεπτών περίπου.

Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας παρακολουθεί από μακριά ένα ακόμη θέμα που έχει σχέση με τον ΤΑΡ και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ο πρόεδρος του Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης διαμαρτύρεται γιατί ο ΤΑΡ δε θα χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Έβρου. Ήδη ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας υπέγραψε συμβόλαιο με τον ΤΑΡ κι όπως λέγεται έχει ήδη πληρωθεί το πρώτο τρίμηνο της συνεργασίας με τους κατασκευαστές του αγωγού. Σύμφωνα με το σχέδιο του αγωγού το 51% των υλικών για το έργο θα φτάσουν στη Βόρεια Ελλάδα μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και το υπόλοιπο 49% των υλικών, σύμφωνα και με τη συνεργασία του ΤΑΡ με το λιμένα Καβάλας, μέσω του λιμανιού της πόλης μας.

Σχετική είναι η ανάρτηση χθες για την Αλεξανδρούπολη και τον ΤΑΡ στην ενημερωτική οικονομική ιστοσελίδα energy press:

 

Ως «συντριπτικό χτύπημα» και «εγκληματική ενέργεια» χαρακτήρισε την εξαίρεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης από τον σχεδιασμό του αγωγού TAP, ο επικεφαλής του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), Χρήστος Δούκας.

Ο κ. Δούκας, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χτες, γνωστοποίησε τις προσπάθειες που θα καταβάλει η Διοίκηση του λιμένα, με την αρωγή και του ΥΠΕΝ Πάνου Σκουρλέτη, έστω και στην εκπνοή του χρόνου, για να συμπεριληφθεί και πάλι η Αλεξανδρούπολη στην επιλογή της αναδόχου εταιρείας ως σημείο μεταφοράς και αποθήκευσης των σωλήνων και των υλικών.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό (2014) και τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τα τρία λιμάνια που είχαν επιλεγεί για την αποθήκευση των υλικών κατασκευής του αγωγού ήταν της Αλεξανδρούπολης, της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας. Στη συνέχεια όμως υπήρξε τροποποίηση των μελετών και του σχεδιασμού των σημείων μεταφοράς και αποθήκευσης, με αποτέλεσμα ο λιμένας της Αλεξανδρούπολης να εξαιρεθεί, γεγονός που αποκλείει την ευρύτερη περιοχή από τα οφέλη που θα μπορούσε να έχει από τη μεταφορά των υλικών του αγωγού.

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΑ, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν στοιχειοθετούσε αυτή την εξαίρεση, ενώ όσον αφορά στα οφέλη για το λιμάνι, ο κ. Δούκας μόνο για την αποθήκευση τα προσδιόρισε περίπου στα 53 εκατ. ευρώ.

 

Προηγούμενο άρθρο

Συντονισμός έργων Δήμου και ΔΕΔΔΗΕ στη Βενιζέλου

Επόμενο άρθρο

Ένταση λόγω καρφιών στη Βενιζέλου