Dark Mode Light Mode

Αδυνατούν να πληρώσουν τον ΟΑΕΕ – Οι ιδιοκτήτες ταξί συζήτησαν τα προβλήματά τους

Περιφερειακή συνδιάσκεψη των σωματείων ιδιοκτητών ταξί ΑΜΘ πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης στην Κομοτηνή, εντασσόμενη στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος περιφερειακών συναντήσεων, με την παρουσία του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θύμιου Λυμπερόπουλου. Το παρόν από την Καβάλα έδωσε το σωματείο ιδιοκτητών Η ΠΡΟΟΔΟΣ δια του προέδρου του Αλέξανδρου Μαλέπα και το Eurotaxi δια του δικού του προέδρου Γρηγόρη Αποστολίδη. Στη διάρκεια της συναντήσεως εξετάσθηκαν θέματα του κλάδου και οι πρόσφατες εξελίξεις που επηρεάζουν τους επαγγελματίες λόγω ψήφισης του μεσοπρόθεσμου.

Μεγάλο πρόβλημα για τον κλάδο αποτελούν οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΟΑΕΕ, τις οποίες οι ιδιοκτήτες ταξί δυσκολεύονται να καταβάλουν, ενώ εάν χάσουν τις προθεσμίες της ρύθμισης επιστρέφουν αναγκαστικά στα προηγούμενα δεδομένα. Εκείνο που θα επιχειρήσουν να πράξουν οι επαγγελματίες είναι να μειώσουν την εισφορά, αίτημα το οποίο διαπραγματεύεται ο πρόεδρος Θύμιος Λυμπερόπουλος με τους αρμόδιους υπουργούς. Η πρόταση του κλάδου προβλέπει την καταβολή ποσού 250 ευρώ διμηνιαίως τη στιγμή που τώρα οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να πληρώνουν ανά δίμηνο ποσά που κυμαίνονται από 750 έως τα 860 ευρώ.

Ο ΟΑΕΕ από την πλευρά του υποστηρίζει ότι έχει προχωρήσει σε θετικές ρυθμίσεις, επιχείρημα που απορρίπτει ο κ. Μαλέπας, αφού κατόπιν εντάξεως στις ρυθμίσεις οι συνάδελφοί του αναγκάζονται να πληρώνουν ποσά που ξεπερνούν και τα 1.000 ευρώ. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Μαλέπα, ένα ποσοστό ιδιοκτητών ταξί της τάξεως του 80% αδυνατεί να καταβάλει τακτικά τις εισφορές του. Τα έσοδα των επαγγελματιών αυτονόητα μειώθηκαν εξαιτίας των υπολοίπων περικοπών που επιβάλλονται στο επιβατικό κοινό. Οι μειώσεις των συντάξεων και των μισθών, οι απολύσεις των εργαζομένων και τα παράλογα χαράτσια, οι εξοντωτικές τιμές του πετρελαίου θέρμανσης και γενικότερα των καυσίμων, αναμφίβολα απαγορεύουν τους πολίτες από τη χρήση των ταξί.

Οι συνθήκες δεν βελτιώνονται παρά τις μειώσεις κομίστρων που έχουν υιοθετήσει οι ιδιοκτήτες ταξί, ενώ και το δώρο Χριστουγέννων καταργήθηκε εδώ και τρία χρόνια. Εξάλλου, αν και οι επαγγελματίες μείωσαν τα δικά τους κοστολόγια, κανένα άλλο προϊόν ή υπηρεσία δεν έχει αντίστοιχα μειωθεί. Οι δυσχερείς συνθήκες που πλήττουν τον κλάδο σαφώς και δεν ευνοούν την έκδοση νέων αδειών.

Στην ανακοίνωση του προεδρείου της ΠΟΕΙΑΤΑ μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:

«Ο κλάδος το 2011 σύσσωμος και ενωμένος αντιμετώπισε την πλήρη απελευθέρωση, την δήμευση των αδειών και την διάλυση που επεδίωξε ο Ραγκούσης.

Τον Απρίλη του 2012 ψηφίστηκε ο Νόμος 4070 ο οποίος ανοίγει τις άδειες με βάση μαθηματικού τύπου, διατηρεί τις έδρες όπως είχαν και δίνει όλες τις αρμοδιότητες στους περιφερειάρχες για να ρυθμίζουν οι ίδιοι τα θέματα των ΕΔΧ. Βγήκαν οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι και ακόμα υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες που πρέπει να ρυθμιστούν.

Στο παρά πέντε της κατάθεσης του Νόμου 4093 (Μεσοπρόθεσμο) ο Υπουργός Μεταφορών και Ανάπτυξης μας ανακοίνωσε τις νέες ρυθμίσεις. Σήμερα είναι προφανές ότι όσα ξέραμε αλλάζουν ραγδαία. Το αποτέλεσμα των αλλαγών είναι εντυπωσιακό και άμεσα ορατό.

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο (4070 & 4093) δημιουργεί ένα νέο σκληρό και απελευθερωμένο περιβάλλον, που σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που υπάρχει στην χώρα μας και όχι μόνο συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα. Το δικό μας επάγγελμα έχει βρεθεί μέσα σ’ αυτό και δυστυχώς το βιώνει σταδιακά.

Πέρα και έξω από εκτιμήσεις και απόψεις, αυτή τη στιγμή το κυρίαρχο είναι να επανεξετάσουμε την κατάσταση, να δούμε κατάματα την πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί και τις γενικότερες εξελίξεις που θα προκύψουν από τις περιβόητες διαρθρωτικές αλλαγές και ιδιωτικοποιήσεις δημόσιου τομέα (Αεροδρόμια, Λιμάνια ΟΣΕ κλπ) και αλλαγές στη λεωφορειακή μεταφορά.

Πρέπει να αξιολογήσουμε τα παραπάνω και να δούμε την δική μας επαγγελματική επιβίωση μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον. Να επανεξετάσουμε το «δικό μας νομικό πλαίσιο» και να αποφασίσουμε ποιες αλλαγές χρειάζεται ώστε να σχεδιάσουμε μια νέα στρατηγική επιβίωσης για τα ταξί.

Και αφού καταλήξουμε, να γίνει με απόφαση της Γ. Συνέλευσης ο νέος μπούσουλας διεκδίκησης από την πολιτεία, η οποία οφείλει να μας το δώσει για να ξαναπροσπαθήσουμε στο νέο περιβάλλον την δική μας επαγγελματική προσπάθεια».

 

=

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων

Επόμενο άρθρο

Ραντεβού το 2014 - Τότε θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει η Δημοτική Καπναποθήκη