Ιστορική η χθεσινή ημέρα για το κεντρικό λιμάνι της Καβάλας. Το μεσημέρι η ανάδοχος εταιρία μετέφερε κοντά στη θάλασσα μέσα στο κεντρικό λιμάνι τις πλωτές εξέδρες τις οποίες θα ρίξει στη θάλασσα για να χρησιμοποιηθούν ως μαρίνα, στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας.
Είχε μόλις τελειώσει η συνέντευξη τύπου που έδωσε χθες και γι΄ αυτό το θέμα ο Χρήστος Ηλιάδης. Οι εξέδρες ήταν φορτωμένες σε φορτηγά. Στάθμευσαν στο σημείο όπου δένουν συνήθως τα κρουαζιερόπλοια, και με γερανό κατέβηκαν από την καρότσα του φορτηγού κι αποθηκεύτηκαν σε υπαίθριο χώρο, περιφραγμένο κοντά στη θάλασσα.
Ο Χρήστος Ηλιάδης με χαρά ανακοίνωσε στους δημοσιογράφους όταν η συνέντευξή του τελείωσε ότι οι πλωτές εξέδρες επιτέλους ήρθανε. Παραδέχτηκε ότι υπήρξε καθυστέρηση. Ειδικά η καθυστέρηση του τελευταίου μήνα οφείλεται στην ανάδοχο εταιρία.
Γενικά ο Χρ. Ηλιάδης ήταν αισιόδοξος για όλα τα θέματα που χειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας.
Για την ακτοπλοΐα είπε τα εξής: «Όλοι γνωρίζουμε ότι τελευταία ήρθανε στο λιμάνι νέες εταιρίες με νέα καράβια. Πρόκειται για μία πάρα πολύ θετική εξέλιξη. Είναι εταιρίες αξιόπιστες, όπως και τα καράβια τους. Μακάρι αυτή η κατάσταση να είναι μόνιμη».
Για τον τουρισμό κρουαζιέρας σε σχέση με τη συνάντηση που έγινε την Τρίτη το μεσημέρι στον Οργανισμό, ο κ. Ηλιάδης είπε: «Συνομίλησα εκ νέου και με τον κ. Κόντε και με τον κ. Μουντζούρη. Είπα στον κ. Κόντε ότι οι προτάσεις του φορέα που εκπροσωπεί για δύο κρουαζιέρες να ξεκινούν κι οι δύο από την Αλεξανδρούπολη και θα κινούνται στο Βόρειο Αιγαίο δεν γίνονται δεκτές. Θα συζητήσουμε εκ νέου με τον κ. Κόντε, το θέμα της κρουαζιέρας σε σχέση με τις προτάσεις που ο ίδιος προωθεί».
Ο Χρ. Ηλιάδης ανακοίνωσε ότι χθες επρόκειτο να αφιχθούν οι πλωτές εξέδρες όπως κι έγινε. Είπε μάλιστα ότι η εγκατάσταση τους θ΄ αρχίσει την ερχόμενη εβδομάδα, την Τρίτη ή την Τετάρτη.
«Άργησαν λόγω αργοπορίας των έργων επέκτασης και θωράκισης του προσήνεμου μόλου, εξήγησε ο πρόεδρος του Οργανισμού λιμένα, καθώς όπως είπε η επέκταση και θωράκιση του προσήνεμου μόλου δίνει ασφάλεια στις πλωτές εξέδρες που θα βρίσκονται μέσα στο λιμάνι.
Σχετικά με τα προβλήματα σε διάφορα σημεία αρμοδιότητας του Οργανισμού, τα ναυάγια όπως θα τους χαρακτήριζε συνολικά, ο Χρ. Ηλιάδης είπε: «Υπάρχει το ναυάγιο του πλωτού γερανού στην Ραψάνη. Δύο καϊκια έχουνε εγκαταλειφθεί. Το ένα στην Κεραμωτή και το άλλο στο καρνάγιο. Έχει εγκαταλειφθεί επίσης κι ένα υδροπτέρυγο στο λιμάνι Φίλιππος Β΄. Όλα αυτά τα τέσσερα θεωρούνται ναυάγια. Είναι δύσκολο το νομοθετικό καθεστώς. Αναγκαστικά βαδίζουμε σύμφωνα με το νόμο. Δύο φορές συνεδρίασε η επιτροπη ανέλκυσης ναυαγίων, χαρακτηρίστηκαν και τα τέσσερα επικίνδυνα. Τώρα με νομικό τρόπο ενημερώνουμε τους ιδιοκτήτες να τ΄ αποσύρουν δίνοντάς τους τελευταία προθεσμία δεκαπέντε ημερών. Αμέσως μετά κι αφού αυτά δεν απομακρυνθούν θα προκηρύξουμε διαγωνισμό ώστε το έργο της απομάκρυνσης ν΄ αναλάβει ιδιώτης».
Απαντώντας σ΄ ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Χρ. Ηλιάδης είπε ότι στόχος του Οργανισμού είναι πρώτα ν΄ αυξηθούν οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων τα καλοκαίρια, μετά το λιμάνι της Καβάλας να γίνει λιμάνι από το οποίο θα ξεκινούνε κρουαζιέρες.
Για τα έργα του ΕΣΠΑ που έχουνε σχέση με τον Οργανισμό είπε, ότι τα έργα αυτά πρέπει να ολοκληρωθούν στην ώρα τους και μέχρι τώρα οι εργολάβοι που τα εκτελούν πληρώνονται κανονικά. Πρόκειται για τα δύο έργα στο κεντρικό λιμάνι, και τρία έργα στο νέο λιμάνι της Καβάλας.
Σχετικά με την ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ ο κ. Ηλιάδης είπε ότι η απόφαση που θα λάβει την ερχόμενη εβδομάδα η διοίκηση του οργανισμού προωθεί ως βασικό έργο που θα ζητήσει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ αυτό των ηλεκτρομηχανολογικών στον προσήνεμο μόλο του κεντρικού λιμανιού και τους προσκρουστήρες που κι αυτοί είναι απαραίτητοι στην ίδια περιοχή.
Αναγνώρισε ότι ίσως να είναι σε κίνδυνο το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου λιμανιού αν κι αυτό εξαγγέλθηκε επί προηγούμενης κυβέρνησης από τον κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Όπως είπε για το θέμα ενημερώθηκε ο περιφερειάρχης Γ. Παυλίδης που ασχολείται αυτός συστηματικά.
Στις 6 Νοεμβρίου 2015 θα απασχοληθεί το δικαστήριο του Αρείου Πάγου – είπε ο Χρ. Ηλιάδης – για τη γνωστή διαμάχη του Δήμου Καβάλας και του Οργανισμού στο νέο λιμάνι, περίπτωση «Εσκί Καπού».
Τέλος για τις αποθήκες που κατεδαφίστηκαν αλλά στη θέση τους δεν κατασκευάζεται επί του παρόντος νέο κτήριο ο Χρ. Ηλιάδης χαρακτήρισε ήρωα τον επενδυτή. Πληρώνει βάσει της σύμβασης που υπέγραψε ακόμη και τώρα μισθώματα, είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα, που εμμέσως πλην σαφώς κατηγόρησε τις τράπεζες οι οποίες λόγω της κρίσης δεν τον χρηματοδοτούν. Όπως πιστεύει μετά τη συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές θ΄ αλλάξουν τα δεδομένα και σ΄ αυτήν την υπόθεση.
Σε άλλη ερώτηση για τη θητεία και την παραμονή του στη θέση του προέδρου του οργανισμού ο Χρ. Ηλιάδης είπε ότι η θητεία του λήγει το 2019, αλλά όπως συμπλήρωσε το θέμα της παρουσίας του ως επικεφαλής του οργανισμού λιμένα Καβάλας είναι θέμα για το οποίο ανά πάσα ώρα και στιγμή να πάρει απόφαση η σημερινή κυβέρνηση.
—