Η περιφερειακή επιτροπή στην οποία προεδρεύει ο αντιπεριφερειάρχης Σωτήρης Παπαδόπουλος, επιτροπή η οποία είναι αρμόδια για την αλλαγή της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του αγωγού ΤΑΡ (ΤΑΠ), συνεδρίασε χθες το πρωί κι εκτός ημερήσιας διάταξης συζητήθηκε το θέμα που ανέκυψε τις προηγούμενες ημέρες. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του αγωγού ΤΑΡ αλλάζει μετά από αίτημα της κατασκευάστριας εταιρίας, ενώ προκύπτει εκ των υστέρων – με μεγάλη καθυστέρηση είναι αλήθεια – ότι οι αλλαγές που ζητάει η εταιρία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, πρόκειται για μία μικρή αλλαγή στην περιοχή του Ποντολιβάδου και μιας μεγαλύτερης σημασίας αλλαγή της όδευσης του αγωγού στη Νέα Καρβάλη, ώστε να μην επηρεασθεί η γη υψηλής παραγωγικότητας.
Πρόκειται για ανακοινώσεις που έγιναν στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς από την εταιρία, έτσι όμως όπως το θέμα έφτασε στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση, πολλοί παραξενεύτηκαν, πονηρεύτηκαν ότι πίσω από το θέμα της αλλαγής της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων βρίσκεται κάτι άλλο περισσότερο σημαντικό.
Στη συνεδρίαση της επιτροπής ο πρόεδρος κι αντιπεριφερειάρχης Σωτήρης Παπαδόπουλος δέχθηκε ερωτήσεις από την κα Κατερίνα Γεροστεργίου, έτσι εξήγησε τι έχει γίνει. Το θέμα θ΄ απασχολήσει και το περιφερειακό συμβούλιο, αν και μέχρι τα μέσα Απριλίου τρέχει η πρώτη προθεσμία, για όποιον διαφωνεί με την αλλαγή της όδευσης του αγωγού ΤΑΡ στο Ποντολίβαδο και τη Νέα Καρβάλη, να καταθέσει γραπτώς τις αντιρρήσεις του.
Τόσο ο κ. Παπαδόπουλος, όσο και η κα Κατερίνα Γεροστεργίου επισημαίνουν ότι με αυτή την αφορμή μπορεί εκ νέου να πιεστεί η εταιρία για ν΄ αλλάξει την όδευση και στην επίμαχη περιοχή από τον Αμυγδαλεώνα μέχρι τη Λυδία, θέμα το οποίο παραμένει σε εκκρεμότητα. Ο κ. Σωτ. Παπαδόπουλος που ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους χθες, είπε τα εξής: «Όπως ενημέρωσα και την επιτροπή πρωτογενούς τομέα, στη συνεδρίαση που είχαμε πριν από λίγο, η τροποποίηση αυτή που αφορά τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την όδευση του αγωγού ΤΑΡ, είναι μία τροποποίηση της ήδη εγκεκριμένης μελέτης από τις 13 Σεπτεμβρίου του 2013, από το υπουργείο κι όχι από εμάς και αφορά ένα τμήμα της μετατόπισης της διόδου σε περιοχή του Δήμου Νέστου, μία για να μην περάσει τόσο μέσα από αγροτική γη, αλλά από αγροτικούς δρόμους και μία παράκαμψη που γίνεται εκεί στην περιοχή της Νέας Καρβάλης, για να μη θίξει καθόλου τα αγροκτήματα».
ΕΡ: Η συνέχεια της διαδικασίας ποια θα είναι;
ΑΠ: «Για τη συνέχεια της διαδικασίας, τώρα ανακοινώθηκε προς διαβούλευση και γνωστοποίηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Μετά από 45 μέρες θα τεθεί θέμα στην επιτροπή πρωτογενούς για να απαντήσει θετικά ή αρνητικά ή να το παραπέμψει στο περιφερειακό συμβούλιο και προφανώς αυτή θα είναι η δικιά μου εισήγηση, γιατί είναι ένα αρκετά σημαντικό θέμα και όχι κυρίως αυτά τα δύο κομμάτια, τα οποία συμφωνούν κι οι ίδιοι οι κάτοικοι να τροποποιηθεί η όδευση – δεν έχουμε πρόβλημα – αλλά προκειμένου να πιέσουμε με αυτόν τον τρόπο για ν΄ αλλάξει η όδευση ή τουλάχιστον ν΄ αποσαφηνισθεί και η απόφαση για την περιοχή του Ζυγού, όπου έχουμε έντονες αντιδράσεις και δικαιολογημένες και νομίζω γι΄ αυτό είμαστε εδώ για να υπερασπιζόμαστε το δίκαιο και τα αιτήματα των πολιτών της περιοχής».
Ρωτήθηκε επίσης η Κατερίνα Γεροστεργίου, που ανέφερε τα εξής: «Είδαμε το δημοσίευμα και ζητήσαμε από τον πρόεδρο της επιτροπής αγροτικής οικονομίας και περιβάλλοντος να μας ενημερώσει επί του θέματος. Πραγματικά έχει υπάρξει μία αλλαγή σε ότι αφορά την όδευση του αγωγού ΤΑΡ στην περιοχή της Νέας Καρβάλης, που είναι θετική, αφού δεν περνά από παραγωγική γη, αλλά υπάρχει η εκκρεμότητα του θέματος των Τεναγών, όπου εκεί έχουμε υποστηρίξει όλοι – θεωρούμε όλους τους πολιτικούς εκπροσώπους των παρατάξεων αλλά και ο κόσμος – ότι είμαστε αντίθετοι στο να περάσει ο αγωγός από την περιοχή των Τεναγών και να θίξει ανεπανόρθωτα τη γη υψηλής παραγωγικότητας, που βρίσκεται εκεί και φυσικά αυτό να έχει αρνητικότατες συνέπειες για το εισόδημα των παραγωγών. Μένει να το δούμε. Θα δούμε τα καινούρια στοιχεία αλλά θα πρέπει να πιέσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, ότι θα πρέπει να φέρει η εταιρία μία συνολική αλλαγή στην όδευση».
—