Μία ακόμη φορά ο αντιδήμαρχος επί των οικονομικών θεμάτων Ηλίας Καλανταρίδης. μίλησε σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, υποσχόμενος αναλυτική ενημέρωση, για τα χρήματα που ο Δήμος Καβάλας ξόδεψε, όσο οι πρόσφυγες είχαν τη δική του φιλοξενία.
Ο κ. Καλανταρίδης μίλησε στην ΕΡΑ Καβάλας κάνοντας λόγο για διαδικασία η οποία είναι σε εξέλιξη. Τα στοιχεία υποσχέθηκε ότι θα δημοσιοποιηθούν όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί και κλείσει.
Απόσπασμα των δηλώσεών ακολουθεί ως εξής:
«Για άλλη μια φορά, επειδή κάποιοι δεν θέλουν να καταλάβουν, δόθηκαν πάλι εξηγήσεις για το ποια είναι η διαδικασία που ακολούθησε το Τμήμα Προμηθειών του δήμου, ποια είναι η σχετική νομοθεσία την οποία χρησιμοποιήσαμε, γιατί δεν βγάζουμε εμείς από το κεφάλι μας τις διαδικασίες. Υπάρχει η σχετική εγκύκλιος του Τμήματος Μεταναστευτικής Πολιτικής του υπουργείου Εσωτερικών και εν συνεχεία υπάρχει και σχετικός νόμος που ψηφίστηκε στις 4 Απριλίου και καθορίζει ακριβώς λόγω του εκτάκτου της όλης διαδικασίας και του προβλήματος ότι οι δήμοι θα προχωρήσουν σε απευθείας αναθέσεις για να γίνουν όλες οι σχετικές προμήθειες. Γιατί ως γνωστόν αν υποχρεώνονταν οι δήμοι να πάνε σε κανονικές διαδικασίες, τότε οι φιλοξενούμενοι πρόσφυγες θα τρώγανε μετά από τέσσερις μήνες. Άρα δεν ήταν δυνατό να γίνουν διαγωνισμοί και το ίδιο το κράτος μας καθοδήγησε να κάνουμε απευθείας αναθέσεις κατά παρέκκλιση όλων των άλλων νόμων που διέπουν τις προμήθειες των δήμων και των ΟΤΑ γενικότερα. Επίσης συνεργαστήκαμε με πολλούς επαγγελματίες της πόλης της Καβάλας, γιατί υπήρξαν αναφορές ότι δεν πήραμε από τον έναν ή τον άλλον. Ως γνωστόν η πόλη μας έχει εκατοντάδες επαγγελματίες. Ο Δήμος Καβάλας συνεργάστηκε με επαγγελματίες που γνώριζε από διαγωνιστικές διαδικασίες στις οποίες είχαν προσέλθει, γιατί όταν βιάζεσαι κι έχεις μια διαδικασία πάνω από το κεφάλι σου και θέλεις λύση τώρα κι όχι αύριο, σε ποιους θα προστρέξεις; Σε αυτούς που γνωρίζεις ότι μπορούν να ανταποκριθούν. Σε αυτούς οι οποίοι έχουν αποθήκη, σε αυτούς που έχουν απόθεμα, σε αυτούς που μπορούν να σε εξυπηρετήσουν άμεσα. Και το βασικότερο ότι δεν θα έχουν πρόβλημα την επαύριο να πληρωθούν, που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχουν τις αντίστοιχες ασφαλιστικές ενημερότητες, φορολογικές ενημερότητες κλπ. Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι επαγγελματίες με τους οποίους δεν συνεργαστήκαμε. Αλλά το σίγουρο είναι ότι όποιος επαγγελματίας ήρθε στο δήμο και είπε ότι «κι εγώ μπορώ να σας προμηθεύσω σάντουιτς, κι εγώ μπορώ να σας προμηθεύσω τρόφιμα για το Σαββατοκύριακο», συνεργαστήκαμε και με αυτόν. Άρα το ανοίξαμε όσο ήταν δυνατόν. Συνολικά οι συμβάσεις που θα υπογραφούν ή υπογράφηκαν είναι με περίπου 30 – 35 επαγγελματίες από την πόλη της Καβάλας. Άρα όλα τα λεφτά πήγανε στην αγορά της Καβάλας, χωρίς να εξαιρεθεί κανένας ο οποίος ήρθε στο δήμο και είπε ότι «εγώ μπορώ να σας προμηθεύσω αυτό». Ήδη οι αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής που ήταν ο προϋπολογισμός έχουν αναρτηθεί ήδη ως όφειλε ο δήμος να το κάνει στη Διαύγεια, μάλιστα και κάποια ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης τα έχουν δημοσιεύσει και αυτά. Αλλά είπαμε και στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι από τη στιγμή που θα γίνει η τιμολογιοποίηση αυτών θα γίνει αναλυτική ενημέρωση, έτσι ώστε ο καθένας να δει τι και πού πήγαν τα λεφτά, για να μην υπάρχει ίχνος σκιάς πουθενά»
=