Dark Mode Light Mode

Ανοιχτή επιστολή για τον ΤΑΡ

Δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα κείμενο που απευθύνεται στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου ενέργειας και περιβάλλοντος, με την υπογραφή της ομάδας πρωτοβουλίας για το περιβάλλον του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας.

Είναι μία επιστολή που έχει βασικό θέμα την ανάγκη ν΄ αλλάξει η όδευση του αγωγού ΤΑΡ στην περιοχή της επαρχίας Καβάλας στα τενάγη των Φιλίππων.

Στην τελευταία της όμως παράγραφο όσοι υπογράφουν την επιστολή, σημειώνουν τη γνωστή αντίθεσή τους να μην μετατραπεί η περιοχή σε ενεργειακό κέντρο.

Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας θα βρίσκονται το σαββατοκύριακο στην Αθήνα για την συνεδρίαση της κεντρικής επιτροπής, ενώ οι βουλευτές του κόμματος αναμένονταν να γυρίσουν από την Αθήνα στην πόλη μας χθες το απόγευμα.

Η γενική συνέλευση των μελών της δημοτικής οργάνωσης Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ μετατίθεται λόγω της κεντρικής επιτροπής και θα γίνει τη Δευτέρα το απόγευμα, στο «Στέκι της Νέας Πόλης».

Είναι πιθανό να την παρακολουθήσουν οι τρεις εκλεγμένοι βουλευτές. Όσο για το κείμενο που υπογράφει η ομάδα περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:

 

Ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σ. Π. Λαφαζάνη, και τους Αναπληρωτές Υπουργούς 1) Αγροτικής Ανάπτυξης σ. Β. Αποστόλου και 2) Περιβάλλοντος κ. Γ. Τσιρώνη

 

Παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον τις πρόσφατες συναντήσεις του ΥΠΑΠΕΝ σ. Λαφαζάνη με τον Πρέσβη του Αζερμπαϊτζάν και τον ΔΣ της SOCAR στην Αθήνα (3/2) όσο και αυτές στο Μπακού (12/2) με τον Αζέρο ομόλογό του, αλλά και με αξιωματούχους της ΕΕ, των ΗΠΑ, όπως επίσης και με τον περιφερειακό πρόεδρο της ΒΡ, βασικού μετόχου του ΤΑΝΡ και ΤΑΡ. Στις συναντήσεις αυτές ο υπουργός επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον και τη στήριξη της Ελλάδας για τη διέλευση του αγωγού από τη χώρα μας.

Συγκεκριμένα στη συνάντηση με τον Αζέρο πρέσβη τόνισε:

«Εμείς, όπως ξέρετε, είχαμε εκφράσει επιφυλάξεις σε σχέση με τους όρους της συμφωνίας για την διέλευση του αγωγού Φυσικού Αερίου TAP από τη χώρα μας, όσον αφορά τα Ελληνικά συμφέροντα. Ωστόσο, πάντα τονίζαμε ότι θέλουμε να περάσει ο αγωγός από τη χώρα μας. Στηρίζουμε, λοιπόν, τον TAP και τη διέλευσή του από την Ελλάδα. Θεωρούμε ότι αυτό συμφέρει την χώρα μας, συμφέρει την περιοχή μας και υποβοηθά πάρα πολύ την ενεργειακή ασφάλεια και επάρκεια στον ευρύτερο Ευρωπαϊκό χώρο.

Επισημαίνω ωστόσο, ότι η νέα Κυβέρνηση θα επιδιώξει με κάθε πρόσφορο μέσο να βελτιώσει τα οφέλη του συγκεκριμένου αγωγού, όσον αφορά τη χώρα μας. Και βεβαίως, συνολικά θα επιδιώξουμε να βελτιώσουμε τα οφέλη που προσφέρει ο TAP και για την Ελλάδα και για το Αζερμπαϊτζάν».

Αντίστοιχες δηλώσεις έγιναν και από το Μπακού.

Ως μέλη της οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας, δεν μπορούμε παρά να χαιρετήσουμε τη βούληση της κυβέρνησης και του υπουργού προσωπικά για βελτίωση της συμφωνίας αποσκοπώντας στην απολαβή ουσιαστικών οφελών για τη χώρα μας από τη διέλευση του αγωγού και διασφαλίζοντας τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας. Μας προβληματίζει όμως το γεγονός ότι ο υπουργός δεν αναφέρθηκε στις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως επίσης και στις επιπτώσεις του έργου στην αγροτική πρωτογενή παραγωγή, στις περιοχές τις οποίες θα διασχίζει ο αγωγός. Πιστεύουμε ότι και αυτές οι παράμετροι πρέπει να αποτελέσουν σοβαρό θέμα διαπραγμάτευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς. Εφόσον η εκτέλεση του έργου παραμένει στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης, ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να ληφθεί ώστε, τόσο κατά τη φάση της κατασκευής όσο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, όπως επίσης και οι πιθανότητες ατυχημάτων τα οποία μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή και την υγεία των κατοίκων των περιοχών διέλευσης.

Όσον αφορά το νομό Καβάλας, θυμίζουμε ότι οι εδώ οργανώσεις ΣΥΡΙΖΑ συμπαραστάθηκαν ενεργά στον αγώνα τοπικών φορέων (Δήμοι, ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, αγροτικοί σύλλογοι) για να αποτραπεί η χάραξη της όδευσης του αγωγού από καλλιεργήσιμη γη υψηλής παραγωγικότητας, όπως είναι αυτή στις πεδιάδες της Χρυσούπολης και των Φιλίππων. Ιδιαίτερα στην πεδιάδα των Φιλίππων, το μοναδικό για την Ευρώπη οικοσύστημα των τεναγών πρέπει οπωσδήποτε να προστατευτεί και συνεπώς να εξαιρεθεί εντελώς από τα πιθανά σχέδια όδευσης. Επιπλέον, υποστηρίζουμε ότι πρέπει να αποφευχθεί, όπου είναι δυνατόν, η χάραξη της όδευσης γενικά από καλλιεργήσιμη γη, καθώς θεωρούμε εξαιρετικά κοντόφθαλμη την οικονομίστικη αντίληψη της ελαχιστοποίησης του κόστους κατασκευής  που επιδιώκεται από την κοινοπραξία του αγωγού ΤΑΡ. Με την απώλεια πολύτιμης καλλιεργήσιμης γης, το πραγματικό μεσο-μακροπρόθεσμο κόστος θα είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό μιας «ακριβής» χάραξης. Η διαφορά είναι ότι αυτό δεν θα το επωμισθεί ο εργολάβος αλλά ο έλληνας φορολογούμενος, ο έλληνας αγρότης, το ελληνικό δημόσιο. Υπενθυμίζουμε ότι αυτός ο προβληματισμός υπήρχε και εκφράστηκε με την επερώτηση εννέα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ όταν το κόμμα μας ήταν ακόμα στην αντιπολίτευση.

Τέλος, θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι εξελίξεις και εξαγγελίες της κυβέρνησης όσον αφορά τον ΤΑΡ δεν σχετίζονται με πιθανά σχέδια μετατροπής της περιοχής σε ενεργειακό κόμβο. Θυμίζουμε τα δυναμικά συλλαλητήρια των κατοίκων του νομού μας ενάντια στην εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων στην περιοχή της λιμνοθάλασσας Βάσσοβα , κατά του εργοστασίου καύσης λιθάνθρακα στην Νέα Καρβάλη και κατά της εγκατάστασης πλωτού τερματικού αεριοποίησης LNG στον κόλπο της Καβάλας. Ως οργάνωση και ως ενεργοί πολίτες θα σταθούμε απέναντι σε σχέδια που ανεπανόρθωτα θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία της περιοχής, θα κατακερματίσουν σημαντικούς οικοτόπους, θα απαξιώσουν αρχαιολογικούς και τουριστικούς προορισμούς και γενικότερα θα υποβαθμίσουν το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Καβάλα 24 Φεβρουαρίου 2015

Επιτροπή Περιβάλλοντος ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας

 

Προηγούμενο άρθρο

Η προϋπόθεση του Π. Γεωργιάδη με ιδιωτικά κι όχι δημόσια κεφάλαια το Kavala AirSea Show

Επόμενο άρθρο

Η EnergeanOil&Gas αναλαμβάνει το κόστος των εκπαιδευτικών εκδρομών του Ειδικού Σχολείου Καβάλας