Ο Διευθυντής της Ιχθυόσκαλας Καβάλας Χαράλαμπος Μαντάς έστειλε στην εφημερίδα μας επιστολή – απάντηση σε κείμενο που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα, επιστολή του Ανδρέα Καραμπουρνιώτη. Το κείμενο αναφέρει τα εξής:
Αγαπητοί συνεργάτες,
Τα τελευταία τρία χρόνια διευθύνω την Ιχθυόσκαλα της Καβάλας στα πλαίσια των κανονισμών λειτουργίας της προσπαθώντας να διατηρήσω τη δυναμική της σε υψηλό επίπεδο όπως και τη συνοχή της παρά τις πολλές φορές σκληρές κατευθύνσεις της Κεντρικής Διοίκησης. Την περασμένη εβδομάδα υπήρξε μία οργισμένη τοποθέτηση του κ.Καραμπουρνιώτη πάνω σε θέματα λειτουργίας της. Οι εν θερμώ αντιδράσεις συνοδευόμενες από τέτοιου περιεχομένου επιστολές στην προκειμένη περίπτωση δημιουργούν περισσότερο εντυπώσεις παρά επιλύουν προβλήματα. Είναι θεμιτό από κάποιον που συναλλάσσεται σε αυτό το χώρο να αναφέρεται στα προβλήματα του όμως αυτό θα πρέπει να γίνεται με τρόπο ήρεμο με τεκμηριωμένες προτάσεις, διερευνώντας τις αιτίες και αποφεύγοντας γενικολογίες και αοριστίες.
Το έργο της αναστήλωσης της Ιχθυόσκαλας όντως ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και αντιμετώπισε ουκ ολίγα προβλήματα. Η ροή των εργασιών όμως το τελευταίο διάστημα ήταν εκπληκτική και προμήνυε την ολοκλήρωσή του σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Δυστυχώς όμως προέκυψε διακοπή χρηματοδότησης εξαιτίας του κλεισίματος των τραπεζών με αποτέλεσμα και την διακοπή των εργασιών. Μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση θα ξαναξεκινήσουν οι εργασίες και θα ολοκληρωθούν.
Το πρόβλημα της έλλειψης πάγου δεν είναι ένα πρόβλημα που οφείλεται στην παραγωγική διαδικασία άλλα σε μία κατάσταση υπερζήτησης. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή η ευρύτερη περιοχή αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο πρόβλημα. Οι μηχανές κουβαλάνε αρκετά χρόνια λειτουργίας όμως δουλεύουν ασταμάτητα και θα αντικατασταθούν στα πλαίσια του έργου. Σε καθημερινή βάση η διεύθυνση προσπαθεί να βρει λύσεις έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν οι συναλλασσόμενοί της. Εδώ θα ήταν σημαντική η συμβολή των εμπόρων φροντίζοντας να κατευθύνουν τους παραγωγούς που αντιπροσωπεύουν σε ελέγξιμη διαδικασία αλίευσης περιορίζοντας τις ποσότητες έτσι ώστε να επανέλθει η ομαλότητα.
Από τα τρία κλαρκ που διαθέτει η Ιχθυόσκαλα τα δύο λειτουργούν κανονικά ενώ το τρίτο λόγω τεχνικού προβλήματος και εν αναμονή ανταλλακτικού από το εξωτερικό ακινητοποιήθηκε αναγκαστικά για λίγες ημέρες και λειτούργησε σήμερα. Εδώ η καθυστέρηση της επίλυσης οφείλονταν και στην απαίτηση της αντιπροσωπείας για προπληρωμή πράγμα αδύνατο το διάστημα των κλειστών τραπεζών. Η συνταξιοδότηση του μηχανικού μας έγινε πριν από 30 ημέρες και βρισκόμαστε στη μεταβατική περίοδο αναζήτησης υποστήριξης.
Όσο για τη μείωση του προσωπικού της Ιχθυόσκαλας και την παράλληλη διατήρηση των εσόδων της σε υψηλά επίπεδα αυτό δηλώνει το ζήλο με τον οποίο οι υπάλληλοι της Ιχθυόσκαλας κάνουν την δουλειά τους και τους αξίζουν συγχαρητήρια. Επίσης σημαντικό είναι να αναφερθεί μιας και μιλάμε για οικονομικά μεγέθη ότι τα έσοδα της Ιχθυόσκαλας είναι δημόσια έσοδα και στα πλαίσια αυτού είναι επιτακτική η συνέπεια των συναλλασσομένων της έναντι των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτήν.
Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ και στους διάφορους «επισκέπτες» της Ιχθυόσκαλας που κατά διαστήματα δεσμεύονται για διάφορες υλοποιήσεις μακρόπνοων σχεδίων να επιδιώκουν και την ενημέρωση από την Διεύθυνση για το πλαίσιο λειτουργίας αυτής προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
Καβάλα, 27 Ιουλίου 2015
Με Εκτίμηση
Χαράλαμπος Μαντάς
Διευθυντής Ιχθυόσκαλας Καβάλας