Επεισόδιο ανάμεσα σε επιβάτη και οδηγό Αστικού λεωφορείου δημιουργήθηκε την Πέμπτη σε στάση στην περιοχή των Σφαγείων. Ο επιβάτης μπήκε στο λεωφορείο χωρίς εισιτήριο. Έπρεπε να αγοράσει εκείνη την ώρα από τον οδηγό. Μόνο που τα εισιτήρια που αγοράζονται από τον οδηγό του λεωφορείου είναι 40 λεπτά ακριβότερα σε σχέση με την τιμή τους εκτός λεωφορείου. Ο επιβάτης διαμαρτυρήθηκε έντονα. Επέμενε να πληρώσει την κανονική και όχι την επιβαρυμένη τιμή. Το λεωφορείο ακινητοποιήθηκε, στην διαφωνία ενεπλάκησαν όλοι οι άλλοι επιβάτες. Ως που ένας εκ των υπόλοιπων επιβατών έδωσε στον επιβάτη που διαμαρτύρονταν ένα φθηνό εισιτήριο. Αυτός το χρησιμοποίησε, το λεωφορείο συνέχισε το δρομολόγιο του. Το επεισόδιο έληξε. Το θέμα όμως παραμένει.
Περίπου προ δύο ετών το κράτος δέχθηκε αίτημα της Ομοσπονδίας Αστικών Λεωφορείων. Έδωσε τη δυνατότητα στους οδηγούς να προμηθεύουν εισιτήρια σε όσους επιβάτες δεν είχαν. Για να αποφευχθεί η συχνή αυτή συναλλαγή αποφασίστηκε από το κράτος τα εισιτήρια που δίνουν οι οδηγοί να είναι ακριβότερα έως και 80% σε σχέση με την τιμή των εισιτηρίων στα εκδοτήρια, πρακτορεία, περίπτερα. Το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας αποφάσισε τα επιβαρυμένα εισιτήρια να κοστίζουν 1,5 ευρώ ενώ αυτά των εκδοτηρίων κοστίζουν 1,1 ευρώ το ένα. «Κράτησε» την τιμή χαμηλή προκειμένου να αποφύγει τις διαμαρτυρίες. Συμβαίνει αλλά όχι συχνά οι επιβάτες να προμηθεύονται εισιτήρια από τον οδηγό. Οι περισσότεροι επιβάτες προτιμούν τα εκδοτήρια για να τα αγοράζουν στην τιμή του 1,1 ευρώ. «Αν δεν υπήρχε αυτή η επιβάρυνση στο εισιτήριο που δίνει ο οδηγός όλοι θα αγόραζαν μέσα στο λεωφορείο από τον οδηγό και το δρομολόγιο θα αργούσε» μας είπε εκπρόσωπος του Αστικού ΚΤΕΛ. Ο επιβάτης πρωταγωνιστής του επεισοδίου της Πέμπτης περιγράφει αλλιώς την εμπειρία του. «Αισθάνθηκα ότι με κλέβουν μπροστά στα μάτια μου. Δεν είναι τα 40 λεπτά αλλά το γιατί γίνεται αυτό» είπε στην εφημερίδα μας όταν μας κατήγγειλε το συμβάν. Συμπληρωματικά αναρωτήθηκε «Γιατί δεν ισχύει το ίδιο με τα υπεραστικά λεωφορεία;».
Ρωτήσαμε τον πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Παναγιώτη Τσεντεμείδη σχετικά. Επιβεβαίωσε ότι τα εισιτήρια που πωλούν οι οδηγοί στους επιβάτες έχουν την ίδια τιμή με αυτή στα πρακτορεία. «Εμείς έχουμε άλλη πολιτική. Βέβαια εμείς δεν έχουμε εκδοτήρια στα χωριά. Θα τα κάνουμε τώρα με το πρόγραμμα της τηλεματικής» συμπλήρωσε. Όπως είπε οι περισσότεροι επιβάτες που μπαίνουν σε λεωφορείο από στάση στην εξέλιξη του δρομολογίου δεν έχουν εισιτήρια, τα προμηθεύονται από τον οδηγό.
Σε γενικές γραμμές ένας ακόμη νόμος δημιουργεί παράπονα στους πολίτες αφού το εισιτήριο του αστικού λεωφορείου είναι ακριβότερο όταν αγοραστεί μέσα στο λεωφορείο. Κατανοούμε ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι για τους οποίους ο οδηγός πρέπει να είναι μόνο οδηγός. Οι καταστάσεις ωστόσο της εποχής που διανύουμε είναι τέτοιες που οι πολίτες (ειδικά όταν δεν γνωρίζουν λεπτομερώς τι έχει προηγηθεί και τι έχει από την πολιτεία αποφασιστεί) φαίνεται να έχουν δίκιο. Προχθές το επεισόδιο μέσα στο λεωφορείο στα Σφαγεία διήρκεσε αρκετή ώρα με αποτέλεσμα εκπρόσωπος της διοίκησης του Αστικού να ετοιμαστεί να πάει στο σημείο για να δει τι γίνεται. Ευτυχώς προσφέρθηκε στον επιβάτη εισιτήριο με κανονική τιμή, αυτός το χρησιμοποίησε, το θέμα έληξε. Μάλλον μέχρι να ανακύψει το επόμενο.
=