Πληθαίνουν τα παράπονα των πολιτών για τη λειτουργία του καταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στην πόλη μας. Διαμαρτύρονται δίκαια απλοί και συχνοί πελάτες αλλά και συνταξιούχοι. Διαμαρτύρονται συνεχώς αλλά κουμάντο στο κατάστημα φαίνεται ότι κάνει η Αθήνα… Κατόπιν τούτου όποιες αλλαγές επιβάλλεται να γίνουν πρέπει να αποφασιστούν χιλιόμετρα μακριά, στο … κράτος των Αθηνών.
Πριν έναν μήνα δημοσιεύσαμε στην εφημερίδα μας επιστολή συμπολίτη. Περιέγραφε τη διαδικασία εξυπηρέτησης στο κατάστημα της χρηματαποστολής. Έδινε έμφαση στην ταλαιπωρία των πελατών όση ώρα μεταφέρονται χρήματα από ή προς την τράπεζα. Η κατάσταση δεν άλλαξε. Παραμένει ίδια. Όποιος λοιπόν πελάτης τύχει να είναι στην τράπεζα (ειδικά έξω από αυτή) την ώρα της χρηματαποστολής θα περιμένει, θα ταλαιπωρηθεί. Το σύστημα μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί ώστε άπαντες να εξυπηρετούνται. Μόνο που για αυτό πρέπει να δώσει άδεια η … Αθήνα.
Την Παρασκευή 1η Αυγούστου ένα σωρό συνταξιούχοι που εξυπηρετούνται στο ίδιο κατάστημα βρέθηκαν προ εκπλήξεως. Επί σειρά πολλών ετών είχαν συμφωνήσει κι εφαρμόσει την ακόλουθη διαδικασία. Νωρίς το πρωί (πριν τις 5 τα ξημερώματα) δύο συγκεκριμένα πρόσωπα (συνταξιούχοι) έφθαναν έξω από το κατάστημα. Επειδή την πρώτη του κάθε μήνα πληρώνονται οι συντάξεις, την ίδια πάνω κάτω ώρα άρχισαν να φθάνουν στο κατάστημα όσοι συνταξιούχοι επρόκειτο να πληρωθούν. Ατύπως αλλά ουσιαστικώς τηρούνταν σειρά προτεραιότητας με χαρτάκια που έδιναν οι δύο πρώτοι συνταξιούχοι σε όλους τους άλλους. Στις 8 το πρωί υπάλληλος της τράπεζας έπαιρνε από τη μηχανή τα επίσημα χαρτιά προτεραιότητας που μοιράζονταν ένα ένα σε όσους περίμεναν έξω από το κατάστημα. Αυτοί αντικαθιστούσαν το χαρτάκι που είχαν πάρει πολύ πρωί με το οριστικό χαρτάκι της τράπεζας. Όλοι ήταν ευχαριστημένοι. Στις 8 το πρωί άνοιγαν οι πόρτες της τράπεζας κι οι συνταξιούχοι έμπαιναν στο κατάστημα για να εξυπηρετηθούν. Αυτή η διαδικασία μπορεί να μην συμβάδιζε με τους… νόμους του κράτους,εξασφάλισε μια άριστη εξυπηρέτηση 150 περίπου ανθρώπων. Όλοι μιας κάποιας ηλικίας.
Την 1η Αυγούστου αυτό δεν έγινε. Ο υπάλληλος δεν έδωσε στους δύο συνταξιούχους χαρτάκια από το μηχάνημα της τράπεζας. Στις 8 το πρωί οι πόρτες δεν άνοιξαν, συνέχισαν να λειτουργούν με τον γνωστό τρόπο ώστε να μπαίνουν στην τράπεζα δύο δύο άτομα. Έξω όμως από το κατάστημα ήταν 150 άνθρωποι. Οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν. Δύο γυναίκες λιποθύμησαν, χρειάστηκε να προσφερθούν σε αυτές οι πρώτες βοήθειες. Κι όταν ζητήθηκαν εξηγήσεις από τον υπεύθυνο της τράπεζας αυτός είπε ότι αυτό που αλλάζει γίνεται κατ’ εντολή της Αθήνας!
Τρία είναι τα προβλήματα. Η λειτουργία της τράπεζας την ώρα της χρηματαποστολής. Η τήρηση σειράς προτεραιότητας με χαρτάκια που θα μοιράζονται έξω από την τράπεζα. Η είσοδος των συνταξιούχων στο κατάστημα στις 8 το πρωί- τις πρώτες μέρες κάθε μήνα-όχι από τις πόρτες ασφαλείας αλλά με ανοιχτές τις πόρτες ώστε να μην συνωστίζονται πολλοί άνθρωποι και ταλαιπωρούνται. Μιας κι αρμόδια είναι η Αθήνα – αν και όλα αυτά συμβαίνουν στο κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας στη Καβάλα- ένα έχουμε να σημειώσουμε. Αν η Αθήνα ενδιαφερθεί μπορεί να βρει λύση που θα ικανοποιεί τους πελάτες της, ταυτόχρονα θα εξασφαλίζει την τήρηση των κανόνων ασφαλείας. Αν οι υπεύθυνοι της Καβάλας κάνουν κάτι περισσότερο, τότε ίσως βοηθήσουν κι αυτοί ώστε στην Εθνική Τράπεζα να γίνονται τα αυτονόητα. Σε διαφορετική περίπτωση η Εθνική θα χάσει κύρος, εμπιστοσύνη στο τέλος και τους πελάτες της. Αυτή (η τράπεζα) αποφασίζει. Είτε στην Καβάλα, είτε στην Αθήνα.
—