Την Πέμπτη 2 Απριλίου 2015, στο 2ο Δ.Σ. Χρυσούπολης, άνοιξε η αυλαία μιας συνεργασιακής πρωτοβουλίας του 2ου Δ.Σ. Χρυσούπολης, του Δ.Σ. Ερατεινού – Πετροπηγής – Ποντολιβάδου και του Δ.Σ. Κεραμωτής.
Οι τρεις αυτές Σχολικές Μονάδες προχώρησαν στη δημιουργία δικτύου Διασχολικής – Ενδοσχολικής επιμόρφωσης, φέρνοντας την επιμόρφωση μέσα στο δεύτερο σπίτι τους, το σχολείο, με απογευματινές συναντήσεις.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των εν λόγω σχολείων, στο πλαίσιο της ανάληψης πρωτοβουλιών σχετικών με την προσωπική, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, αποφάσισαν τον σχεδιασμό, την οργάνωση και υλοποίηση σειράς ενδοσχολικών επιμορφώσεων.
Η ενδοσχολική επιμόρφωση είναι μια αποκεντρωμένη και ευέλικτη μορφή επιμόρφωσης, η οποία αποβλέπει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στη σχολική μονάδα και στην ενίσχυση του επαγγελματικού ρόλου του εκπαιδευτικού.
Ο συνολικός σχεδιασμός και η υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος στηρίζεται στις βασικές αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων, στις ανάγκες και προτεραιότητες της Σχολικής Μονάδας και στην ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε όλες τις φάσεις του.
Συνδιοργανωτές της δράσης είναι η Σχολική Σύμβουλος της 3ης Περιφέρειας Καβάλας, κ. Σαατσόγλου Ελένη και ο Σχολικός Σύμβουλος της 4ης Περιφέρειας Καβάλας κ. Αλβανόπουλος Γεώργιος.
Το θέμα του 1ου επιμορφωτικού Προγράμματος είναι :
«Η καλλιέργεια των σχέσεων στη σχολική κοινότητα».
Σκοπός του Προγράμματος: «Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των συνεργαζόμενων σχολείων για τη σημασία των σχέσεων στη σχολική κοινότητα.»
Να σημειωθεί ότι όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί βίωσαν ένα δημιουργικό «Σκασιαρχείο», γιατί επίκεντρο της 1ης συνάντησής τους ήταν η ταινία «Το Σκασιαρχείο» με πρωταγωνιστή τον μεγάλο Παιδαγωγό Celestin Freinet ο οποίος, όντας τόσο μπροστά από την εποχή του, μας στέλνει από το 1920 διαχρονικά μηνύματα για τη σημασία της καλλιέργειας των σχέσεων στο σχολείο…
Οι εκπαιδευτικοί στην επόμενη συνάντησή τους πρόκειται:
Να βιώσουν τη συμπαραγωγή γνώσης στο πλαίσιο λειτουργίας της ομάδας.
Να καλλιεργήσουν ενσυναίσθηση για ρόλους άγνωστους εντός κι εκτός της σχολικής κοινότητας.
Να αξιοποιήσουν παραμύθια για τη βιωματική κατανόηση αξιών, δύσκολων εννοιών και την απόκτηση ενός διαλεκτικού τρόπου σκέπτεσθαι.
Το ταξίδι της συνεργασίας συνεχίζεται… με ευχές για ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!