Dark Mode Light Mode

ΔΕΠΑ: Η ΒΦΛ οφείλει 90 εκ ευρώ

Την πρώτη του επικοινωνία με τους δημοσιογράφους των Αθηνών είχε χθες ο επικεφαλής της ΔΕΠΑ Θοδωρής Κιτσάκος. Από τις δηλώσεις του, οι οποίες προβλήθηκαν στα κεντρικά μέσα ενημέρωσης προκύπτει ότι η ΒΦΛ οφείλει στην επιχείρηση (από παροχή φυσικού αερίου) 90 εκ ευρώ. Κατά τον κ. Κιτσάκο η ΔΕΠΑ κινείται νομικά κατά της ΒΦΛ. Ο νέος επικεφαλής της ΔΕΠΑ ανέπτυξε στους δημοσιογράφους σχέδιο επέκτασης του οικιακού φυσικού αερίου και στην ΑΜΘ ενώ για το πλωτό LNG της Αλεξανδρούπολης δεν ήταν συγκεκριμένος. Αναλυτικά από την ιστοσελίδα euro2day: «Σχέδια της ΔΕΠΑ για την επέκταση δικτύων φυσικού αερίου σε περιοχές που δεν τροφοδοτούνται και πρωτίστως σε Ανατολική Μακεδονία, Θράκη, Στερεά και Δυτική Ελλάδα, ανέπτυξε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θοδωρής Κιτσάκος. Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο νέος επικεφαλής της δημόσιας επιχείρησης, έθεσε ως στόχο το 2018 να συνδεθούν με το δίκτυο αερίου αστικά κέντρα των παραπάνω περιφερειών, που είτε βρίσκονται σε εγγύτητα προς το υπάρχον κεντρικό δίκτυο, είτε θα μπορούσαν να τροφοδοτηθούν με υποδομές για υποδοχή συμπιεσμένου φυσικού αερίου – CNG. Μάλιστα ο κ. Κιτσάκος αναφέρθηκε στο έντονο ενδιαφέρον που εκφράζεται από περιφερειάρχες οι οποίοι είναι πρόθυμοι να συνδράμουν ώστε να διευκολυνθεί η επέκταση δικτύων και η κατασκευή υποδομών.

Για το άλλο μεγάλο σχέδιο το οποίο συζητά η ΔΕΠΑ, αυτό του πλωτού τερματικού LNG της Αλεξανδρούπολης, ο κ. Κιτσάκος ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένος. Όπως είπε για το έργο αυτό, το οποίο προωθεί ο όμιλος Κοπελούζου, με ενδιαφέρον από την αμερικανική Cheniere για την πώληση δικού της αερίου, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, ούτε και έχει αναληφθεί κάποια δέσμευση. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι είτε μέσω του πλωτού τερματικού της Αλεξανδρούπολης, είτε άλλων υποδομών, η αμερικανική εταιρεία θα μπορέσει να πουλήσει αέριο στην περιοχή, καθώς η τιμή με την οποία μπορεί να προσφέρει σήμερα, δηλαδή περίπου επτά δολάρια το ΜΜBTU (εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες), δεν είναι ανταγωνιστική.

Αναφορικά με την οικονομική κατάσταση της ΔΕΠΑ, ο κ. Κιτσάκος είπε ότι το 2015 ο τζίρος διαμορφώνεται σε περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ με υγιές cash flow και 60 εκατομμύρια συγκρίσιμο EBΙTDA. Πάντως παραδέχτηκε το πρόβλημα με «κακά» δάνεια ύψους περίπου 133 εκατομμυρίων. Απλό αυτά, τα 90 προέρχονται από την ELFE πρώην ΒΦΛ κατά της οποίας έχουν ξεκινήσει διαδικασίες, τα 23 εκατομμύρια τις αστικές συγκοινωνίες και τα 10 εκατομμύρια την ΕΒΖ.

Προηγούμενο άρθρο

4 εκ ευρώ επιπλέον για το 2016 στο Νοσοκομείο από το Υπουργείο Υγείας

Επόμενο άρθρο

Συνολική λύση για την γραμμή του Πρίνου