Dark Mode Light Mode

Δηλώσεις Σκουρλέτη για το οικιακό φυσικό αέριο

Την περασμένη Πέμπτη ο Υπουργός Περιβάλλοντος Πάνος Σκουρλέτης παραχώρησε συνέντευξη τύπου στο υπουργείο, εφ΄ όλης της ύλης. Ο κ. Σκουρλέτης μίλησε για την προοπτική να επεκταθεί το δίκτυο οικιακού φυσικού αερίου και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, πλην όμως δεν ανέφερε τη συνεργασία του υπουργείου με την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ μίλησε και για τα εγκαίνια του έργου του αγωγού ΤΑΡ, τη μεγάλη εκδήλωση που προετοιμάζεται να γίνει στη Θεσσαλονίκη, στα μέσα Μαΐου.

Τα δύο συγκεκριμένα αποσπάσματα των δηλώσεων του κ. Σκουρλέτη είναι τα ακόλουθα:

Είναι λυπηρό που τα προηγούμενα χρόνια έλειπε ένας σχεδιασμός ανάπτυξης του εσωτερικού δικτύου του φυσικού αερίου. Παρ’ ότι είχαμε τις υποδομές. Παρ’ ότι ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ υπάρχει εδώ και χρόνια. Και πέρναγε έξω από τις πόλεις και απλά τις «χαιρετούσε». Σήμερα, λοιπόν, σχεδιάζουμε την επέκταση των υποδομών σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Σέρρες, Δράμα, Κιλκίς, Κατερίνη, Λαμία, Θήβα, Χαλκίδα καθώς επίσης εξετάζουμε και την διανομή φυσικού αερίου, όχι πάντοτε μέσω δικτύου αλλά και με άλλους τρόπους, που θα πηγαίνει σε αποθηκευτικούς σταθμούς όπως στην Πάτρα, στην Άμφισσα, στην Λειβαδιά, στο Καρπενήσι, στην Βέροια και στην Ορεστιάδα. Πρόκειται για έναν οργασμό έργων που δρομολογούνται στον τομέα του φυσικού αερίου, ενώ ταυτόχρονα κοιτάμε το θέμα επέκτασης της χρήσης φυσικού αερίου στα οχήματα. Είμαστε πολύ πίσω ως χώρα στην αεριοκίνηση. Υπάρχει ένας σχεδιασμός για την δημιουργία μέσα στην χρονιά δέκα νέων πρατηρίων στους εθνικούς οδικούς άξονες, τα οποία θα βοηθήσουν και αυτά στην επέκταση της χρήσης.

 

Εγκαίνια στη Θεσσαλονίκη

Το πιο σημαντικό έργο που αφορά τους αγωγούς, σημαντικό και ως κόστος επένδυσης, είναι αυτό του TAP. Σας θυμίζω ότι στις 17 Μαϊου γίνονται τα εγκαίνια στην Θεσσαλονίκη. Θα υπάρχει μία παρουσία υψηλότατων πολιτικών προσώπων από διάφορες χώρες. Πρόκειται για μία πάρα πολύ μεγάλη επένδυση, τα γνωρίζετε τα στοιχεία της, σε προϋπολογισμό, σε δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε συμβόλαια για τις ελληνικές εταιρίες και, βέβαια, πιστώνεται σε αυτή την κυβέρνηση το γεγονός ότι τα 11 εκατ. ευρώ  της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τα αυξήσαμε σε 32. Έχουμε έρθει σε επαφή με τους 3 Περιφερειάρχες των περιοχών που διέρχεται ο αγωγός, έχουμε συμφωνήσει για τον επιμερισμό αυτών των χρημάτων και υπάρχει, πια, μία επιτροπή που το μεταφράζει σε συγκεκριμένα έργα, έργα ζωτικής σημασίας για τις περιοχές απ’ όπου περνάει ο αγωγός TAP. Ο αγωγός TAP, όμως, είναι εκείνη η ραχοκοκαλιά πάνω στην οποία θα ακουμπήσουν και διάφορα άλλα έργα. Είναι ο IGB, ο πλωτός σταθμός φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, γνωστά έργα. Και βέβαια θέλουμε να πούμε στο σημείο αυτό, ότι οι προσδοκίες για την είσοδο του LNG στην αγορά αερίου – που θα κάνει τελικά και όλες αυτές τις «μπούκες» στους αγωγούς που υπάρχουν αρκετά σημαντικές και κρίσιμες, – προφανώς συμπεριλαμβάνουν και την αξιοποίηση της Ρεβυθούσας. Ήδη, η υφιστάμενη υποδομή μπορεί να καλύψει ενδεχόμενη ζήτηση αερίου, και, με ένα πολύ μικρό κόστος επένδυσης, ο υφιστάμενος αγωγός του ΔΕΣΦΑ μπορεί να μεταφέρει προς τον Βορρά σχεδόν 6,5 bcm. Όλα αυτά επιβεβαιώνουν τον ρόλο που μπορεί να παίξει η χώρα μας στα ενεργειακά ζητήματα.

Προηγούμενο άρθρο

Η Μαρίνα Χρυσοβελώνη στη συνέλευση των ΚΤΕΛ

Επόμενο άρθρο

Πανηγυρική έναρξη συνεδρίου της ΚΕΔΕ