Dark Mode Light Mode

Διαμαρτυρία καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας Νομού Καβάλας

Τον τελευταίο μήνα το Υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει μια σειρά αποφάσεων που μειώνουν τις ώρες διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας και στις δύο βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ενώ το μάθημα των Αγγλικών διδασκόταν συνολικά 7 ώρες στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και 7 του Λυκείου, οι νέες αποφάσεις περιορίζουν τη διδασκαλία σε 6 συνολικά ώρες στο Γυμνάσιο ενώ για το Λύκειο μέχρι στιγμής έχει ανακοινωθεί μόνο το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ τάξης σύμφωνα με το οποίο μειώνεται η διδασκαλία της Αγγλικής από 3 σε 2 ώρες.

Η απόφαση αυτή δε συνάδει καθόλου με τον προγραμματισμό και τους στόχους του ίδιου του Υπουργείου για την αναγκαιότητα ενίσχυσης της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στην εκπαίδευση, όπως αποτυπώνονται στον πρωτοποριακό Οδηγό του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών¹ που κατάρτισε το Υπουργείο. Ο στόχος του Νέου Σχολείου για την εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσσας είναι να φτάσουν οι τελειόφοιτοι του Δημοτικού στο επίπεδο Α2, του Γυμνασίου στο επίπεδο Β2 και οι τελειόφοιτοι του Λυκείου στο επίπεδο Γ1 ή Γ1/Γ2.

Σύμφωνα με το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ)² του Υπουργείου Παιδείας σε συμφωνία με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες³οι διδακτικές ώρες που απαιτούνται για τη διδασκαλία της Αγγλικής είναι 163 ώρες ανά τάξη Γυμνασίου (συνολικά 490 σε όλο το Γυμνάσιο) για την κατάκτηση του επιπέδου Β2 και 107/ 320 ώρες ανά τάξη Λυκείου για την κατάκτηση του επιπέδου Γ1/Γ2³. Ο ΟΟδηγός του εκπαιδευτικού των ξένων γλωσσών¹ προβλέπει ότι ενώ ο στόχος στα Λύκεια είναι το επίπεδο Γ1 κάποιοι μαθητές θα μπορούν να κατακτήσουν και το επίπεδο Γ2 πράγμα που θα μπορούσε να αφορά τους μαθητές που στοχεύουν να εξεταστούν στα αγγλικά στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Ο Οδηγός διαπιστώνει ότι η τρίωρη διδασκαλία ενός μαθήματος αθροίζει μονάχα 86 διδακτικές ώρες ανά έτος. Επομένως είναι αυτονόητο και επιβεβλημένο ότι, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι στόχοι του Υπουργείου, οι ώρες διδασκαλίας πρέπει να αυξηθούν όπως υποδηλώνουν οι ίδιοι οι αριθμοί και όχι να ελαττωθούν, γι αυτό άλλωστε στα Πιλοτικά Γυμνάσια το μάθημα ήταν τρίωρο ανά τάξη.

Με βάση τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη ότι :

• η εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας και η πιστοποίηση της γνώσης της σε υψηλά επίπεδα (Γ1 και Γ2) είναι απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας,

• οι γονείς δεν έχουν πλέον την οικονομική δυνατότητα να αναθέτουν σε ιδιωτικούς φορείς (φροντιστήρια) τη διδασκαλία των αγγλικών σε υψηλό επίπεδο στα παιδιά τους,

• η Αγγλική Γλώσσα είναι μία δεξιότητα, η οποία είναι απολύτως απαραίτητη για τον πολίτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδιαίτερα στα διευρημένα της σύνορα για την επαγγελματική αποκατάσταση των πολιτών,

• η Αγγλική Γλώσσα (ή σε κάποιες περιπτώσεις εναλλακτικά μια άλλη ξένη γλώσσα) προαπαιτείται για την εισαγωγή των υποψηφίων σε δεκάδες τμήματα των ΑΕΙ ή των ΤΕΙ,

• η γνώση της Αγγλικής γλώσσας είναι απαραίτητη προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές στα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Comenius, e-twinning κτλ.),

• η Αγγλική Γλώσσα έχει καθιερωθεί πλέον ως linguafranca, δηλαδή βασική γλώσσα επικοινωνίας ανάμεσα στους λαούς,

• σε όλες τις μεταπτυχιακές σπουδές η άριστη γνώση της Αγγλικής Γλώσσας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση και προσόν, οι καθηγητές της Αγγλικής Γλώσσας του Νομού Καβάλας ζητούμε από τον Υπουργό Παιδείας να αναπροσαρμόσει το ωράριο διδασκαλίας τόσο στα Γυμνάσια όσο και στα Λύκεια ώστε να μπορεί να καλύψει τους στόχους που το ίδιο το Υπουργείο έχει θέσει.

 

Καθηγητές της Αγγλικής Γλώσσας του Νομού Καβάλας.

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Έχουν χρόνο οι πρατηριούχοι του Ν. Καβάλας

Επόμενο άρθρο

Ευχάριστη έκπληξη ο ΑΟΚ στο φιλικό με τον Κεραυνό Πέρνης