Δύο χρόνια παρέμεινε στην προεδρική θέση της ΔΕΥΑΚ ο δημοτικός σύμβουλος της «Ανοιχτής Πόλης» Χρήστος Τσοχαταρίδης, επομένως γνωρίζει άριστα εκ των έσω κάθε λεπτομέρεια σχετική με τη λειτουργία και τα οικονομικά της δημοτικής επιχείρησης. Στο ερώτημα που του θέσαμε, για ποιο λόγο η ουσιαστική ενοποίηση της ΔΕΥΑΚ και της ΔΕΥΑΦ εξελίσσεται ακόμη και σήμερα, πέντε χρόνια μετά την τυπική ενοποίηση των δημοτικών επιχειρήσεων Καβάλας και Φιλίππων, μας εξήγησε:
«Από τη θεσμοθέτηση του Καλλικράτη και την υποχρέωση συγχωνεύσεως των δύο ΔΕΥΑ η τότε διοίκηση του δήμου προσδοκούσε να παρέχει στους δημότες τις ανταποδοτικές υπηρεσίες που τους αναλογούσαν. Η ενοποίηση υλοποιήθηκε το 2011 και τότε η ΔΕΥΑΚ ήταν παρούσα στο δημοτικό διαμέρισμα Φιλίππων. Εκείνο που καθυστέρησε ήταν η λογιστική αποτύπωση της δημοτικής επιχείρησης, αφού η ΔΕΥΑΦ δε διέθετε επαρκές προσωπικό προκειμένου να τακτοποιήσει προηγούμενες οικονομικές χρήσεις. Στη διάρκεια ελέγχων που διενεργήθηκαν από ορκωτούς λογιστές είχαν εντοπισθεί ασυμφωνίες σε λογαριασμούς.
Η υπηρεσία της ΔΕΥΑΚ δεν μπορούσε να προχωρήσει εάν πρωτίστως δεν έκλεινε τις οικονομικές χρήσεις του 2009 και του 2010 της ΔΕΥΑΦ. Βάσει ελέγχου των οικονομικών στοιχείων, η συγχώνευση των δύο δημοτικών επιχειρήσεων επιβάρυνε τη ΔΕΥΑΚ με τα χρέη της ΔΕΥΑΦ, τη φόρτωσε δηλαδή με ζημιές αξίας 3.800.000 ευρώ».
Στο ερώτημα σχετικά με την ισχύ τριών διαφορετικών τιμολογίων κι άρα τριών διαφορετικών χρεώσεων για την πόλη, τα δημοτικά διαμερίσματα Καβάλας και τα δημοτικά διαμερίσματα Φιλίππων, ο Χρήστος Τσοχαταρίδης μας εξήγησε: «Η τιμή διαμορφώνεται ανάλογα με το κόστος ύδρευσης. Τα δημοτικά διαμερίσματα δηλαδή υδρεύονται από γεωτρήσεις. Η εφαρμογή του ενιαίου τιμολογίου που εξετάζει η σημερινή διοίκηση της ΔΕΥΑΚ θα μεταφραστεί και σε αύξηση της τιμής του νερού. Εκείνο όμως που προέχει είναι η παροχή καλής ποιότητας νερού στους καταναλωτές και η ολοκλήρωση των έργων ύδρευσης».
Ο Χρήστος Τσοχαταρίδης ρωτήθηκε επίσης για την απαρτία που πρόσφερε στον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ η αντιπολίτευση προκειμένου να εγκριθεί ο προϋπολογισμός και διευκρίνισε ότι εάν τίθεται θέμα αμφισβήτησης του κ. Ξανθόπουλου, αυτό είναι ένα εσωτερικό θέμα της διοικήσεως και της δημοτικής αρχής. Κατά την άποψη του κ. Τσοχαταρίδη, η αλλαγή του προέδρου μετά τον πρώτο χρόνο της δημοτικής αρχής, ήταν μια αδικία στο πρόσωπο του κ. Καζανίδη. Στο τελευταίο και κρισιμότερο ερώτημα, εάν δηλαδή είναι εφικτή η βιωσιμότητα της ΔΕΥΑΚ παρά τα χρέη της, ο κ. Τσοχαταρίδης σημείωσε:
«Βεβαίως και μπορεί να εξασφαλισθεί η βιωσιμότητά της κι αυτό θα πρέπει να μας απασχολεί. Πολλές αναφορές είχαν γίνει στα τρία προτεινόμενα σενάρια από τη σχετική μελέτη του ΤΕΙ. Δηλαδή, είτε στην ενσωμάτωση της ΔΕΥΑΚ ως διευθύνσεως στο δήμο Καβάλας, είτε στην ήπια προσαρμογή με λήψη μέτρων, είτε στη μείωση των λειτουργικών δαπανών και κυρίως του μισθοδοτικού κόστους που ανέρχονταν σε 97-98% του τζίρου των πωλήσεων. Το κόστος σήμερα είναι διαμορφωμένο σε 45% των πωλήσεων της ΔΕΥΑΚ κι άρα η μνημονιακή νομοθεσία επέβαλε τη μείωση του μισθολογικού κόστους».
Ο αριθμός των μόνιμων εργαζομένων της ΔΕΥΑΚ έχει μειωθεί από 170 άτομα σε 108. Τα κενά συμπληρώνονται σε ετήσια βάση από 15 – 20 διμηνήτες συμβασιούχους. Η επιλογή γίνεται μεταξύ των προηγούμενων συμβασιούχων αφού η εμπειρία τους είναι χρήσιμη και δε δαπανάται χρόνος για νέα εκπαίδευση. Ο κ. Τσοχαταρίδης διευκρίνισε ότι η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού εστιάζεται στο επιστημονικό προσωπικό και κυρίως σε μηχανικούς, οι οποίοι θα μπορούσαν να εκπονούν τις μελέτες της δημοτικής επιχείρησης. Επίσης, ελλείψεις παρατηρούνται και στη στελέχωση της οικονομικής υπηρεσίας.