Dark Mode Light Mode

«Διαστημικών» διαστάσεων η αύξηση της κίνησης για τα νησιά του βορείου Αιγαίου

Μικρή και μάλλον αναστρέψιμη λίαν συντόμως- Κάμψη στην κίνηση για Θάσο τον Ιούλιο λόγω capital controls

Μια μερική κάμψη, ειδικά για τον μήνα Ιούλιο, παρατηρείται στην κίνηση των φέριμποτ από και προς την Θάσο, με βάση τα στοιχεία που δίδει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και έχουν να κάνουν και με τις δύο ισχύουσες πορθμειακές γραμμές από και προς την Θάσο. Και όσον αφορά την γραμμή από την Κεραμωτή προς τον Λιμένα και τούμπαλιν και την αντίστοιχη από την Καβάλα προς τον Πρίνο και αντιστρόφως.

Η κάμψη αυτή μάλιστα είναι τόσο μικρή που είναι φανερό ότι θα υπερκερασθεί και μάλιστα κατά πολύ όταν δοθούν στη δημοσιότητα και τα στοιχεία του Αυγούστου όπου φαίνεται ότι θα πετύχουμε ρεκόρ δεκαετίας γεγονός που μπορεί ο καθένας μας να αντιληφθεί από τα εκατοντάδες και χιλιάδες αυτοκίνητα με πινακίδες εξωτερικού αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας που συναντάμε καθημερινά τόσο στο λιμάνι και μέσα στην πόλη όσο και στους εθνικούς δρόμους που διέρχονται από την περιοχή μας. Άλλωστε το γεγονός της πρωτοφανούς φετινής κίνησης προς την Θάσο επιβεβαιώνουν καθημερινά τόσο εκπρόσωποι των τοπικών φορέων του νησιού όσο και απλοί πολίτες που διαμένουν στο πανέμορφο νησί του βόρειου Αιγαίου ως μόνιμοι κάτοικοι ή ως παραθεριστές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο τον φετινό μήνα Μάιο όσο και τον Ιούνιο είχαμε μια αύξηση στην κίνηση επιβατών στη γραμμή Κεραμωτή – Λιμένα – Κεραμωτή σε σχέση με τους ίδιους μήνες του 2014 της τάξεως του 11,50% και 5% αντιστοίχως ενώ η αύξηση αυτή σε ότι αφορά τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα που διακινήθηκαν στην ίδια πορθμειακή γραμμή ήταν της τάξεως του 30% για το Μάιο και 2,5% για τον Ιούνιο.

Να μη ξεχνάμε ότι τα capital controls επιβλήθηκαν τις τελευταίες μέρες του Ιουνίου του 2015 και είχαν σαν αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση της κίνησης η οποία εντούτοις στη συνέχεια και παρά την συνεχιζόμενη ανώμαλη κατάσταση της οικονομίας, άρχισε δειλά – δειλά να ανακάμπτει.

Την ίδια εικόνα παρουσιάζει και η άλλη πορθμειακή γραμμή από την Καβάλα στον Πρίνο και αντιστρόφως όπου παρά την συνεχιζόμενη προσπάθεια υποβάθμισής της από τις ναυτιλιακές εταιρίες εξακολουθεί να ανθίσταται. Έτσι και εδώ παρατηρήθηκε, μικρή είναι αλήθεια, αύξηση της κίνησης τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2015 σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες της περσυνής χρονιάς αλλά είχαμε μια σημαντική κάμψη τον Ιούλιο λόγω των περιβόητων, όπως αναφέραμε, capital controls.

Η ίδια επίσης εικόνα παρουσιάζεται και στα άλλα είδη οχημάτων που διακινούνται στις πορθμειακές γραμμές της Θάσου, δηλαδή φορτηγά, λεωφορεία και δίκυκλα.

 

«Διαστημική» αύξηση

Εκείνο όμως το στοιχείο που εντυπωσιάζει θετικά είναι η «διαστημικών» διαστάσεων αύξηση που παρουσιάζει η κίνηση επιβατών και οχημάτων με τα μεγάλα πλοία της γραμμής από το λιμάνι της Καβάλας προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και αντιστρόφως.

Τόσο η κατάργηση των δρομολογίων από Θεσσαλονίκη όσο και η αντικατάσταση των παλαιών και αναξιόπλοων σκαφών της ΝΕΛ με καινούρια πλοία άλλων ναυτιλιακών εταιρειών, προσέδωσαν στο λιμάνι της Καβάλας ένα κυρίαρχο ρόλο στην κίνηση προς τα νησιά του βορείου Αιγαίου στοιχείο που αποτυπώνεται γλαφυρότατα στη στατιστική του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την κίνηση των δρομολογίων από την Καβάλα προς Λήμνο, Μυτιλήνη και Χίο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο των ετών 2014 και 2015 παρουσιάζεται για τη Λήμνο αύξηση της τάξεως του 7,5%, 58% και 8% αντιστοίχως, για την Μυτιλήνη 22,5%, 166% και 35% επίσης, και για τη Χίο τον φοβερό μήνα Ιούλιο του 2015 των capital controls και των ουρών στα ΑΤΜ σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 η «διαστημική» αύξηση του 260%!!!

Τα στοιχεία αυτά δεν πρέπει να αφήσουν αδιάφορο κανένα μας. Και τους απλούς πολίτες αλλά κυρίως και ιδιαίτερα τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων. Βουλευτές, αντιπεριφερειάρχης, δήμαρχος, πρόεδροι Επιμελητηρίων και οργανισμών οφείλουν άμεσα να κινητοποιηθούν όχι μόνον για να διαφυλάξουν αυτό το προσοδοφόρο για τον τόπο μας κεκτημένο αλλά και να το επεκτείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο βελτιώνοντας τις συνθήκες στο λιμάνι και όχι μόνο για την κίνηση τόσο των επιβατών όσο και των οχημάτων.

Η «Πρωϊνή» επιφυλάσσεται για την δημοσίευση και μελέτη και των στοιχείων τόσο του τρέχοντος μηνός όσο και των επομένων μηνών του 2015.

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Διασώζονται – διορθώνονται τα παλιά επικίνδυνα και εγκαταλελειμμένα σπίτια;

Επόμενο άρθρο

«Προσφυγιά» σήμερα το βράδυ στο Φρούριο