Dark Mode Light Mode

Δικαιολογημένοι κι αδικαιολόγητοι απόντες

Για την ερχόμενη εβδομάδα μετατέθηκε η προγραμματισμένη για χθες το μεσημέρι στη δημοτική βιβλιοθήκη απολογιστική συζήτηση, που διοργάνωσε η συντονιστική επιτροπή κατά του πλωτού LNG. Ενώ προσκλήθηκαν επιμελητήρια και τοπικοί φορείς, η ανταπόκριση ήταν περιορισμένη. Άλλοι απουσίαζαν αδικαιολόγητα, άλλοι απουσίαζαν δικαιολογημένα. Στην αίθουσα ήταν πολλοί δημοσιογράφοι, η Δήμητρα Τσανάκα, ο Λάζαρος Βασιλειάδης, ο Γιώργος Φιλόσογλου και ο Μιχάλης Καπέτης. Ουδείς άλλος εμφανίστηκε ενώ με καθυστέρηση έφτασε εκπρόσωπος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου, που ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι την ίδια ώρα πραγματοποιούνταν σύσκεψη για τα προβλήματα των αγροτών στο ξενοδοχείο «Ωκεανίς».
Εξ αυτού του λόγου απουσίαζαν από τη χθεσινή συνάντηση για το πλωτό LNG, ο Θ. Μαρκόπουλος κι ο Αρχ. Γρανάς. Απουσίαζαν επίσης χωρίς να εξηγήσουν το λόγο ο δήμαρχος Κ. Σιμιτσής, ή εκπρόσωπός του, εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας, του Οικονομικού Επιμελητηρίου, αλλά και του Επιμελητηρίου της Καβάλας.
Μπροστά σ΄ αυτή την κατάσταση αποφασίστηκε η συντονιστική να ξανασυναντηθεί την ερχόμενη εβδομάδα για τον ίδιο λόγο, εκτός αν γίνει δεκτή η πρόταση της κας Τσανάκα, η συνάντηση να γίνει μετά το 15αύγουστο. Οι δηλώσεις που έγιναν στους δημοσιογράφους, ήταν κυρίως του Λάζαρου Βασιλειάδη. Ο κ. Βασιλειάδης είπε ότι υπάρχουν κάποια ευχάριστα νέα, δηλαδή μετά το συλλαλητήριο στις 3 του Ιούλη, η ΔΕΠΑ εμφανίζεται να ψάχνει άλλο σημείο για το πλωτό LNG, στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.
Η κα Τσανάκα κράτησε επιθετική στάση στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Είπε ότι δε βρίσκει κακή την ιδέα της ενημέρωσης, για το σχέδιο από την ίδια της ΔΕΠΑ, το Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο ημερίδας που θα γίνει στην πόλη μας. «Να έρθουν να τους κεράσουμε ψάρια, για να δούνε τι ψάρια θέλουν να καταστρέψουν», είπε με νόημα η καινούρια δήμαρχος.
Στο περιθώριο αυτής της συνάντησης – που ουσιαστικά δεν έγινε ποτέ – δόθηκε στη δημοσιότητα απάντηση της ΔΕΠΑ σε ερώτηση του βουλευτή της ΣΥΡΙΖΑ Δράμας, Χρήστου Καραγιαννίδη. Η ερώτηση για το πλωτό LNG κατατέθηκε στο υπουργείο περιβάλλοντος στις 18 Ιουνίου, η ΔΕΠΑ απαντά μέσω του υπουργείου περιβάλλοντος την 1η Ιουλίου, απάντηση που υπογράφει ο Διευθύνων Σύμβουλος Σπύρος Παλαιογιάννης. Σε μεγάλο μέρος επαναλαμβάνονται ήδη γνωστά πράγματα. Αξιοσημείωτο είναι το ακόλουθο απόσπασμα της απάντησης: Ενδεχόμενη απόφαση υλοποίησης του έργου θα λάβει υπόψη όχι μόνο τα προαναφερθέντα τεχνικά δεδομένα, αλλά και το πιθανό επενδυτικό ενδιαφέρον από άλλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή ή και την εμπορία υγροποιημένου αερίου.
Όλο το κείμενο της απάντησης είναι το ακόλουθο: «Σας γνωρίζουμε ότι:
1.Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ ΑΕ) εξετάζει την εγκατάσταση πλωτού τερματικού σταθμού για την αποθήκευση και επαναεριοποίηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην περιοχή του Κόλπου της Καβάλας. Η ενδεχόμενη υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα αναβαθμίσει περαιτέρω το ρόλο της Ελλάδας σαν πύλη εισόδου φυσικού αερίου στην νοτιοανατολική Ευρώπη, λειτουργώντας συμπληρωματικά ως προς τα υπάρχοντα ή μελλοντικά έργα φυσικού αερίου της περιοχής, όπως είναι οι αγωγοί του ΕΣΦΑ, οι αγωγοί ΤΑΡ και IGB, η υπόγεια αποθήκη κλπ. Επιπλέον εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την ασφάλεια τροφοδοσίας του εθνικού συστήματος, θα δημιουργήσει ανταγωνιστικές συνθήκες στην αγορά φυσικού αερίου με αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών, ενώ παράλληλα θα έχει θετικές συνέπειες στον τομέα της απασχόλησης για την ευρύτερη περιοχή της Καβάλας και κυρίως θα διαμορφώσει τις συνθήκες που θα επιτρέψουν την τροφοδοσία της πόλης της Καβάλας με φυσικό αέριο για τις αστικές και επαγγελματικές χρήσεις.
Σε ότι αφορά το είδος της εξεταζόμενης εγκατάστασης, σημειώνεται ότι σήμερα λειτουργούν σε όλον τον κόσμο περισσότερα από 10 πλωτοί τερματικοί σταθμοί, ενώ πάνω από 30 μονάδες βρίσκονται στο στάδιο μελέτης και σχεδιασμού. Οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί παρουσιάζουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους χερσαίους όπως:
-πιστοποιημένη και ταχύτερη κατασκευή του σταθμού
-αξιοποίηση θαλασσίων περιοχών και άρα απελευθέρωση χερσαίων εκτάσεων που μπορούν να αξιοποιηθούν για άλλους σκοπούς
-δυνατότητα μεταφοράς της πλωτής εγκατάστασης σε άλλη περιοχή, σε περίπτωση μεγάλης αλλαγής των εμπορικών δεδομένων
2.Σε ότι αφορά τη μέχρι τώρα πρόοδο των μελετών του έργου, σημειώνουμε τα εξής:
-έχει εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας (Feasibility Study) η οποία αξιολόγησε την εφικτότητα του έργου από τεχνική και οικονομική άποψη. Από τη μελέτη αυτή που πραγματοποιήθηκε από μεγάλη ξένη εταιρεία με σημαντική εμπειρία στην υλοποίηση τέτοιων έργων, προέκυψε ότι το έργο είναι κατ΄ αρχήν εφικτό, με βάση τη διεθνή εμπειρία και βέλτιστη πρακτική σε ανάλογα έργα
-κατόπιν Διεθνούς Διαγωνισμού, ανατέθηκε από την ΔΕΠΑ η εκπόνηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ), η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη
-στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης έχει συνταχθεί και αποσταλεί στις τοπικές αρχές και σε άλλους φορείς η έκθεση οριοθέτησης του αντικειμένου της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προκειμένου οι ενδεχόμενες παρατηρήσεις να ληφθούν υπόψη.
Στην παρούσα φάση διερευνώνται οι θέσεις χωροθέτησης του έργου από άποψη καταλληλότητας, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της Προμελέτης Ασφαλείας που βρίσκεται σε τελικό στάδιο και η οποία θα καθορίσει τις απαιτήσεις αποστάσεων ασφαλείας από οικισμούς και άλλες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Τα επόμενα βήματα των τεχνικών μελετών αφορούν:
-την ανάλυση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε πιθανές θέσεις χωροθέτησης του σταθμού
-την εκπόνηση της οριστικής μελέτης ασφαλείας
-την διαβούλευση επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Ενδεχόμενη απόφαση υλοποίησης του έργου θα λάβει υπόψη όχι μόνο τα προαναφερθέντα τεχνικά δεδομένα αλλά και το πιθανό επενδυτικό ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή ή / και εμπορία υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Τέλος σημειώνεται ότι το ανωτέρω έργο υποστηρίζεται από την Ε.Ε. καθώς έχει περιληφθεί στον κατάλογο των έργων κοινού ενδιαφέροντος.
3.Τέλος σχετικά με το θέμα θα θέλαμε να τονίσουμε ότι:
-Η χωροθέτηση του σταθμού σε κάθε περίπτωση θα είναι σύμφωνη με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, περιλαμβανομένων και των προβλέψεων που αφορούν στην ασφάλεια.
-Σε όλες τις φάσεις της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του Έργου θα ακολουθηθεί η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης,με την συμμετοχή των τοπικών αρχών και φορέων αλλά και των πολιτών.

 

Προηγούμενο άρθρο

Δελτίο τύπου Α.Ο. ΚΑΒΑΛΑ - Θέμα: Εισιτήρια διαρκείας

Επόμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΡΙΤΗ 29 ΙΟΥΛΗ 2014