Ξεκίνησαν χθες κορυφώνονται σήμερα στη Νέα Ηρακλείτσα εκδηλώσεις θρησκευτικού χαρακτήρα για τα εγκαίνια του ιερού ναού του Αγίου Φανουρίου.
Η εκκλησία βρίσκεται στην είσοδο της Νέας Ηρακλείτσας, ενώ με τα εγκαίνια που πραγματοποιούνται σήμερα το πρωί παρουσία του μητροπολίτη Ελευθερούπολης κ.κ. Χρυσόστομου, δικαιώνεται μία προσπάθεια 4 ετών.
Μία προσπάθεια που ξεκίνησε από τον Αρχιμανδρίτη ιερέα πατέρα Θωμά Ανδρέου, εφημέριο της Νέας Ηρακλείτσας.
Τη δική του ιδέα για τη δημιουργία της εκκλησίας του Αγίου Φανουρίου που είναι ο μοναδικός στο Νομό Καβάλας, αποδέχτηκαν οι κάτοικοι της Νέας Ηρακλείτσας, ενώ υπήρξε στήριξη από πολλούς ιδιώτες που θέλουν να μείνουν στην ανωνυμία.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Ο αρχιμανδρίτης Θωμάς Ανδρέου είπε στην εφημερίδα μας: «Ξεκίνησε κάτω από αντίξοες συνθήκες και μεγάλες δυσκολίες πριν από 4 χρόνια και καταφέραμε μέσα στο πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα.
Ο ναός αυτός είναι ο μοναδικός του Αγίου Φανουρίου, που υπάρχει στο νομό Καβάλας. Σας ευχαριστούμε για την προβολή που κάνατε των εγκαινίων και επίσης μέσα από εσάς να προσκαλέσουμε τους πιστούς, σήμερα το πρωί στην ακολουθία των εγκαινίων του Ιερού Ναού από τον σεβασμιώτατο ποιμενάρχη, τον σεβασμιώτατο μητροπολίτη Ελευθερουπόλεως κ.κ. Χρυσόστομο, χωρίς βέβαια την ευλογία εκείνου, δεν μπορούσε να γίνει αυτό το τεράστιο έργο».
ΕΡ: Τώρα λοιπόν που ήρθε το τέλος αυτής της διαδρομής, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που θα θέλατε να μνημονεύσετε, που βοήθησαν, που στήριξαν;
ΑΠ: «Υπάρχουν … που σίγουρα θέλουν να παραμείνουν στην αφάνεια και να τους γνωρίζει ο Θεός κι ο Άγιος Φανούριος, αυτούς τους ανθρώπους που ευεργέτησαν, που είναι κτήτορες αυτού του ναού. Το μόνο που ευχόμαστε είναι να τους έχει ο Θεός καλά».
Στο μεταξύ στο όλο εγχείρημα ενεπλάκη τις τελευταίες η μέρες ο γνωστός σε όλη την Ελλάδα αγιογράφος Γιώργος Γιαρισκάνης. Χρησιμοποίησε μία ειδική τεχνική για την οποία μίλησε ο ίδιος: «Εμείς κληθήκαμε να παρουσιάσουμε ένα μέγεθος της δουλειάς μας και γι΄ αυτήν εδώ την εργασία αποφασίσαμε να προχωρήσουμε μία σπάνια τεχνική, που είναι τεχνική του τζουκάνικου πάνω στα φωτοστέφανα, κάτι το οποίο είναι πολύ σπάνιο πάνω στη δουλειά μας και φυσικά και χρονοβόρο και πολυδάπανο».
ΕΡ: Δηλαδή;
ΑΠ: «Τα φωτοστέφανα όπως βλέπετε στην παράσταση αυτή, του ιερού βήματος, είναι φιλοτεχνημένα με φύλλο χρυσού, 24 καράτια, είναι ανάγλυφα και σκαριφημένα. Αυτό τι σημαίνει; Γίνεται η επίστρωση του χρυσού με φύλλο χρυσού 24 καράτια με μία ειδική τεχνική πάνω σε απόλη και μετά χαράσσεται ο χρυσός, στιλβώνεται, μάλλον αρχικά στιλβώνεται και μετά χαράσσεται κι έτσι ολοκληρώνεται αυτή η πολύ σπάνια τεχνική».
ΕΡ: Πόσο καιρό σας για να την εξειδικεύσετε τόσο πολύ;
ΑΠ: «Η ειδίκευση αυτή πάνω στην τεχνική αυτή, είναι πολύ χρονοβόρα και φυσικά είναι πολύ επίπονη γιατί χρειάζεται πάρα πολλές ώρες εξάσκησης και πάρα πολλές ώρες εκπαίδευσης πάνω στη δουλειά».
ΕΡ: Και βέβαια το δουλέψατε επάνω ψηλά;
ΑΠ: «Αυτή όλη η εργασία κατά 80%, εκτός από την αγιογράφηση των θεμάτων, της όλης εργασίας είναι επί του τοίχου. Ήρθε όλο μου το συνεργείο εδώ, επιστράτευσα τους καλύτερους μου συνεργάτες, γιατί όπως καταλαβαίνετε επειδή εδώ είναι ο τόπος μου, όπου ζω και η γενέτειρά μου κοντά και ήρθαμε να επιδείξουμε ιδιαίτερη τεχνική και να βγει ένα έργο πιο εντυπωσιακό και πάρα πολύ ωραίο».