Dark Mode Light Mode

Είναι όλοι ευχαριστημένοι – Η εξυπηρέτηση του λιμανιού οδηγεί σε αίσιες προβλέψεις

Μπορεί το καλοκαίρι του 2015 να ήταν για τους περισσότερους Έλληνες φοβερά δύσκολο, ωστόσο για το επιβατικό λιμάνι της Καβάλας ήταν μια θετικότατη περίοδος σε επίπεδο αυξημένης επιβατικής κίνησης, γεγονός που προκύπτει από στατιστικά στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου. Ικανοποιημένη επομένως είναι η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας από τους επιβάτες όχι μόνο των φέρρυ μπωτ αλλά και από εκείνους των μεγάλων επιβατικών πλοίων που φέτος καταφθάνουν στο καβαλιώτικο λιμάνι.

Πριν αρχίσει η καλοκαιρινή περίοδος, ο πρόεδρος του ΟΛΚ Χρήστος Ηλιάδης είχε τονίσει το πόσο σημαντικό ήταν να συνδέεται το λιμάνι με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου μέσω αξιόπιστων ναυτιλιακών εταιρειών και πλοίων. Σύγχρονα καράβια δηλαδή που θα καλύπτουν σύντομα τις αποστάσεις και ταυτόχρονα θα εξυπηρετούν τους επιβάτες. Έτσι, μεγάλη είναι η διαφορά στην καταγραφόμενη επιβατική κίνηση. Βεβαίως, σημαντικό ρόλο στην αύξηση διαδραματίζει και η αντίστοιχη αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τις βαλκανικές χώρες, αφού οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τα δρομολόγια προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Εξάλλου, το καβαλιώτικο λιμάνι διαθέτει πλέον σημαντικές υποδομές, που καθημερινά προσπαθεί να τις αναβαθμίσει περαιτέρω ο ΟΛΚ.

Από τις έως σήμερα συνθήκες όλοι εμφανίζονται ικανοποιημένοι. Οι μεν ναυτιλιακές εταιρείες διότι καταγράφουν αυξημένη επιβατική κίνηση παρά τις δύσκολες συγκυρίες, οι δε επιβάτες διότι μετακινούνται γρήγορα στον προορισμό τους, χωρίς να σημειώνονται προβλήματα στο λιμάνι. Αυτά μπορούν να λειτουργήσουν ως εχέγγυα για ανάλογη ικανοποιητική κίνηση και τα επόμενα χρόνια.

Ένα ζήτημα είναι το ανταγωνιστικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφού ορισμένοι κάτοικοι της Μυτιλήνης προτιμούν να φθάνουν απευθείας στη συμπρωτεύουσα. Παρόλα αυτά, για τις εταιρείες το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι πολύ πιο κοστοβόρο, γι’ αυτό κι επιλέγουν το καβαλιώτικο λιμάνι ως περισσότερο εξυπηρετικό προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Επιπλέον, μέσω της Εγνατίας οδού η χιλιομετρική απόσταση μειώνεται κι άρα η μετακίνηση προς Θεσσαλονίκη δεν αποτελεί πρόβλημα για τους επιβάτες. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Χρήστος Ηλιάδης: «Φαίνεται ότι το νερό μπήκε στο αυλάκι κι επομένως εντός των επόμενων ετών η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου θα εκτελείται αποκλειστικά από το λιμάνι της Καβάλας».

Από τη στιγμή που τα μεγάλα πλοία αναχωρούν με πληρότητα η οποία αγγίζει ακόμη και το 90% μέσα στον Αύγουστο, δε γεννώνται ανησυχίες για το πλήθος των δρομολογίων και ενδεχόμενη μείωσή τους το επόμενο καλοκαίρι. Βεβαίως, οι εταιρείες βασιζόμενες στα στατιστικά στοιχεία και τις απόψεις των επιβατών, δεν αποκλείεται να τροποποιήσουν απλά τα ωράρια των δρομολογίων τους.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης διεκδικεί μερίδιο από την επιβατική κίνηση του καβαλιώτικου λιμανιού κι επιπλέον στοχεύει σε αναβάθμισή του μέσω του νέου γενικού χωροταξικού σχεδιασμού. Θεμιτή βρίσκει την προσπάθεια ο κ. Ηλιάδης, ωστόσο επισημαίνει ότι εντελώς διαφορετικές είναι οι επιθυμίες από τα πραγματικά δεδομένα. Συμπληρώνει μάλιστα ότι στο διευρωπαϊκό δίκτυο λιμένων, ανήκει το καβαλιώτικο λιμάνι και όχι εκείνο της Αλεξανδρούπολης. Κάτι που σημαίνει ότι η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έργων εμφανίζει καλύτερες προοπτικές. Αυτός είναι και ο λόγος που το Σεπτέμβρη ο πρόεδρος του ΟΛΚ θα εξετάσει τη δυνατότητα ένταξης σε χρηματοδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα. Ο ΟΛΚ δε στοχεύει σε κακώς εννοούμενη ανταγωνιστική λειτουργία έναντι του αντίστοιχου οργανισμού της Αλεξανδρούπολης. Κάθε φορέας μπορεί να διαδραματίσει το σημαντικό του ρόλο προασπίζοντας φυσικά την ανάπτυξη του δικού του λιμένα.

Ο Χρήστος Ηλιάδης μας εξήγησε ότι η αξιολόγηση των διοικήσεων των Οργανισμών Λιμένων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ γίνεται κάθε χρόνο και στο πλαίσιο αυτό ζητείται απολογισμός πεπραγμένων και σχεδιασμός δράσεων του επόμενου έτους. Ήδη άλλαξαν οι διοικήσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται κάτι ανάλογο και για τον οργανισμό της Αλεξανδρούπολης. Σειρά θα πάρουν και τα επόμενα λιμένα, οπότε κατόπιν της αξιολογήσεως ορισμένες διοικήσεις θα αλλάξουν και κάποιες άλλες θα παραμείνουν στις θέσεις τους. Βεβαίως, η προκήρυξη των εθνικών εκλογών κατά πάσα πιθανότητα θα αναβάλει για επόμενο χρόνο τη διαδικασία αξιολόγησης.

Προηγούμενο άρθρο

Φανάρι 45 κιλών στον «ΑΝΕΜΟ» του Χρήστου Ανάσογλου

Επόμενο άρθρο

Επιβεβαιώνει τη θέση του Γενάρη - Ο Δημήτρης Παπουτσής δε θα είναι υποψήφιος βουλευτής