Dark Mode Light Mode

Εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη η ΜΠΕ της Περιμετρικής

Τρία διαφορετικά θέματα απασχόλησαν την χθεσινή συνέντευξη τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης στην οποία παραβρέθηκαν και μίλησαν ο αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Μαρκόπουλος, ο Δήμαρχος Παγγαίου Φίλιππος Αναστασιάδης, ο περιφερειακός σύμβουλος Χρήστος Γάκης, ο εντεταλμένος σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Μανώλης Κελαϊδάκης και δύο εκπρόσωποι της ίδιας ανώνυμης εταιρίας ο Ντίνος Παρδάλης, διευθυντής έργων και η υπεύθυνη μελετών Μαρία Κατσαβέλη.

Το κυριότερο από αυτά που ανακοινώθηκαν χθες και το πλέον δύσκολο για την τοπική κοινωνία, αφορά την ωρίμανση του έργου για την συνέχιση της Περιμετρικής οδού από τον Προφήτη Ηλία μέχρι το Περιγιάλι.

Χθες ανακοινώθηκε από τους εκπροσώπους της Εγνατίας Οδού ότι εγκρίθηκε τον περασμένο Νοέμβριο από τις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, μια διαφορετική πρόταση, πιο βόρεια για το συγκεκριμένο δεύτερο κομμάτι του δρόμου, που διασχίζει δασική έκταση, αλλά όπως τονίστηκε αυτό γίνεται με την σύμφωνη γνώμη και των δασικών υπηρεσιών.

Το έργο, που πάντως έχει δρόμο μπροστά του, μέχρι να μπει σε φάση κατασκευής προβλέπει το γνωστό σενάριο της σήραγγας των 500 μέτρων περίπου από την περιοχή της Χωράφας μέχρι τα υψώματα πάνω από τη συνοικία του Περιγιαλίου και του Αγίου Τρύφωνα.

Ο Θόδωρος Μαρκόπουλος φάνηκε να συμφωνεί με την πρόταση έτσι όπως αυτή εγκρίθηκε για τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις. Είπε επίσης ότι η τοπική κοινωνία πρέπει τώρα να συζητήσει το θέμα να διαβουλευτεί μεταξύ της και να αποφασίσει αν το έργο προχωρήσει με αυτή την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εγκρίθηκε, με αυτή την χάραξη που οριστικοποιήθηκε σε αυτό το σημείο ή αν όλα θα πρέπει να σταματήσουν με κίνδυνο να ματαιωθούν αυτή την φορά οριστικά.

Ο Θόδωρος Μαρκόπουλος καλωσόρισε τους δημοσιογράφους θυμίζοντας εαυτούς ότι την περασμένη εβδομάδα ο Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης, συνάντησε την διοίκηση της Εγνατίας Οδού στην Κομοτηνή. Κάποια ειδικά θέματα της Καβάλας, έπρεπε να αναλυθούν και να παρουσιαστούν πιο αναλυτικά είπε ο κ. Μαρκόπουλος.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Μανώλης Κελαϊδάκης,  η καταγωγή του οποίου είναι από την Ελευθερούπολη, είπε ότι η Εγνατία Οδός είναι πάντα δίπλα στις τοπικές κοινωνίες. Χρηματοδοτούμε, είπε, το έργο κατασκευής κόμβου στην Τούζλα. Ευχαρίστησε τους κ. Μαρκόπουλο και Φίλιππο Αναστασιάδη που βοήθησαν αυτό το έργο να ωριμάσει.

Για το ίδιο έργο ο κ. Κελαϊδάκης είπε, ότι δεν είναι ένα μεγάλο και δύσκολο έργο, αλλά ένα έργο χρήσιμο γι’ αυτούς που θέλουν από την περιοχή της Τούζλας να επανέλθουν στην Εγνατία Οδό και να κινηθούν δυτικά προς τη Θεσσαλονίκη.

Ο Ντίνος Παρδάλης που εξήγησε πιο αναλυτικά τι συμβαίνει με το συγκεκριμένο έργο εξήγησε και τη διαδικασία από εδώ και πέρα. Ουσιαστικά αντί της χρονοβόρας απαλλοτρίωσης, θα γίνει η διαδικασία της επίταξης των αγροτικών εκτάσεων, με την σύμφωνη γνώμη των αγροτών – ιδιοκτητών. Εφόσον το τοπίο ξεκαθαρίσει σύντομα, κάτι που μπορεί να γίνει, τότε το έργο μπορεί να κατασκευαστεί και να λειτουργήσει στη διάρκεια ή προς το τέλος του καλοκαιριού.

Ταυτόχρονα εκτός από τον ημι-κόμβο, όπως χαρακτηριστικά περιγράφηκε στην Τούζλα, αναζητείται πιο εύκολη πρόσβαση στην Εγνατία Οδό μέσω του  κόμβου της Γαληψού για τα αυτοκίνητα που από την Τούζλα θέλουν να κινηθούν προς την Καβάλα.

Ο Δήμαρχος Παγγαίου Φίλιππος Αναστασιάδης δήλωσε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση στο κοινό αίτημα του Δήμου Παγγαίου και της Περιφερειακής Ενότητας προς την Εγνατία Οδό. «Η εταιρία προχωρά γρήγορα. Δεν θέλουμε να περνά η κίνηση των αυτοκινήτων μέσα από το Ορφάνι αλλά να κατασκευαστεί κάτι σαν περιφερειακός χωριού» είπε ο Φίλιππος Αναστασιάδης.

Ο Χρήστος Γάκης τόνισε ότι για να οριστικοποιηθεί και να ωριμάσει το έργο κατασκευής κόμβου στην Εγνατία Οδό στην Τούζλα έπαιξε σημαντικό ρόλο η συνάντηση με τους κατοίκους της περιοχής, και δη τους οικοπεδούχους που έγινε τον Νοέμβριο στην Γαληψό. Με τη διαδικασία της επίταξης όλα θα γίνουν πιο γρήγορα είπε ο Χρήστος Γάκης.

Σχετικά με την ολοκλήρωση της Περιμετρικής την μεγάλη αυτή εκκρεμότητα του τμήματος του δρόμου από τον Προφήτη Ηλία μέχρι το Περιγιάλι μίλησε η εκπρόσωπος της Εγνατίας Οδού Μαρία Κατσάβελη.

Είπε ότι η Εγνατία Οδός ανέλαβε την μελετητική αρμοδιότητα το 2010. Ανακοίνωσε ότι στις 26 Νοεμβρίου 2014 εγκρίθηκαν από την Αποκεντρωμένη Μακεδονίας Θράκης οι περιβαλλοντικοί όροι που είχαν υποβληθεί προς έγκριση τον Ιούνιο 2012.

Από εδώ και πέρα είπε η κ. Κατσάβελη, χρειάζονται οριστικές μελέτες για τις οποίες δεν υπάρχει χρηματοδότηση και βέβαια χρήματα για το κατασκευαστικό μέρος του έργου. Με μία προϋπόθεση η χάραξη που εγκρίθηκε ως προς τους περιβαλλοντικούς της όρους από την Αποκεντρωμένη να γίνει αποδεκτή από την τοπική κοινωνία.

Οι δημοσιογράφοι ρώτησαν την κ. Κατσάβελη αν η έγκριση που πήρε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την Αποκεντρωμένη σημαίνει ότι αυτή η μελέτη εγκρίνεται και από τις δασικές υπηρεσίες της Καβάλας. Απάντησε λέγοντας ότι αυτό ισχύει, φέρνοντας ως παράδειγμα έγγραφο του Δασαρχείου Καβάλας τον Δεκέμβριο του 2013, που πάντως αναφέρεται σε άρση αναδάσωσης στην ίδια επίμαχη περιοχή.

Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε για την ωρίμανση του έργου, επανέλαβε ο Μανώλης Κελαϊδάκης, πρέπει να ξανασυζητήσουμε το θέμα, να αποφασίσουμε όλοι μαζί ως κοινωνία.

Πλέον το περιβαλλοντικό θέμα είναι λυμένο είπε ο Θόδωρος Μαρκόπουλος. Ζήτησε να τοποθετηθούν όλοι οι φορείς.

Εσείς συμφωνείτε στην καινούργια χάραξη; Αυτή που έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους; Ήταν το ερώτημα των δημοσιογράφων.

Δεν είμαι αντίθετος, απάντησε, εφόσον η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει εγκριθεί.

Ο κ. Μαρκόπουλος είπε ότι αν υποθέσουμε ότι έχουμε σήμερα τα χρήματα για να χρηματοδοτηθούν οι οριστικές μελέτες του έργου, τότε αυτό προλαβαίνει να χρηματοδοτηθεί, δηλαδή το κατασκευαστικό του μέρος, από το νέο ΕΣΠΑ.

Σχετικά με το νέο οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας οι εκπρόσωποι της Εγνατίας Οδού ανακοίνωσαν ότι 12 συμβάσεις μελετών του ίδιου έργου τελειώνουν στο τέλος του 2015. Πρόκειται για έναν καινούργιο αυτοκινητόδρομο που συνδέει την Δράμα με την Καβάλα, μια νέα χάραξη 28 χιλιομέτρων, με 4 ανισόπεδους κόμβους, δύο εκ των οποίων στο νομό μας, στις Κρηνίδες και στο Σταυρό Αμυγδαλεώνα.

 

Προηγούμενο άρθρο

Νέοι και ανεργία στο νομό Καβάλας: οι προτάσεις μου του Γιάννη Εριφυλλίδη, υποψήφιου βουλευτή Καβάλας με το Ποτάμι

Επόμενο άρθρο

Μουδιασμένη η… προεκλογική αγορά!