Dark Mode Light Mode

Ελπίζουν σε επαναφορά παλιού νόμου – Οι ταξιτζήδες για την έκδοση νέων αδειών

Η Διεύθυνση Μεταφορών  & Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, δημοσίευσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Περιφερειάρχη ΑΜΘ για απόκτηση νέων αδειών αυτοκινήτων Ε.Δ.Χ. ή για μετατροπή υφισταμένων αδειών Ε.Δ.Χ. σε άλλο τύπο, σύμφωνα με την οποία οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλλουν σχετική αίτηση μέχρι την Τρίτη 31 Μαρτίου και ώρα 15:00. Μετά την ολοκλήρωση υποβολής των σχετικών αιτήσεων και την επεξεργασία τους, θα εκδοθεί η προβλεπόμενη απόφαση του Περιφερειάρχη, στην οποία μεταξύ άλλων θα καθορίζεται και ο αριθμός των νέων αδειών που τυχόν θα χορηγηθούν.

Ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί «Η πρόοδος» Μανώλης Τσιλογιώργης μας εξήγησε ότι βάσει μνημονιακής νομοθεσίας για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, αναγνωρίζεται η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών ταξί και στην περιφερειακή ενότητα Καβάλας. Ενάντια στη νομοθεσία 4070 δια χειρός του τότε υπουργού Γιάννη Ραγκούση είχαν οργανωθεί δυναμικές κινητοποιήσεις του κλάδου. Ο συγκεκριμένος νόμος που προτείνει την εφαρμογή μαθηματικού τύπου μπάζει από παντού, σημείωσε ο κ. Τσιλογιώργης. Ωστόσο χρησιμοποιείται ως τύπος προκειμένου σε συνάρτηση με τον πληθυσμό μια πόλης να εγκριθούν ή να απορριφθούν νέες άδειες ταξί.

Η διαδικασία επαναλαμβάνεται ανά διετία. Είχε πραγματοποιηθεί το 2013 κι επαναλαμβάνεται φέτος. Αναφορικά με τη δημοτική ενότητα Καβάλας και βάσει του λανθασμένου κατά τους επαγγελματίες μαθηματικού τύπου υπάρχουν 95 υπεράριθμα ταξί. Συνεπώς καμία νέα άδεια δε θα πρέπει να εκδοθεί για την Καβάλα. Ενδεχομένως να εγκριθούν νέες άδειες για τους δήμους Νέστου και Παγγαίου, αυτό όμως θα εξετασθεί εντός των επόμενων ημερών.

Επίσης, λόγω της απελευθέρωσης του μεταφορικού έργου, αναγνωρίζεται η δυνατότητα σε όσους θελήσουν να μετατρέψουν υφιστάμενες άδειες 5θεσιων οχημάτων ταξί σε κατηγορία ειδικής μίσθωσης ή ειδικής μεταφοράς, με ποσόστωση της τάξεως του 2% μόνο για τις μητροπολιτικές έδρες. Όπως επεσήμανε ο κ. Τσιλογιώργης, όπου καταγράφεται ανεργία ακολουθεί και ο υπερ-επαγγελματισμός.

Το 2013 δεν είχε σημειωθεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις ενδιαφέρον δε θα πρέπει να αναμένεται και φέτος. Αιτήσεις πάντως θα κατατεθούν. Οι δε αιτήσεις που αφορούν στην πόλη της Καβάλας σίγουρα δεν θα τύχουν ευνοϊκής εγκρίσεως. Βέβαια δε θα είναι η ευνοϊκή έγκριση ούτε για τους δύο προαναφερόμενους δήμους Νέστου και Παγγαίου. Το 2013 και σύμφωνα με το μαθηματικό τύπο Βορρίδη, είχαν εκδοθεί τρεις ή τέσσερις νέες άδειες σε Νέστο και Παγγαίο. Παρόμοιες συνθήκες φυσικά ισχύουν σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Τη διάρκεια των τελευταίων ετών πραγματοποιούνται μεν μεταβιβάσεις αδειών αλλά όχι με τους προηγούμενους ρυθμούς. Παλαιότερα, η άδεια κόστιζε περισσότερο ενώ σήμερα το ποσό έχει σαφώς μειωθεί σε ποσοστό έως και 80%.

Σχετικά με τον τρόπο επιλογής των αιτήσεων για την έκδοση νέας άδεια ταξί, ο κ. Τσιλογιώργης διευκρίνισε ότι ισχύει μοριοδότηση βάσει κοινωνικών και εισοδηματικών κριτηρίων. Δικαίωμα κατάθεσης αιτήσεως διαθέτουν και εταιρείες, στοιχείο επί του οποίου εστιάζεται και η απελευθέρωση του μεταφορικού έργου. Μεσούσης όμως της οικονομικής κρίσης προφανώς καμία εταιρεία δε θα ενδιαφερθεί να αναλάβει μεταφορικό έργο στην Καβάλα. Η άποψη του ΣΥΡΙΖΑ επί του θέματος είναι γνωστή από το 2011 και οι επαγγελματίες ευελπιστούν ότι αυτή δεν έχει διαφοροποιηθεί. Ασχέτως κυβερνώντων, το διεκδικητικό πλαίσιο του συνδικαλιστικού οργάνου παραμένει αναλλοίωτο. Μετά την ορκωμοσία της νέας βουλής η διοίκηση του σωματείου θα επιδιώξει να συναντηθεί με τους τρεις βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας ώστε να διερευνηθούν οι προθέσεις της κυβέρνησης και το ενδεχόμενο διαφορετικής νομοθεσίας. Ευχής έργο θα είναι εάν η κυβέρνηση καταφέρει να επαναφέρει το νόμο σύμφωνα με τον οποίον δεν επιτρέπεται σε ένα φυσικό πρόσωπο να διαθέτει περισσότερες από δύο άδειες.

Προηγούμενο άρθρο

Όχι του σωματείου της ΒΦΛ - Στην πρόταση της εταιρείας για τους συμβασιούχους

Επόμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΕΜΠΤΗ 5 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015