Dark Mode Light Mode

Ενθαρρυντικά στοιχεία για την νέα τουριστική περίοδο

Ο Γιάννης Αγγελίδης ναυτικός πράκτορας της Α1 Yacht Trade Consortium σε Καβάλα και Θάσο και ιδιοκτήτης του Angel Travel Services στην πόλη της Καβάλας, μίλησε στην εφημερίδα μας για τη νέα τουριστική περίοδο που ουσιαστικά άρχισε την Πρωτομαγιά. Είναι αισιόδοξος για τον τουρισμό στο νομό Καβάλας και στη Θάσο ειδικότερα και φέτος αναφέρεται όμως στα πολυτελή σκάφη αναψυχής, δηλαδή στις θαλαμηγούς που και φέτος φαίνεται ότι θα προτιμήσουν τον κόλπο της Καβάλας και το νησί της Θάσου. Η συνέντευξη του Γιάννη Αγγελίδη αναφέρει τα ακόλουθα:

 Τι αναμένεται για την ερχόμενη τουριστική περίοδο για τη Καβάλα και τη Θάσο;

Τα μέχρι τώρα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά. Η κίνηση των τουριστών φαίνεται οτι έχει αρχίσει να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια και να παρουσιάζει μια αισθητή άνοδο χρόνο με το χρόνο στη περιοχή της Καβάλας αλλα ιδιαίτερα της Θάσου και οχι άδικα καθώς είναι ένα καταπληκτικό νησί που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απο τα υπόλοιπα «κοσμοπολίτικα». Ίσα ίσα θεωρώ (και είναι προσωπική μου άποψη) οτι προσφέρει κάτι παραπάνω καθώς περιτρυγυρίζεται απο φύση εν αντιθέσι με τα κυκλαδίτικα νησιά που παραδοσιακά συγκεντρώνουν όλο το τουρισμό. Αυτό άλλωστε άρχισε να γίνεται εμφανές πριν απο κανα 2 εβδομάδες που τα ξενοδοχεία είχανε σχεδόν 100% πληρότητα λόγω του τουριστικού κύματος.. Αυτό ήτανε σίγουρα ένα προμήνυμα για το τι θα ακολουθήσει.. Άρα πιστεύω οτι και φέτος θα είναι μια ικανοποιητική (αν οχι πετυχημένη) τουριστική σεζόν.

Με τις θαλαμηγούς τι γίνεται; Αναμένεται να υπάρχει κίνηση φέτος στο λιμάνι της Καβάλας;

Αν πάρουμε ως κριτήριο τη περσινή σεζόν, που αν και εκτός προγραμματισμού απο μέρους της εταιρείας μας η Καβάλα κατάφερε να προσελκύσει το ενδιαφέρον συνολικά 6 πολυτελών σκαφών τότε τα στοιχεία και σε αυτό το κομμάτι αποπνέει μια αισιοδοξία. Η αύξηση των αφίξεων σε αυτό το τομέα είναι γεωμετρική που σημαίνει οτι σε αυτούς τους κύκλους κάθε ιδιοκτήτης θαλαμηγού που φεύγει ευχαριστημένος απο ένα μέρος κατα 99% θα επιστρέψει το επόμενο καλοκαίρι και θα παρασύρει και άλλους ιδιοκτήτες στο να το επισκεπτούν. Πέρυσι, εγω μπορώ να σας πω με σιγουριά οτι και οι 4 ιδιοκτήτες που εξυπηρετήσαμε έφυγαν απο τη πόλη μας με τις καλύτερες εντυπώσεις και με την υπόσχεση οτι θα επιστρέψουνε και θα μας διαφημίσουνε στα μέρη τους.  Άρα λοιπόν σύμφωνα με μια γρήγορη εκτίμηση που μπορώ να κάνω γύρω στα 8-10 σκάφη είναι πολύ πιθανόν να καταπλεύσουν στο λιμάνι κατα τους καλοκαιρινούς μήνες..

Ποια είναι η διαδικασία εξυπηρέτησης μιας θαλαμηγού;

Η διαδικασία εξυπηρέτησης ενός τέτοιου σκάφους δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση όσο μπορεί να φαίνεται σε πολλούς. Αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ απαιτητικοί. Πληρώνουνε καλά, δε λογαριάζουνε το κόστος αλλα θέλουνε και την ανάλογη εξυπηρέτηση και γι αυτό είναι ένα φοβερά μεγάλο έσοδο που η πόλη πρέπει να εκμεταλλευτεί με κάθε τρόπο. Η εξυπηρέτηση τους ξεκινάει απο τη στιγμή που θα σου στείλουνε μήνυμα οτι φτάνουν στο λιμάνι. Είναι πολύ σημαντικός ο τρόπος που θα τους μιλήσεις, θα τους εξυπηρετήσεις ακόμα και αυτός που θα τους στείλεις ένα email. Απο εκείνη τη στιγμή εσύ είσαι η εικόνα της πόλης προς αυτούς. Απο την ώρα που θα αγκυροβολίσουνε στο λιμάνι ο πράκτοράς τους είναι τα μάτια και τα αφτιά τους στη πόλη, αυτόν ξέρουνε αυτόν εμπιστεύονται. Αυτό σημαίνει οτι ο πράκτορας είναι υπεύθυνος για το φαγητό, το ποτό τους, το μπάνιο τους τη διασκέδαση τους και όλες τις προμήθειες που χρειάζεται το σκάφος τους απο πετρέλαιο μέχρι φρούτα και φαγητά. Καταλαβαίνετε λοιπόν οτι όλες αυτές οι δουλειές δίνουνε δουλειά (και σε τεράστιες ποσότητες) σε πολλούς επαγγελματίες της πόλης. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω οτι μια θαλαμηγός που θα καθίσει 5-6 ημέρες στη πόλη θα αφήσει σε αυτήν περίπου 5000-10000€. Άρα λοιπόν καταλαβαίνεται οτι ένας μεγάλος αριθμός τέτοιων επισκεπτών μελοντικά θα φέρει και υπερδιπλάσια κέρδη σε πολλούς επαγγελματίες.

Αρα αυτός ο τομέας είναι εφικτό να αναπτυχθεί σε αυτή τη πόλη;

Ναι φυσικά μπορεί αναπτυχθεί αλλα με κάποιες προυποθέσεις. Πέρυσι το καλοκαίρι άκουγα με έκπληξη όλους τους καπετάνιους των πολυτελών σκαφών (που σημειωτέον είναι και οι υπεύθυνοι της επιλογής μέρους για τις καλοκαιρινές κρουαζιέρες των ιδιοκτητών τους) να μιλάνε με θαυμασμό για την ομορφιά της Καβάλας και της Θάσου και να μου εκφράζουν την απορία γιατί ενώ έχουνε γυρίσει όλο το κόσμο αυτό το μέρος δε το ξέρουνε και δεν το έχουνε ακούσει ποτέ. Για να καταλάβετε πως λειτουργεί το σύστημα, η Καβάλα ήτανε πρόταση της εταιρείας Α1 να συμπεριληφθεί στο πλάνο κρουαζιέρας και όχι δική πρωτοβουλία των καπετάνιων καθώς όπως προείπα δεν γνώριζαν καν τι εστί Καβάλα. Άλλωστε, είναι ευρέως γνωστό οτι Ελλάδα για τους ξένους όλα αυτα τα χρόνια σημαίνει Κυκλάδες, Ιόνιο και Αθήνα. Πρώτο μέλημα λοιπόν είναι αυτός ο τόπος να γίνει γνωστός με κάθε δυνατό μέσο προβολής προς τα έξω. Έφταναν πέρυσι τα σκάφη και μοχθούσαμε πραγματικά να βρούμε ένα χώρο αξιοπρεπή και σε σωστό και περίοπτο σημείο να τα βάλουμε καθώς αποτελούσανε κόσμημα για τη πόλη κατα τη διάρκεια της διαμονής τους και σε όλο το μήκος του λιμανιού υπήρχανε αλιευτικά σκάφη. Δε θα ήτανε πιο φρόνιμο να υπάρχει ένα κομμάτι του λιμανιού το οποίο θα φιλοξενούσε αποκλειστικά και μόνο τέτοιου είδους σκάφη; Οι πλωτές εξέδρες έχουν δρομολογηθεί εδώ και 2 χρόνια και ακόμα τίποτα, κανείς δε ξέρει πότε θα υλοποιηθούν. Κατέβαιναν οι καλεσμένοι ενος σκάφους για τη νυχτερινή ή μεσημεριανή τους διασκέδαση ή για μια περιήγηση και το πρώτο πράγμα που αντικρύζανε στο παρκάκι απέναντι απο το Nautica ήτανε μια οικογένεια με 10-15 τσιγγάνους και αλλάζανε δρόμο. Όχι οτι αυτοί δεν είναι άνθρωποι και δεν αξίζουν τη προσοχή μας αλλά ο καθένας πρέπει να έχει το τόπο και το μέρος του. Το λιμάνι είναι η εικόνα μιας πόλης στην είσοδο κάποιου επισκέπτη δια θαλάσσης, διάσημου ή μη και δεν μπορεί να αποτελείται απο ψαροκάικα και τσιγγάνους που κάνουν πικ νικ. Όλα τα παραπάνω που ανέφερα είναι απλά πραγματάκια κι όμως τεράστιας σημασίας για ένα τόπο που θέλει να αναπτυχθεί τουριστικά και ιδιαίτερα στο τομέα του Yachting. Θέλω να καταλήξω οτι η ανάπτυξη δε μπορεί να υπάρξει μόνο με ιδιωτική πρωτοβουλία 4-5 ανθρώπων. Θέλει πολύ μεγάλη και συνεχή δουλειά και πρωτίστως συννενόηση απο μέρους των κυριότερων θεσμών της πόλης. Κάντε μια βόλτα τώρα που θα φιλοξενείται το παγκόσμιο πρωτάθλημα ιστιοπλοίας και θα δείτε τι όμορφη εικόνα δημιουργούνε τα σκάφη συγκεντρωμένα σε ένα λιμάνι. Φανταστείτε μια τέτοια εικόνα να επικρατεί στη Καβάλα στο μεγαλύτερο διάστημα του χρόνου.

Μήπως πρέπει το λιμάνι να περάσει στα χέρια ιδιωτών;

Εάν επιτέλους γίνει μια καθαρή συνάντηση όλων των παραγόντων και αποφασισθεί οτι πλέον ο δήμος με τον ΟΛΚ δεν είναι σε θέση να στηρίξουνε μια προσπάθεια αναβάθμισης του λιμανιού ναι γιατί οχι; Με μια μεγάλη διαφορά όμως. Να ιδιωτικοποιηθεί! Όχι να ξεπουληθεί. Λέγοντας το αυτό εννοώ οτι μπορεί κάλλιστα να δωθεί για εκμετάλλευση σε μια ιδιωτική εταιρεία με το αντίστιχο όμως μηνιαίο ή ετήσιο τίμημα για το δήμο και τη τοπική κοινωνία και όχι να δωθεί επ’αόριστον για ένα κομμάτι ψωμί. Υπο αυτές τις προυποθέσεις θα το ήθελα. Άλλωστε ένα λιμάνι χωρίς τις υποδομές να φιλοξενεί σκάφη κάθε είδους (πράγμα που είναι και ο κύριος λόγος κατασκευής του) δεν φέρνει ανάπτυξη σε έναν τόπο.

 

Προηγούμενο άρθρο

Αισιόδοξος ο Φίλιππος Αναστασιάδης

Επόμενο άρθρο

Βυζάντιο- Εθνικός Αγιονερίου 5-2: Πανηγύρισε την παραμονή - ΘΥΕΛΛΑ ΦΙΛΩΤΑ - ΟΡΦΕΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ 2-0: Νίκη παραμονής