Dark Mode Light Mode

Επιστολή Θασιακής Ένωσης στον υπουργό Ναυτιλίας

Η Θασιακή Ένωση Καβάλας απέστειλε στον υπουργό Ναυτιλίας την παρακάτω επιστολή:

Κύριε Υπουργέ,
Σας είναι ασφαλώς γνωστά τα προβλήματα που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια σχετικά με τις πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Πρίνου Θάσου και Κεραμωτής – Λιμένα Θάσου. Η Θασιακή Ένωση Καβάλας, που φέτος συμπληρώνει 84 χρόνια ενεργού παρουσίας στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή του τόπου μας, τακτικός αποδέκτης πλήθους παραπόνων των κατοίκων Θάσου και Καβάλας για την απαξίωση και την πλήρη υποβάθμιση της πορθμειακής γραμμής Πρίνου – Καβάλας, προχώρησε το 2014 στη συγκέντρωση πάνω από 20.000 υπογραφών διαμαρτυρίας πολιτών και φορέων της περιοχής μας, τις οποίες υπέβαλε στο Υπουργείο σας και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).
Με αφορμή τις πρόσφατες αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη γραμμή Κεραμωτής – Λιμένα Θάσου οφείλουμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
1. Τις πορθμειακές γραμμές Κεραμωτής – Λιμένα Θάσου και Καβάλας – Πρίνου Θάσου εξυπηρετούν εδώ και δεκαετίες αποκλειστικά δύο ναυτιλιακές εταιρίες, η ΑΝΕΘ και η ΝΕΚ, ενώ εδώ και ένα χρόνο, δραστηριοποιείται στις ίδιες γραμμές και η εταιρία «Όσιος Δαυίδ», με ένα πλοίο. Στην Καβάλα και τη Θάσο επικρατεί η εντύπωση ότι ΑΝΕΘ και ΝΕΚ, ιδιαίτερα μετά την έλευση και της τρίτης εταιρίας, έχουν βρει τρόπο να εναρμονίσουν πλήρως την επιχειρηματική τους πολιτική και πρακτική, με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί αποτελεσματικά ο ελεύθερος ανταγωνισμός.
2. Η εκμετάλλευση σε ετήσια βάση των πορθμειακών γραμμών Κεραμωτής – Λιμένα Θάσου και Καβάλας – Πρίνου Θάσου είναι παραδοσιακά κερδοφόρα.
3. Οι Θάσιοι και οι Καβαλιώτες έχουν την αίσθηση, όχι άδικα, με βάση την ιστορική διαδρομή χρόνων, ότι οι πιο πάνω πλοιοκτήτριες εταιρίες ενδιαφέρονται μόνο για τα υπερκέρδη τους κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ενώ κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε ο τζίρος τους είναι σαφώς μικρότερος – όχι όμως αρνητικός – αποφεύγουν να τηρήσουν το πρόγραμμα δρομολογίων που υποσχέθηκαν προβάλλοντας προσχηματικές δικαιολογίες (βλάβες πλοίων, ετήσιες συντηρήσεις και επιθεωρήσεις, κτλ). Επιπλέον το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών επιδεικνύει ιδιαίτερη επιείκεια, όταν καλείται να ικανοποιήσει τα κατά καιρούς αιτήματα των εταιριών που αφορούν την τροποποίηση των δρομολογίων τους, με δυσμενή αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, κατά τη χειμερινή περίοδο.
4) Οι πρόσφατες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στη γραμμή Κεραμωτής – Λιμένα Θάσου από την ΑΝΕΘ και ΝΕΚ από 3 σε 3,5 ευρώ (αύξηση 16,7%), παρά τη μείωση των λειτουργικών εξόδων τους (μείωση μισθών εργαζομένων, μείωση της τιμής των καυσίμων) θεωρούμε ότι αγγίζουν τα όρια της αισχροκέρδειας. Καθολική απαίτηση Θασίων και Καβαλιωτών είναι η άμεση ανάκληση των αυξήσεων αυτών και η προσαρμογή των ναύλων στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.
5) Προκλητικά απαράδεκτη θεωρούμε επίσης και την προσπάθεια των παραπάνω εταιριών να ζητήσουν, με ταυτόχρονες αιτήσεις από το Υπουργείο σας, την τροποποίηση των θερινών δρομολογίων που είχαν προ μηνών εγκριθεί για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο. Ζητούν πολλά και πυκνά δρομολόγια το καλοκαίρι, αλλά με χειμωνιάτικη λήξη ωραρίου (19.30 από Λιμένα και 19.45 από Κεραμωτή), με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ανταπόκριση με τις αεροπορικές αφίξεις επιβατών από την Αθήνα και τουριστών από τη Γερμανία και την Αγγλία.
6) Επί πλέον οργή και αγανάκτηση προκαλεί στο επιβατικό κοινό η τακτική και των τριών ναυτιλιακών εταιριών, για λόγους οικονομίας στα καύσιμα, να αυξήσουν τη χρονική διάρκεια καθενός δρομολογίου κατά ένα τέταρτο ως μισή ώρα. Και όλα αυτά σ’ ένα νοσηρό περιβάλλον εκφοβισμού και δικαστικών διώξεων κατά των ναυτεργατών τους, που αγωνίζονται για τα αυτονόητα.
Κύριε Υπουργέ, κατόπιν αυτών παρακαλούμε να μεριμνήσετε για τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου ικανού να ανταποκριθεί στο ρόλο του, που είναι: α) η προστασία του επιβατικού κοινού, β) η οικονομική ανάπτυξη των νησιών και τακτική επικοινωνία τους με τον ενιαίο εδαφικό χώρο της Χώρας, γ) η πρόβλεψη ποινών αποκλεισμού πλοιοκτήτριας εταιρίας από τη δρομολόγηση πλοίων της σε επόμενη δρομολογιακή περίοδο, αν αθετήσει τις υποχρεώσεις που ανέλαβε αναφορικά με την τήρηση των δρομολογίων του χειμώνα, ανεξαρτήτως αιτίας, δ) η αρμοδιότητα κατάρτισης του προγράμματος των δρομολογίων να επανέλθει στις τοπικές Αρχές οι οποίες γνωρίζουν καλύτερα τις ανάγκες της περιοχής.
Στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση.
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος

Τσιλογεώργης Νικόλαος

Κοινοποιείται:
κ. κ. Βουλευτές Καβάλας
κ. Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ.
κ. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε.Καβάλας
κ. Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού-Τουρισμού
κ. Δήμαρχο Καβάλας
κ. Δήμαρχο Θάσου
Kεντρικό Λιμενάρχη Καβάλας
Πρόεδρο ΤΕΕ – τμήμα Ανατ. Μακεδονίας
Πρόεδρο Επιμελητηρίου Καβάλας
Πρόεδρο Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας
Eνιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Ν. Καβάλας
ΜΜΕ Καβάλας

Προηγούμενο άρθρο

Ερώτηση βουλευτών Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ για τον αγωγό

Επόμενο άρθρο

Συζήτησαν την αστική ανάπτυξη του κέντρου