Στηριγμένος στις πολύ πρόσφατες ανακοινώσεις και δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Δράμας κ. Τάσος Νικολαϊδης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή.
Την απευθύνει στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφόρων κι είναι σχετική με το έργο του νέου δρόμου Δράμα Καβάλα. Διαπιστώνει καθυστέρηση, ζητά να μάθει πληροφορίες για τμήματα του έργου που ακόμη δεν έχουν δημοπρατηθεί.
Η ερώτηση
«Με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2115/4-12-23 ερώτηση προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τέθηκε από πλευράς μου το θέμα «Άρση της οδικής απομόνωσης της Δράμας και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών στους άξονες Δράμας – Αμφίπολης και Δράμας – Καβάλα».
Όσον αφορά τον οδικό άξονα Δράμα – Καβάλα, πρόκειται για μέρος του άξονα Ε-61. Αυτή την στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες μόνο στο υποτμήμα Κρηνίδες – Σταυρός, μήκους περίπου 8,3 χλμ. με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και φορέα υλοποίησης την Εγνατία Οδό Α.Ε., ενώ δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των άλλων υποτμημάτων Δράμα – Αγ. Αθανάσιος, Αγ. Αθανάσιος – Κρηνίδες και Σταυρός
– Αγ. Σίλας. Απαντώντας στην προαναφερθείσα ερώτηση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το υπ. αρ. πρωτ. 3542/8-1-24 έγγραφό του, κοινοποίησε ενημέρωση από την Εγνατία Οδό Α.Ε. σύμφωνα με την οποία «Το τμήμα Κρηνίδες – Σταυρός βρίσκεται υπό κατασκευή με σύμβαση που υπογράφηκε τον Νοέμβριο 2022 και προθεσμία ολοκλήρωσης τον Μάιο 2025».
Εντούτοις, κατά την προεκλογική επίσκεψή του στη Δράμα, στις 9 Μαΐου 2024, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι η περαίωση του υποτμήματος Κρηνίδες – Σταυρός υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026». Πρόκειται για σημαντική καθυστέρηση, η οποία εύλογα προκαλεί προβληματισμό
και ανησυχία στην τοπική κοινωνία της Δράμας, καθώς ήδη παρουσιάζεται ανακολουθία στο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί. Επιπλέον, στην ίδια προεκλογική επίσκεψή του ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι για την ολοκλήρωση του υποτμήματος Κρηνίδες – Σταυρός απαιτείται συμπληρωματική σύμβαση έργου ύψους 15 εκ. ευρώ και το ποσό θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ (Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στον οδικό άξονα Δράμα – Καβάλα αναφέρθηκε και η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου, στις 15 Μαΐου 2024, στην τελετή θεμελίωσης του αεροδρομίου «Λυδία» στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας.
Συγκεκριμένα η κ. Υφυπουργός ανέφερε ότι «Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ο άξονας Δράμας – Καβάλας προσφέρει σήμερα την πιο γρήγορη πρόσβαση στο Αιγαίο, για τις γειτονικές μας χώρες». Δεδομένου ότι ο οδικός άξονας Δράμα – Καβάλα αποτελεί ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Δράμας, αλλά και της γειτονικής Καβάλας.
Δεδομένου ότι η κατασκευή του οδικού άξονα στο σύνολό του αναμένεται να συνδέσει δύο πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας με ασφάλεια περιορίζοντας τους κινδύνους για τη ζωή των πολιτών και μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού.
Δεδομένου ότι το υποτμήμα Κρηνίδες – Σταυρός αποτελεί ένα μικρό μέρος του συνολικού οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα και ένα ακόμη μικρότερο του Ε-61. Δεδομένου ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναγνωρίζει σε λεκτικό επίπεδο τη σπουδαιότητα του συγκεκριμένου οδικού άξονα για την ανάπτυξη της περιοχής.
Δεδομένου ότι οι πολίτες της Δράμας γίνονται αποδέκτες εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα υποσχέσεων και χρονοδιαγραμμάτων που δεν τηρούνται. Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κύριος Υπουργός: 1. Για ποιο λόγο καταγράφεται ήδη αυτή η σημαντική καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα περαίωσης του υποτμήματος Κρηνίδες – Σταυρός του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα;
2. Μπορεί να διασφαλιστεί από πλευράς Υπουργείου ότι δεν θα παρουσιαστούν και νέες σημαντικές καθυστερήσεις στην πορεία υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου; 3. Για ποιο λόγο χρειάστηκαν επιπλέον 15 εκ. ευρώ και πού πρόκειται να διατεθεί το συγκεκριμένο ποσό; 4. Υπάρχει σαφής σχεδιασμός και ξεκάθαρη πολιτική βούληση για την κατασκευή των υπόλοιπων
τμημάτων Δράμα – Αγ. Αθανάσιος, Αγ. Αθανάσιος – Κρηνίδες και Σταυρός – Αγ. Σίλας ή εντέλει θα κατασκευαστούν μόλις 8,3 χλμ. χωρίς να καλύπτουν τον στόχο σύνδεσης της Δράμας και της Καβάλας με ασφαλή αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας; 5. Ποια μελετητική ωριμότητα παρουσιάζουν τα υποτμήματα Δράμα – Αγ. Αθανάσιος, Αγ.
Αθανάσιος – Κρηνίδες και Σταυρός – Αγ. Σίλας; Σκοπεύει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση των μελετών; Από ποια χρηματοδοτικά εργαλεία σχεδιάζεται η κατασκευή των συγκεκριμένων υποτμημάτων όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες;
6. Εφόσον το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θεωρεί ότι «ο άξονας Δράμας – Καβάλας προσφέρει σήμερα την πιο γρήγορη πρόσβαση στο Αιγαίο, για τις γειτονικές μας χώρες», υπάρχει ιδία αντίληψη για το πόσο επικίνδυνος είναι ο οδικός άξονας Σύνορα Εξοχής – Κ. Νευροκόπι – Δράμα;
Για ποιο λόγο δεν προχωρά άμεσα η κατασκευή στο σύνολό του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα και η αναβάθμιση του οδικού άξονα Κ. Νευροκόπι – Δράμα έτσι ώστε να παρέχεται η απαιτούμενη ασφάλεια σε έναν τόσο σημαντικό οδικό άξονα;».