Νωρίς το πρωί της Μεγάλης Τρίτης επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο που θα τον έφερνε στην Καβάλα ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς, ο οποίος επρόκειτο να επισκεφθεί τα πλημμυρισμένα Τενάγη και να συναντηθεί με κτηνοτρόφους της περιφερειακής ενότητας Καβάλας. Λίγο πριν την έναρξη του προγράμματος της επισκέψεώς του, ο Νότης Μαριάς φιλοξενήθηκε στο ραδιοφωνικό στούντιο της ΠΡΩΙΝΗΣ όπου ρωτήθηκε και σχολίασε πλήθος θεμάτων.
Στο ερώτημα που του τέθηκε, πως θα μπορέσει να βοηθήσει τους καβαλιώτες όχι μόνο σε σχέση με την περιοχή των Τεναγών, αλλά και σε σχέση με την όδευση του αγωγού ΤΑΡ ώστε να μη θίξει εκτάσεις υψηλής παραγωγικότητας, ο κ. Μαριάς μας απάντησε:
«Έχω ήδη καταθέσει ερώτηση στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο αναφορικά με την κατάσταση των Τεναγών. Στόχος είναι να εξασφαλισθεί παρέμβαση της ΕΕ προκειμένου να εξασφαλισθούν κονδύλια από το ταμείο αλληλεγγύης. Η ενεργοποίηση του ταμείου αλληλεγγύης απαιτεί εκ μέρους της περιφέρειας ΑΜΘ να αποδείξει την ύπαρξη ζημιών της τάξεως των 123 εκατομμυρίων ευρώ. Εάν επομένως συμπεριληφθούν οι ζημιές στα Τενάγη και οι ζημιές της περιφερειακής ενότητας Έβρου, καθώς και οι αποζημιώσεις των αγροτών, τότε το ποσό θα υπερβεί το όριο ενεργοποίησης και θα δοθεί η δυνατότητα άμεσης είσπραξης μιας προκαταβολής ποσοστού 10% του συνολικού ποσού.
Επίσης, μια ακόμη προϋπόθεση είναι σε διάστημα 12 εβδομάδων από τις φυσικές καταστροφές να υποβληθεί ο φάκελος με τα στοιχεία. Γι’ αυτό και είχα συστήσει, μέσω δηλώσεών μου στα ΜΜΕ, ότι απαιτείται εγρήγορση προκειμένου να ετοιμασθεί και να υποβληθεί ο φάκελος εντός της προθεσμίας. Επομένως, το θέμα άπτεται στην αρμοδιότητα της περιφέρειας ΑΜΘ και της κεντρικής διοίκησης ώστε να προωθηθεί το αίτημα. Σύμφωνα με απάντηση που προϋπάρχει για τις ζημιές στην Ήπειρο, αναλόγως θα απαντηθεί και η ερώτηση περί των Τεναγών, ότι δηλαδή θα πρέπει να ετοιμασθεί και να υποβληθεί ο φάκελος του αιτήματος.
Αναφορικά με τον όδευση του αγωγού ΤΑΡ, είχα δηλώσει και προεκλογικά ότι δε νοείται το πέρασμά του να αποκόψει στη μέση τις παραγωγικές εκτάσεις και να μηδενίσει τις δυνατότητες των αγροτών ώστε να καλλιεργούν τη γη τους. Η χάραξη δε θα πρέπει να δημιουργεί προβλήματα στον αγροτικό κόσμο. Βεβαίως, η εναλλακτική χάραξη θα κοστίσει ακριβότερα συγκριτικά με τους αρχικούς υπολογισμούς της κατασκευάστριας εταιρείας.
Το συγκεκριμένο θέμα έθεσα υπόψη στον πρέσβη του Αζερμπαϊτζάν δύο – τρεις φορές, ενώ το έθιξα και στις Βρυξέλες αφού είμαι μέλος της επιτροπής ενέργειας. Ναι μεν, το έργο είναι στρατηγικής σημασίας, ωστόσο δεν επιτρέπεται να διαλύσει την παραγωγή του αγροτικού κόσμου. Βάσει των απαντήσεων που είχα λάβει, οι αρμόδιοι είχαν διαβεβαιώσει ότι θα πραγματοποιούσαν διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες ενώ ήταν διατεθειμένοι να αυξήσουν το κονδύλιο για την επαναχάραξη της όδευσης. Διαπιστώνω όμως ότι δεν προχώρησαν οι απαντήσεις με αποτέλεσμα να προκαλείται ένταση στην περιοχή. Το θέμα πάντως θα πρέπει να τακτοποιηθεί, διότι η έλευση του αγωγού είναι μια σημαντική επένδυση, που χρηματοδοτείται από μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες της δύσης. Προσωπικά θα παλέψω στο πλευρό των αγροτών, αφού ναι μεν το έργο είναι σημαντικό αλλά δε θα πρέπει να λειτουργήσει εις βάρος της τοπικής κοινωνίας και εις βάρος της τοπικής αγροτικής παραγωγής».