Προσπάθεια αφύπνισης των ντόπιων επαγγελματιών
Ημερίδα διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ραχωνίου Θάσου που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στο νησί και είχε ως θέμα την ελιά και το λάδι Θάσου. Τρεις ήταν η κύριοι ομιλητές. Ο Δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ, που παρέθεσε μια ιστορική αναδρομή για την ελιά δια μέσου των αιώνων, ο Νεκτάριος Αληγιάννης επίκουρος καθηγητής του τομέα φαρμακογνωσίας – χημείας φυσικών προϊόντων του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανέλυσε τη διατροφική αξία και τις νέες προοπτικές στη χρήση του ελαιολάδου και επεσήμανε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που διαθέτει το συγκεκριμένο λάδι, ενώ τρίτος ομιλητής ήταν ο γενικός γραμματέας του Επιμελητηρίου Καβάλας Παναγιώτης Αγγελίδης, που προσέγγισε από την επιχειρηματική του διάσταση το θέμα ανάπτυξης της ποικιλίας Θρούμπα Θάσου στις διεθνείς και όχι μόνο αγορές. Σύντομο χαιρετισμό απεύθυνε και ο βουλευτής Καβάλας Γιάννης Πασχαλίδης.
Επιτυχία σημείωσε η διοργάνωση όχι μόνο σε επίπεδο προσέλευσης κοινού αλλά και σε επίπεδο διατυπώσεως ερωτήσεων εκ μέρους των παραβρισκόμενων. Ο απώτερος στόχος που ήταν ο προβληματισμός του κοινού επετεύχθη, έτσι οι ενδιαφερόμενοι θα αναζητήσουν νέους τρόπους διάθεσης των προϊόντων τους. Όπως μας εξήγησε από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ ο Παναγιώτης Αγγελίδης, δεν είναι δυνατόν να ισχυριζόμαστε ότι το λάδι Θάσου είναι το καλύτερο κι ωστόσο να συνεχίζουμε να το πουλάμε ακόμη και σήμερα σε τενεκέδες που χρησιμοποιούνταν κατά τη δεκαετία του ’50.
Δειλά βήματα προόδου έχουν γίνει από ορισμένους νέους παραγωγούς, αυτοί όμως φαίνεται πως είναι μάλλον η εξαίρεση του κανόνα. Πολλά ακόμη βήματα υπολείπονται κατά τον κ. Αγγελίδη, αφού δε νοείται να επισκέπτονται το νησί συστηματικά Έλληνες και ξένοι τουρίστες οι οποίοι ακόμη δεν έχουν δοκιμάσει το τοπικό προϊόν στο φαγητό ή στη σαλάτα τους. «Αν λοιπόν οι ίδιοι οι Θάσιοι που τυγχάνει να είναι και μικροί τοπικοί παραγωγοί, δε χρησιμοποιούν στις ταβέρνες τους στο δικό τους προϊόν μάλλον υποβαθμίζουν το αξιόλογο λάδι του νησιού τους. Πρωτίστως οι ίδιοι θα πρέπει να το αναδείξουν και στη συνέχεια να επιλεγούν οι ορθοί τρόποι προώθησης του προϊόντος κι εκτός ελληνικών συνόρων», παρατήρησε ο γενικός γραμματέας του Επιμελητηρίου Καβάλας.
Ο σωστός επιχειρηματίας που ενδιαφέρεται να πετύχει και να αυξήσει τις πωλήσεις του, σαφώς και θα πρέπει να δαπανήσει χρήματα. Οι Θάσιοι μάλιστα έχουν το πλεονέκτημα να μην υποχρεώνονται σε παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, αφού οι τουρίστες τους επισκέπτονται κάθε χρόνο στο «σπίτι» τους. Αν λοιπόν οι ντόπιοι επιχειρηματίες αρχίσουν να διαφημίζουν προσεκτικά κι αποτελεσματικά τα προϊόντα τους στους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού, τότε οι συνθήκες πώλησης προφανώς θα βελτιωθούν.
Το λάδι, το μέλι, τα τοπικά γλυκά κουταλιού είναι αξιόλογα, δυστυχώς όμως δεν επιχειρείται οποιαδήποτε συγκροτημένη προβολή τους προκειμένου να τα προτιμήσουν οι επισκέπτες. Αναφερόμενος και στα ξενοδοχεία της Θάσου, ο Παναγιώτης Αγγελίδης εξέφρασε την άποψη ότι ούτε εκεί χρησιμοποιείται ντόπιο ελαιόλαδο, ακόμη όμως κι αν κάποιες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πράγματι το προτιμούν προς χρήση μάλλον δε το προβάλουν αναλόγως. Εξάλλου, η αποσπασματική χρήση του προϊόντος δεν έχει νόημα.
Το Επιμελητήριο παραμένει στο πλάι των παραγωγών, σημείωσε ο Παναγιώτης Αγγελίδης, αλλά στηρίζει και όσους επαγγελματίες εφαρμόζουν την αρχή της εξωστρέφειας. Ειδικά σήμερα που ως εξαιρετική ευκαιρία προβάλουν οι αγορές του εξωτερικού. Το Επιμελητήριο επίσης χρηματοδοτεί την παρουσία των επαγγελματιών σε διεθνείς εκθέσεις αλλά απαιτείται και η δραστηριοποίηση των ίδιων των επαγγελματιών.
=