Από το γραφείου τύπου του Δήμου Δράμας εκδόθηκε ένα δελτίο τύπου μέσα από το οποίο γίνεται γνωστό ότι πριν από δύο εβδομάδες σε ευρεία σύσκεψη παραγόντων του γειτονικού νομού και του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, οι εκπρόσωποι των φορέων της Δράμας (βουλευτές, αντιπεριφερειάρχης, δήμαρχοι κ.λ.π.) ζήτησαν από τον υπουργό να προτάξει ως έργο την κατασκευή του κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού Δράμας – Αμφίπολης έναντι αυτού Δράμας – Καβάλας.
Κι αυτό διότι -όπως ισχυρίζονται οι Δραμινοί παράγοντες- αποτελεί αποφασιστικό στοιχείο της αμεσότερης πρόσβασης μέσω αυτού στον Λιμένα της Θεσσαλονίκης που εξυπηρετεί (όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν) στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του νομού.
Οι Δραμινοί λοιπόν προτιμούν έναν κάθετο άξονα που θα τους συνδέει με την Εγνατία οδό μήκους 60 χιλιομέτρων και όχι έναν άλλον μόλις 30 χιλιομέτρων και ένα λιμάνι σε απόσταση 170 χιλιομέτρων και όχι 40 χιλιομέτρων!!!
Αν αυτό δεν είναι ναρκοθέτηση της περιφερειακής συνείδησης τότε τι είναι; Συγχρόνως όμως αποτελεί και μια ανόητη και συμπλεγματική επαρχιώτικη νοοτροπία να έχουμε πρόσβαση στη μεγαλύτερη πόλη έστω κι αν μπορούμε να εξυπηρετηθούμε πολύ ταχύτερα και με σημαντικά χαμηλότερο κόστος από την Καβάλα.
Όσοι λοιπόν ευαγγελίζονται περιφερειακή σύμπνοια ή όσοι ήλπιζαν τουλάχιστον σε μια σύμπλευση με την Δράμα λόγω της άδικης μεταχείρισης των δύο νομών της Ανατολικής Μακεδονίας από τους Θρακιώτες, πλανήθηκαν πλάνη οικτρά.
Συμπέρασμα: Ο καθένας για τον εαυτό του (την πάρτη του δηλαδή) κι ο Θεός για όλους.
Πάμε λοιπόν δυνατά να διεκδικήσουμε και να προτάξουμε σαν έργο για την Καβάλα την σιδηροδρομική Εγνατία για να δούμε μετά η Δράμα τι θα τον κάνει το σιδηροδρομικό της σταθμό.
Παραθέτουμε και το σχετικό δελτίο τύπου του Δήμου Δράμας:
Συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων
Την Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016, έλαβε χώρα στο Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, συνάντηση μεταξύ των κ.κ. :
• Χρήστου Σπίρτζη, Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων
• Χρήστου Καραγιαννίδη, Βουλευτή Δράμας – ΣΥΡΙΖΑ
• Δημητρίου Κυριαζίδη, Βουλευτή Δράμας – Νέα Δημοκρατία
• Χαράς Κεφαλίδου, Βουλευτή Δράμας – Δημοκρατική Συμπαράταξη
• Ανάργυρου Πατακάκη, Αντιπεριφερειάρχη Δράμας
• Χριστόδουλου Μαμσάκου, Δήμαρχου Δράμας
• Βασίλειου Γιαννόπουλου, Δήμαρχου Νευροκοπίου
Το θέμα ήταν η άμεση σύνδεση με οδό επιπέδου ταχείας κυκλοφορίας, της πόλης της Δράμας με την Εγνατία Οδό. Η υλοποίηση του εν λόγω έργου τέθηκε από όλους ως απόλυτη προτεραιότητα αφού αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη του νομού Δράμας.
Η σύνδεση της Δράμας με τον Άξονα της Εγνατίας Οδού, καθίσταται δυνατή τόσο ανατολικά μέσω της υφιστάμενης Εθνικής οδού 12 προς Καβάλα όσο και δυτικά της πόλης με χρήση κατά σειρά των υφιστάμενων εθνικών οδών 12 και 59 προς Αμφίπολη. Για την βελτίωση και αναβάθμιση αυτων των συνδέσεων ώστε να αποκτήσουν χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου εκπονούνται μελέτες για τους:
1. ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ «ΔΡΑΜΑ – ΚΑΒΑΛΑ »
2. ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ «ΔΡΑΜΑ – ΑΜΦΙΠΟΛΗ»
Δεδομένης της ωριμότητας των μελετών του κάθετου άξονα «Δράμα – Αμφίπολη» αλλά και της αμεσότερης πρόσβασης μέσω αυτού στον Λιμένα Θεσσαλονίκης που εξυπηρετεί στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του νομού, προτάθηκε και έγινε αποδεκτό από τον κ. Υπουργό να δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή αυτού.
Για την χρηματοδότησή του θα υποβληθεί, τον Φεβρουάριο 2016, πρόταση για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ, ΣΕΣ 2014-2020, στο Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον – Μεταφορές» συνολικού προϋπολογισμού 0,4 δις Ευρώ.