Στη σχολική μονάδα του 6ου λυκείου φιλοξενήθηκε το πρωί της Τετάρτης η γενική συνέλευση της ΕΛΜΕ Καβάλας. Ευκαιρίας δοθείσης, ζητήσαμε από την πρόεδρο Σοφία Φιλιππίδου να μας περιγράψει τις επικρατούσες συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, ένα και πλέον μήνα μετά τον αγιασμό του διδακτικού έτους. Η κ. Φιλιππίδου διευκρίνισε ότι από ένα σύνολο περίπου 5.000 κενών σε πανελλαδικό επίπεδο, ελάχιστα αφορούν στα σχολεία της Καβάλας. Ωστόσο, καταγράφονται κενά ωρών και κυρίως στο νησί της Θάσου, σε ειδικότητες σημαντικές και σε μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα.
Βάσει της καταδικαστέας πολιτικής, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να απασχολούν τα τμήματα κατά τις ώρες των κενών, λες και τα λύκεια είναι παιδικοί σταθμοί. Πρόκειται για μια μεθόδευση ώστε να μη φαίνονται τα κενά. Η κ. Φιλιππίδου θύμισε την ύπαρξη κτηριακών προβλημάτων που είχε αναδείξει η ΕΛΜΕ, στο 5ο γυμνάσιο, στο γυμνάσιο Χρυσουπόλεως, στο γυμνάσιο Αμυγδαλεώνα. Επί των ζητούμενων από την ΕΛΜΕ παρεμβάσεων, οι νέες διοικήσεις των δήμων απαντούν με το αίτημα πίστωσης χρόνου. Η κ. Φιλιππίδου εν μέρει αναγνωρίζει το δίκαιο, παρόλα αυτά εκτιμά πως θα πρέπει να υπάρχει μια συνεχιζόμενη πολιτική, η οποία δε θα επηρεάζεται από τις αλλαγές των διοικήσεων.
Η πρόεδρος αναρωτείται για ποιο λόγο δε χρησιμοποιείται το νέο κτήριο της Χρυσουπόλεως κι αντ’ αυτού εξαναγκάζονται να συνωστίζονται δύο σχολεία σε περιορισμένο χώρο. Η δήμαρχος Καβάλας υποσχέθηκε στην ΕΛΜΕ ότι μετά τις εορτές των Χριστουγέννων οι μαθητές κι εκπαιδευτικοί του 5ου γυμνασίου Καβάλας θα επιστρέψουν στο κτήριο τους. Η Σοφία Φιλιππίδου μας μίλησε για τη σχετική μελέτη των προστατευτικών πλεγμάτων που όμως ακόμη δεν έχει εγκριθεί, έστω κι αν ο Οκτώβρης οδεύει στη λήξη του. Η κ. Φιλιππίδου προβλέπει μάλιστα ότι η σχολική χρονιά θα κυλήσει έτσι, ότι το κτήριο του 5ου γυμνασίου θα αλλάξει χρήση και θα συγχωνευθούν το 4ο και το 5ο γυμνάσιο. Κάπως έτσι θα συνεχιστεί και η προωθούμενη από το κράτος πολιτική των συγχωνεύσεων.
Η πρόεδρος αναφέρθηκε και στο δράμα της συγχώνευσης των σχολείων Ζυγού και Κρυονερίου με το σχολείο του Αμυγδαλεώνα και της ταλαιπωρίας που υφίστανται οι περίπου διακόσιοι μαθητές. Δικαίως ίσως η κοινωνία κρίνει τους εκπαιδευτικούς ωστόσο καλό θα ήταν να εξετάζει τις συνθήκες υπό τις οποίες εργάζονται και τα παρεχόμενα μέσα που διαθέτουν. Αντίξοες είναι οι συνθήκες εργασίας των καθηγητών, ακόμη και σε μονάδες εντός της Καβάλας, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή και χρήση νέων τεχνολογιών.
=