Dark Mode Light Mode

«Θέλουν την τύρφη» – Φανατικά κατά του ΤΑΡ ο Ζ. Μυστακίδης

Οικονομική ιστοσελίδα των Αθηνών παρουσίασε ρεπορτάζ αναφορικά με τις 40 αλλαγές που αποφάσισε η κατασκευάστρια εταιρεία για τον αγωγό ΤΑΡ ως προς την όδευση του στη Βόρεια Ελλάδα. Μεταξύ αυτών αναφέρεται συγκεκριμένα η αλλαγή στη περιοχή του Δήμου Νέστου. Σχετικά με τα Τενάγη, το ίδιο κείμενο αναφέρει πράγματα που μάλλον δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Αφού υποτίθεται ότι οι παρατηρήσεις του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ εστάλησαν στα κεντρικά της κοινοπραξίας και αποτέλεσαν αντικείμενο ενδελεχούς μελέτης από την πλευρά της διεθνούς ομάδας μηχανικών του TAP. Εστάλη μάλιστα εκτενής 30σέλιδη τεχνική απάντηση στις ανησυχίες που εκφράστηκαν.

Με έκπληξη διάβασε το ρεπορτάζ ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ ΑΜ Ζαφείρης Μυστακίδης, που ξεκαθάρισε ότι απάντηση δεν έχει αποσταλεί. Ξεδιπλώνεται πάντως το κουβάρι του μυστηρίου που καλύπτει την υπόθεση και σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Μυστακίδη ο βαθύτερος στόχος είναι η τύρφη των Τεναγών και η μελλοντική αξιοποίησή της. Οριστικοποιείται επομένως ο συλλογισμός ότι επιδιώκεται η δέσμευση της περιοχής από την κατασκευάστρια εταιρεία και από συμφέροντα ξένα προς το ελληνικό δημόσιο.

Όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε ο Ζαφείρης Μυστακίδης: «Πρέπει να αφυπνιστεί η τοπική κοινωνία και οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες. Να ξεφύγουν από τα ευχολόγια και να περάσουν σε πιο ενεργή και δυναμική αντιμετώπιση του θέματος. Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός ότι σε σαράντα σημεία ανά την Ελλάδα όπου δεν υπάρχει τύρφη αλλάζει η όδευση του αγωγού, με την περιοχή Νέστου να χρησιμοποιείται ως παράδειγμα.

Έτσι η εταιρεία προσπαθεί να δημιουργήσει το ένα διαλλακτικό και συγκαταβατικό προφίλ βάσει του οποίου λαμβάνεται υποτίθεται σοβαρά υπόψη η θέση της τοπικής κοινωνίας. Προσωπικά εκτιμώ ότι ξεκάθαρα και πλέον απροκάλυπτα έναντι της ανησυχίας και του προβληματισμού της τοπικής κοινωνίας μας, η κατασκευάστρια μεθοδεύει τη δέσμευση της τύρφης. Επιτέλους, ο κ. Μανιάτης και το ΥΠΕΚΑ θα πρέπει να αποσαφηνίσουν τη θέση τους, έστω κι αν η εταιρεία καταπάτησε τις δεσμεύσεις που είχε λάβει στην υπουργική συνάντηση.

Στο εξής επομένως η αντιμετώπιση της κατασκευάστριας θα πρέπει να είναι διαφορετική. Μέσω του αγωγού προσπαθούν να βάλουν πόδι στη συγκεκριμένη περιοχή και να εκμεταλλευθούν την τύρφη, κάτι που επί δεκαετίες επιδιώκουν να κάνουν. Ο αγωγός δηλαδή είναι μια πίσω πόρτα για την επίτευξη του στόχου τους».

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Ακούει κανείς ;

Επόμενο άρθρο

Ο κλάδος της μελισσοκομίας αποτελεί μια διέξοδο στην οικονομική κρίση