Dark Mode Light Mode

Θολό τοπίο για τα δρομολόγια του φθινοπώρου

Στις 8.30 χθες το πρωί, κατέπλευσαν ταυτόχρονα στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας, το φέρυ μπωτ Παναγία Θάσου, φέρνοντας αρκετό κόσμο από τον Πρίνο και το επιβατικό πλοίο «Αριάδνη», προερχόμενο από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Το «Αριάδνη» έφερε περισσότερους από 2.000 επιβάτες και 520 αυτοκίνητα. Αναχώρησε αργότερα χθες το πρωί με 300 αυτοκίνητα και 1230 επιβάτες.

Χθες βράδυ αναμένονταν στο λιμάνι της Καβάλας, το πλοίο «Εξπρες Πήγασος» με 142 αυτοκίνητα και 625 επιβάτες.

Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετήθηκε από το κεντρικό λιμάνι της Καβάλας η κίνηση προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, και το Σαββατοκύριακο του 15αύγουστου, το τοπίο ωστόσο παραμένει θολό για το πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση μετά το Σεπτέμβριο, το φθινόπωρο και κυρίως το χειμώνα του 2015 – 16.

Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, τα δρομολόγια που ίσχυαν όλο το καλοκαίρι, θα συνεχιστούν πάνω κάτω μέχρι τις 6 Σεπτεμβρίου. Άλλα πλοία είναι βέβαιο ότι θα εκτελέσουν δρομολόγια μέχρι τις 6 Σεπτεμβρίου, για άλλα πλοία από αυτά που υποδέχτηκε η Καβάλα όλο το καλοκαίρι, το σενάριο είναι ιδιαίτερα πιθανό. Κρίσιμη θεωρείται η περίοδος αρχές Σεπτέμβρη, – πριν τις 6 Σεπτεμβρίου – καθώς τότε θ΄ αποφασισθεί σε συνεργασία με το υπουργείο η κίνηση των πλοίων για το υπόλοιπο του Σεπτέμβρη και στη συνέχεια τους δύο τελευταίους φθινοπωρινούς μήνες, Οκτώβριος και Νοέμβριος.

Η κίνηση είναι αυξημένη, ειδικά σε δρομολόγια που αφορούν το πλοίο «Αριάδνη» – έρχεται στην Καβάλα κάθε Κυριακή – το πλοίο «Εξπρές Πήγασος» που έρχεται πιο συχνά απ΄ ότι τα υπόλοιπα πλοία. Χθες για παράδειγμα πάρα πολλοί κάδοι απορριμμάτων, κάδοι ανακύκλωσης, μπλε χρώματος, φορτώθηκαν από το λιμάνι της Καβάλας, στα πλοία της γραμμής για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, όπου και θα διανεμηθούν εκεί.

Όλοι περιμένουν να δουν τι θα γίνει με τη νέα δρομολογιακή περίοδο, αν και καταρχήν θα ρυθμισθούν τα δρομολόγια των πλοίων για το μήνα Σεπτέμβρη και ξεχωριστό πρόγραμμα αναμένεται να υπάρξει τον Οκτώβριο, το Νοέμβριο, κατ΄ επέκταση και τη χειμερινή περίοδο.

Στις 13 Ιουλίου όταν όλοι συζητούσαν για την παραμονή της Ελλάδας στο Ευρώ, συζητήθηκε στη βουλή των Ελλήνων επίκαιρη ερώτηση για τα ίδια θέματα, του βουλευτή Έβρου Αναστάσιου Δημοσχάκη. Η ερώτηση απευθύνονταν στον υπουργό Θοδωρή Δρίτσα. «Είμαστε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, χωρίς επιδοτούμενο δρομολόγιο», είπε και για τη Σαμοθράκη, αλλά και για την Αλεξανδρούπολη, ο Αν. Δημοσχάκης, που ζήτησε σύνδεση της Αλεξ/λης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένης και της Σαμοθράκης, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα.

«Θέλουμε η εξυπηρέτηση όλης της Θράκης και όχι μόνο της Σαμοθράκης», είπε ο κ. Δημοσχάκης.

Η απάντηση του κ. Δρίτσα έχει ενδιαφέρον, καθώς όπως φαίνεται το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο εξετάζει το σενάριο στα δρομολόγια που εξυπηρετούνται στο λιμάνι της Καβάλας, αφορούν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, να προστεθεί και το νησί της Σαμοθράκης.

«Έχουμε πολιτική βούληση να προσπαθήσουμε να λύσουμε το πρόβλημα της Σαμοθράκης», είπε, απαντώντας στη βουλή ο κ. Δρίτσας. «Αντιλαμβάνομαι – συμπλήρωσε – ότι για τη Σαμοθράκη είναι ένα σχέδιο αναπτυξιακό. Θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει» τόνισε.

Έδωσε έμφαση στο τι θα ζητήσουν οι τοπικές κοινωνίες, εννοώντας τη Λήμνο και το νησί του Αγίου Ευστρατίου, δύο νησιά που ζητούν σύνδεση με την Καβάλα και όχι με τη Θεσσαλονίκη.

«Δεν είναι βέβαιο ότι οι τοπικές κοινωνίες θα έχουνε την ίδια πρόταση. Είναι σχεδιασμός μας η Σαμοθράκη, πιο δύσκολο είναι τα δρομολόγια να ξεκινούν από την Αλεξανδρούπολη», κατέληξε απαντώντας στην ίδια ερώτηση ο κ. Δρίτσας. Σημείωσε ωστόσο ότι γίνονται έργα εκβάθυνσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αυτή την περίοδο, έργα που όπως είπε «καλώς εχόντων των πραγμάτων θα τελειώσουν το Δεκέμβριο», ενώ άλλες εργασίες που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη έχουνε σχεδόν οριστικοποιηθεί να γίνουν στο λιμάνι της Σαμοθράκης.

Προηγούμενο άρθρο

Πνιγμός στη Θάσο

Επόμενο άρθρο

Ο καπνός δεν ήταν από φωτιά, αλλά από μαγείρεμα!