Dark Mode Light Mode

Ιδιωτικοποίηση …νύχτα!

Επιχειρήθηκε τον Μάη για το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα

Τον περασμένο Μάη το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας επιχείρησε να ιδιωτικοποιήσει μέσω διαγωνισμού το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα χωρίς φυσικά να ανακοινώσει το παραμικρό σε τοπικό επίπεδο. Μάλλον συμπτωματικά η προσπάθεια δεν είχε αποτέλεσμα. Ωστόσο είναι πολύ πιθανό να επαναληφθεί κι αν κάποτε υπάρξει αποτέλεσμα τότε η τοπική κοινωνία θα βρεθεί προ εκπλήξεως μεγάλης αλλά και τετελεσμένων. Η εταιρία εκπαίδευσης πιλότων Εγνατία Aviation ενδιαφέρεται να νοικιάσει τον χώρο, κατέθεσε προσφορά στη διαδικασία του Μαΐου αλλά επειδή ήταν η μοναδική δεν έγινε δεκτή. Ο διαγωνισμός θεωρήθηκε άγονος. Η ίδια εταιρία που σήμερα εξυπηρετείται σε χώρους του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος» συνεχίζει να ενδιαφέρεται. Όπως ενδιαφέρεται κι η τοπική αυτοδιοίκηση. Με την προϋπόθεση να γνωρίζει ότι ο μεγάλος αυτός χώρος είναι προς ενοικίαση ή παραχώρηση.
Το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας βάση νόμου του 1939 μπορεί να νοικιάζει χώρους που παλαιότερα ήταν αρμοδιότητας της Πολεμικής Αεροπορίας, αν και η συγκεκριμένη έκταση ουσιαστικά ανήκει στο κράτος. Χωρίς κανείς στη Καβάλα να γνωρίζει το παραμικρό- όταν όλοι ασχολούνταν με την προεκλογική περίοδο- ανακοίνωσε τη διαδικασία που επρόκειτο να ακολουθηθεί. Ειδικότερα η Διεύθυνση Εκμετάλλευσης του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας κάλεσε τους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν προσφορές σε δύο διαφορετικές διαδικασίες στις 5 και 12 Μάη του 2014. Χώρισε την έκταση σε δύο μεγάλα κομμάτια κι έτσι ενώ ο διαγωνισμός ήταν ένας δέχονταν προσφορές δύο διαφορετικές ημέρες, μία για κάθε τμήμα. Το πρώτο τμήμα είναι 79 στρέμματα και το δεύτερο 58. Και για τα δύο τιμή εκκίνησης ορίστηκε το ποσό των 15.000 ευρώ το μήνα για τα πρώτα 5 χρόνια. Συνολικά η εκμίσθωση θα αφορούσε διάστημα 25 ετών. Μετά τα πρώτα 5 χρόνια το ενοίκιο ανα μήνα αυξάνονταν τουλάχιστον στα 20.000 ευρώ και τα τελευταία δέκα χρόνια στο ποσό των 25.000 ευρώ το μήνα.
Η πρώτη ανακοίνωση – προκήρυξη του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας έθετε τους εξής όρους: Εκμίσθωση του παλαιού αεροδρομίου μόνο για αεροπορική δραστηριότητα που περιγράφεται ως εξής: Αεραθλητισμό, εκπαίδευση πληρωμάτων, υποστήριξη πτήσεων, άλλες δραστηριότητες γενικής αεροπορίας. Με λίγα λόγια δραστηριότητες που ταιριάζουν απόλυτα στη δουλειά που κάνει η Εγνατία Aviation.
Οι όροι για την ενοικίαση ήταν πολλοί και διάφοροι. Ξεχωρίσαμε τους ακόλουθους: Δεν θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του αεροδρομίου. Αν η Πολεμική Αεροπορία χρειαστεί το αεροδρόμιο το παραλαμβάνει αμέσως. Στην ενοικίαση δεν περιλαμβάνεται ο διάδρομος προσγείωσης, τον οποίο ο μισθωτής πρέπει να συντηρεί. Κατασκευή νέων κτιρίων ή κατεδάφιση κάποιων από τα υφιστάμενα επιτρέπεται αλλά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο διαγωνισμός τον περασμένο Μάη προχώρησε κανονικά κι η Εγνατία Aviation ήταν η μόνη που ενδιαφέρθηκε, κατέθεσε πρόταση με εγγυητική επιστολή 15.000 ευρώ. Η διαδικασία δεν συνεχίστηκε λόγω μόνο μιας πρότασης. Φημολογείται ότι θα επαναληφθεί. Η Εγνατία Aviation είναι απόλυτα έτοιμη να συμμετάσχει, να διεκδικήσει ως το τέλος το παλαιό αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα. Όλα άλλωστε φαίνεται να είναι υπέρ της.
Η τοπική αυτοδιοίκηση δηλαδή ο Δήμος Καβάλας δεν ήξερε για τη διαδικασία του Μάη. Δεν ενημερώθηκε αν και ενδιαφέρεται για το παλιό αεροδρόμιο, με άλλους όρους. Πιο δίκαιους, όχι επιχειρηματικούς. Υπόσχεται ανάπτυξη της περιοχής προς το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου. Αυτά όμως μοιάζουν με ψιλά γράμματα για όσους έχουν κατά του τα έσοδα. Αυτοί φαίνεται να έχουν σαφή προσανατολισμό την εταιρία Εγνατία Aviation.
*Για του λόγου του αληθές δημοσιεύουμε το κείμενο του διαγωνισμού όπως ακόμη και τώρα είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας: Ανακοινώνεται η διεξαγωγή δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού προς εκμίσθωση
των κατωτέρων δύο (2) εκτάσεων εντός του Α/Δ Αμυγδαλεώνα Καβάλας:α. Έκταση Α’, συνολικού εμβαδού 79.731 τ.μ., και
β. Έκταση Β’, συνολικού εμβαδού 58.408 τ.μ.2. Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε δύο (2) ξεχωριστές ημέρες-συνεδριάσεις της
Επιτροπής Διαγωνισμού στα γραφεία του Μ.Τ.Α. (Αθήνα, οδός Ακαδημίας αρ. 27 -1ος όροφος) βάσει γραπτών ενσφράγιστων προσφορών και θα συνεχιστεί με προφορικές προσφορές των διαγωνιζόμενων, ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής Διαγωνισμού του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας και σύμφωνα με τις διατυπώσεις και τη διαδικασία που προβλέπουν οι διατάξεις του Π.Δ. 715/1979. 3. Ως πρώτη (1η) ημέρα του διαγωνισμού (εξέταση Φακέλλου Α’: Στοιχεία Διαγωνιζομένου, και Φακέλλου Γ’: Τεχνική Περιγραφή ορίζεται η 5 Μαίου 2014, ημέρα Δευτέρα και ώρα 11:00. Ως δεύτερη (2η) ημέρα του διαγωνισμού (εξέταση Φακέλλου Β’: οικονομικές προσφορές των διαγωνιζομένων) ορίζεται η 12 Μαίου 2014, ημέρα Δευτέρα και ώρα
11:00 .4. Ως τιμή εκκίνησης ορίζεται το ποσό των δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ (15.000,00€) ως μηνιαίο μίσθωμα για τα πέντε (5) πρώτα έτη της μίσθωσης. Σε κάθε περίπτωση το εκάστοτε καταβαλλόμενο μηνιαίο μίσθωμα θα αναπροσαρμόζεται σύμφωνα
με τα αναφερόμενα στο άρθρο 3 των Όρων Διακήρυξης. 5. Η χρονική διάρκεια της μίσθωσης ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) έτη, αρχόμενη από της υπογραφής της σχετικής συμβάσεως, ήτοι θα είναι μακροχρόνια λόγω των ουσιωδών δαπανών και στην ανοικοδόμηση εγκαταστάσεων, όπου και εφ’ όσον αυτές επιτρέπονται, στις οποίες θα προβεί ο μισθωτής για την κατά τα ανωτέρω αξιοποίηση του ακινήτου, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 3 του άρθρου 38 του Π.Δ. 715/1979, αποτελεί
δε στοιχείο της προσφοράς του διαγωνιζομένου. 6. Οι ανωτέρω εκτάσεις εντός του Α/Δ Αμυγδαλεώνα Καβάλας θα εκμισθωθούν αποκλειστικά και μόνο για αεροπορικές δραστηριότητες, ήτοι (α) για αεραθλητισμό ή/και
(β) εκπαίδευση πληρωμάτων ή/και (γ) υποστήριξη πτήσεων ή/και (δ) άλλες συναφείς δραστηριότητες σχετικές με την ανάπτυξη του αεραθλητισμού και της Γενικής Αεροπορίας, οι οποίες, βεβαίως, να είναι νόμιμες, χρηστές και επιτρεπτές και να συνάδουν και να είναι εναρμονισμένες με το χαρακτήρα και την ιστορικότητα του εν λόγω Αεροδρομίου. 7. Οι προσφορές των διαγωνιζομένων θα πρέπει να υποβληθούν το αργότερο μέχρι την 2 Μαίου 2014 (καταληκτική ημερομηνία), ημέρα Παρασκευή και από τη 10:00 μέχρι τη 14:00 μ.μ.

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Μυστικά στην Καβάλα οι εκπρόσωποι του ΤΑΡ

Επόμενο άρθρο

Απορρίφθηκε η ένσταση Ξουλόγη;