Στις 10 χθες το βράδυ αναμένονταν στην Καβάλα το καταμαράν που θα έρχεται κάθε μέρα μεταφέροντας από τη Μυτιλήνη 750 με 800 πρόσφυγες! Το εισιτήριο λέγεται ότι είναι 80 ευρώ το άτομο ενώ με το Νήσος Μύκονος 35 ευρώ το άτομο. Προς το παρόν το ίδιο πλοίο Champion Jet 2 έλαβε άδεια για καθημερινά δρομολόγια ως το τέλος του μήνα. Αυτή η άδεια φαίνεται ότι θα ανανεωθεί και τον Νοέμβρη. Επιδίωξη της εταιρίας είναι το πλοίο να φθάνει στο λιμάνι της πόλης στις 7 κάθε απόγευμα. Χθες και προχθές αυτό δεν το κατάφερε.
ΤΑΞΙ: Δικαιωθήκαμε στο Δικαστήριο με το Αστικό ΚΤΕΛ
Το σωματείο ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Νομού Καβάλας «Η ΠΡΟΟΔΟΣ» ισχυρίζεται ότι δικαιώθηκε με απόφαση του δικαστηρίου την περασμένη Τρίτη στη δικαστική διαμάχη που άρχισε το Σεπτέμβριο ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ και το Αστικό ΚΤΕΛ.
Το Αστικό ΚΤΕΛ υποβαθμίζει τη σημασία της δικαστικής απόφασης, θεωρεί ότι επί της ουσίας δεν αλλάζει τίποτα. Η εφημερίδα μας φιλοξένησε τις απόψεις του δικηγόρου Στράτου Αναστασιάδη, που μαζί με τον Παύλο Γκουρτζή εκπροσωπούν τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ. Μία άλλη παράμετρος του ίδιου θέματος είναι το κατά πόσο τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ έχουν εγκριθεί όπως προβλέπει ο νόμος από το δημοτικό συμβούλιο. Ισχυρίζεται η πλευρά των ΤΑΞΙ ότι τα δρομολόγια δεν έχουν την απαραίτητη έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο. Είναι ένα θέμα που επίσης υπάρχει το ενδεχόμενο να κριθεί στην Ελληνική Δικαιοσύνη.
Σύμφωνα με πληροφορίες η άλλη πλευρά απαντά ότι εκκρεμεί αίτημά της στο δημοτικό συμβούλιο, για την έγκριση των ίδιων δρομολογίων. Ο Στράτος Αναστασιάδης μας μίλησε αναλυτικά για τη δικαστική απόφαση και τα επόμενα βήματα από πλευράς του σωματείου Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ. Είπε τα εξής: «Εκδικάστηκε στο μονομελές πρωτοδικείο Καβάλας και βγήκε απόφαση προχθές επί της αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων που κάναμε για λογαριασμό των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ εναντίον του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, σε σύσκεψη με τα όσα άρχισαν να διαδραματίζονται από το βράδυ της 16 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, όταν κάποιες ενέργειες στο αστικό ΚΤΕΛ έδωσαν την αφορμή για ν΄ ασκήσουμε το δικόγραφο αυτών των ασφαλιστικών μέτρων. Εν ολίγοις θα πω ότι στα ασφαλιστικά μέτρα περιγράφουμε συμπεριφορές αθέμιτης απόσπασης πελατείας από την πλευρά του αστικού ΚΤΕΛ σε βάρος των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ που αναμένουν τους πελάτες τους στην συγκεκριμένη πιάτσα που υπάρχει εντός της συγκεκριμένης ζώνης λιμένα.
Η απόφαση έκανε δεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, δέχεται όλους τους ισχυρισμούς των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, δέχεται δηλαδή ότι οι συμπεριφορές των ανθρώπων του Αστικού ΚΤΕΛ παραβίασαν το νόμο κι εμπόδισαν τους υποψήφιους πελάτες που έφτασαν στο λιμάνι της πόλης εκείνο το βράδυ να προσεγγίσουν τα αυτοκίνητα ταξί που ήταν σταθμευμένα για να μετακινηθούν όπου θέλει ο καθένας από αυτούς. Απαγορεύει περαιτέρω τέτοιες παράνομες συμπεριφορές, προσωρινά βέβαια, διότι με μία απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, έχει προσωρινό χαρακτήρα βάσει των νόμων και ρυθμίζει τα πράγματα με προσωρινό τρόπο. Αυτό σημαίνει βεβαίως ότι για ν΄ αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα η απόφαση αυτή θα πρέπει να ασκηθεί κι ένα άλλο δικόγραφο το οποίο θα εκδικασθεί σε μακρύτερο χρόνο, σε μια δικάσιμο που είναι άγνωστη αυτή τη στιγμή και θα προσδιορισθεί στο μέλλον».
ΕΡ: Σημαίνει αυτό ότι μέχρι να υπάρξει κάτι άλλο, ουσιαστικά δεν επιτρέπεται τα αστικά λεωφορεία να βρίσκονται στο λιμάνι, έτσι όπως αποφάσισε η διοίκηση τους για να μεταφέρουν πρόσφυγες με τη γραμμή Νο 4 Κηπούπολης;
ΑΠ: «Ο ισχυρισμός στο δικαστήριο του Αστικού ΚΤΕΛ ήταν ότι εκτελούσαν το δρομολόγιο της Κηπουπόλεως με αριθμό 4 και μετέφεραν πελάτες από την αφετηρία που υπάρχει στη ζώνη λιμένα, προς τα σημεία που οδηγεί στις στάσεις της συγκεκριμένης γραμμής. Το δικαστήριο όμως σύμφωνα με την απόφασή του, κάτι τέτοιο στην πραγματικότητα δεν έγινε. Δεν πείσθηκε δηλαδή η κα Πρόεδρος Πρωτοδικών ότι τα λεωφορεία εκείνη την ημέρα εκτελούσαν όντως αυτό το δρομολόγιο. Αυτό αποδείχθηκε περίτρανα. Με βάση αυτή την απόφαση απαγόρευσε κάθε τέτοιες άλλες ενέργειες και τους επιτρέπει να εκτελούν τους ανθρώπους του αστικού ΚΤΕΛ τα προγραμματισμένα και νόμιμα αδειοδοτημένα από το δημοτικό συμβούλιο της Καβάλας, δρομολόγια. Όχι άλλα. Άρα δηλαδή επιτυγχάνουν οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ αυτό που θέλανε, γιατί λέγανε δεν θέλουν να διώξουν τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς από το λιμάνι, αυτό που ο πρόεδρος του σωματείου κ. Τσιλογεώργης κατ΄ επανάληψη είπε σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα τοπικά, ότι θέλει να επικρατήσει η νομιμότητα. Στο πλαίσιο αυτό, αυτή είναι η επιταγή της αποφάσεως. Δεν επιτρέπει δηλαδή η απόφαση άλλη παραβίαση των θεσμών, με συγκεκριμένο δρομολόγιο, των συγκεκριμένων στάσεων και αφετηριών».
ΕΡ: Έχει πει ο κ. Τσιλογεώργης ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που οριστικά εγκρίνει τα δρομολόγια του αστικού ΚΤΕΛ, όλα τα δρομολόγια, δεν υπάρχει τέτοια απόφαση…
ΑΠ: «Κοιτάξτε να δείτε, αυτή τη στιγμή τα δρομολόγια που εκτελεί το Αστικό ΚΤΕΛ από το λιμάνι αν έχει την άδεια – το απαιτεί και ο νόμος, γιατί κανένα δρομολόγιο κανενός αστικού ΚΤΕΛ σε όλη τη χώρα δε μπορεί να εκτελείται χωρίς άδεια της αρμόδιας αρχής – εδώ τώρα είναι ένα θέμα… Ξέρω την άποψη του κ. Τσιλογεώργη, θα μου επιτρέψετε να μην κάνω κανένα σχόλιο, διότι αυτό ίσως άπτεται μελλοντικούς χειρισμούς που θα κάνουμε από δω και πέρα και δε θέλω να προκαταβάλω, μάλιστα χωρίς να έχω συνεννοηθεί με το συνάδελφο τον κ. Γκουρτζή. Αυτά που είπε ο κ. Τσιλογεώργης είναι γνωστά σε όλους, ακούγονται σε όλη την πόλη, είναι πεπειραμένος, είναι συνδικαλιστής, γνωρίζει πολύ καλά τα πράγματα και νομίζω ότι πολύ καλά θα κάνουν όλοι ν΄ ακούσουν την άποψή του. Τώρα εγώ δε μπορώ να κάνω κάποιο σχόλιο σ΄ αυτό το πράγμα. Δεν αποκλείεται μελλοντικά, στην επόμενη συνέντευξή μας να κάνω σχόλιο και σ΄ αυτό».