Καθημερινές είναι οι επαφές των κυβερνητικών στελεχών με τους εκπροσώπους του ΤΑΡ, οι ανακοινώσεις απ’ την άλλη περιορισμένες. Όλα δείχνουν ότι η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι οριστική, διευθετούνται οι τελευταίες λεπτομέρειες. Υπάρχουν διαρροές για αυξημένα αντισταθμιστικά οφέλη, τίποτα το ενδιαφέρον για την περίπτωση της όδευσης του αγωγού στην επαρχία Καβάλας. Σιωπούν οι 3 κυβερνητικοί βουλευτές που όπως φαίνεται δεν κατάφεραν να μάθουν κάτι συγκεκριμένο. Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε, θα δούμε πόσο.
Χθες από το πρωί τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης μετέδιδαν τις νέες πληροφορίες τους για το ίδιο θέμα: Το μεσημέρι της Τρίτης (χθες) εκπρόσωποι της BP και της αζέρικης εταιρείας Socar θα συναντηθούν με τον υφυπουργό Εξωτερικών κ. Δημήτρη Μάρδα και στις 3 μ.μ. με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Πάνο Σκουρλέτη, σχετικά με την απομάκρυνση των τελευταίων εμποδίων για την υλοποίηση του αγωγού ΤΑΡ. (energy press).
Προηγήθηκε η συνάντηση την προηγούμενη εβδομάδα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με αντιπροσωπεία του TAP και ακολούθησε η χθεσινή συνάντηση στο Μαξίμου του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά με τον πρώην πρωθυπουργού της Βρετανίας Τόνι Μπλερ (νυν σύμβουλο της BP ενός εκ των βασικών μετόχων του TAP). Όπως είχε αναφέρει το energypress σε σχετικό ρεπορτάζ, η κοινοπραξία του TAP αποδέχτηκε τον διπλασιασμό των κονδυλίων που θα διαθέσει, στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, ενώ ταυτόχρονα λύθηκαν τα θέματα αποζημίωσης, εκ μέρους της κοινοπραξίας, της δασικής και της δημόσιας γης που θα χρησιμοποιηθεί κατά την κατασκευή του αγωγού.
Η ιστοσελίδα in. Gr επίσης χθες το πρωί σημείωνε: Η αντιπροσωπεία των δύο εταιρειών έρχεται με «δώρα» για την ελληνική κυβέρνηση, καθώς δεσμεύεται να διπλασιάσει το ποσό για έργα στις τοπικές κοινωνίες των περιοχών από τις οποίες θα περάσει ο αγωγός: από περίπου 15 εκατ. ευρώ που είχε συμφωνηθεί σε περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, συμφωνήθηκε ότι θα αποζημιωθούν και οι δημόσιες εκτάσεις, οι οποίες βρίσκονται στη γραμμή χάραξης του TAP και όχι μόνο οι δασικές και οι αγροτικές όπως είχε αρχικά συμφωνηθεί.