Dark Mode Light Mode
Μήνυμα ανθρωπιάς από παλιές δόξες του ποδοσφαίρου
«Κατάδικός μου» = διφορούμενος τίτλος – Η θεατρική επιτυχία της Ελένης Ράντου για διήμερο στο Κάστρο
Δεύτερη φορά του επιτέθηκαν σκυλιά στην πλατεία

«Κατάδικός μου» = διφορούμενος τίτλος – Η θεατρική επιτυχία της Ελένης Ράντου για διήμερο στο Κάστρο

Έχοντας κατακτήσει το Βραβείο Δραματουργίας Ελληνικού Έργου «Κάρολος Κουν» 2012, το τεράστιο ενδιαφέρον κοινού και κριτικών, αλλά και το National Theatre της Αγγλίας, η μεγαλύτερη αθηναϊκή θεατρική επιτυχία των τελευταίων τριών ετών, η κωμωδία «Κατάδικός μου» θα φιλοξενηθεί και στο θέατρο του Κάστρου της Καβάλας την Τρίτη 15 και την Τετάρτη 16 Ιουλίου στις 21:30, στο πλαίσιο του 57ου Φεστιβάλ Φιλίππων.
Την παράσταση έχουν χαρακτηρίσει ως «αιχμηρή κωμωδία», που φέρνει δάκρια στα μάτια από τα γέλια αλλά κι απ’ τις δραματικές νότες της που αγγίζουν κατευθείαν την καρδιά. Την έχουν χαρακτηρίσει επίσης «σύγχρονη κωμωδία», που ανεβάζει στη σκηνή τους φόβους, όλων των ειδών τους φόβους μας και για όλα. Την έχουν χαρακτηρίσει «βιτριολική κωμωδία», που καυτηριάζει τα κακώς κείμενα με αξιοζήλευτη δεινότητα, καθώς και «ανατρεπτική κωμωδία», που μέχρι και το τελευταίο λεπτό βομβαρδίζει το θεατή με εξελίξεις απρόσμενες οι οποίες κόβουν την ανάσα. Κεντρομόλος δύναμη του έργου εμφανίζεται ο ρατσισμός και ο φόβος με όλα τα παράγωγά τους: ξενο- φοβία, απο- ξένωση, μίσος για τους μετανάστες, άρνηση κοινωνικής ενσωμάτωσης και προσαρμογής.
Μια φιλόλογος βιώνει το απόλυτο πένθος του χωρισμού με χάπια, με αλλεπάλληλους πανικούς και με αμέτρητους φόβους. Ο πρώην σύζυγός της, βαλκανιονίκης που απολαμβάνει την ελευθερία του στο κόκκινο. Ο πατέρας της, καθηγητής της ελληνικής γλώσσας με αλτσχάιμερ που δεν τη θυμάται πια. Ο επιστήθιος φίλος του πρώην άντρα της, ο οποίος έχει κάνει μπαι-πας. Ένας αλλοδαπός διαρρήκτης κι ο συνεργάτης του- αλλοδαπός κι αυτός και «μπασμένος» σε άγρια κόλπα – με ναρκωτικά, όπλα κλπ. Όλοι τους μπερδεμένοι σ’ ένα πολύχρωμο δυνατό γαϊτανάκι αλληλεξαρτήσεων και φόβων, με φόντο την Ελλάδα του σήμερα. Όλοι τους, άνθρωποι που κινούνται ανάμεσά μας ή εμείς οι ίδιοι, οι δικοί μας, οι φίλοι μας, αυτοί που ήμασταν, αυτοί που γίναμε. Με μια αλήθεια που στάζει αίμα. Με χαρακτήρες δεξιοτεχνικά δουλεμένους.
Η Ελένη Ράντου και οι υπόλοιποι συντελεστές της τεράστιας θεατρικής επιτυχίας, «Κατάδικός μου» ύστερα από τρία χρόνια παρουσίας στο θέατρο «Διάνα» της Αθήνας αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν περιοδεία, ώστε να απολαύσουν την παραγωγή και όσοι βρίσκονται εκτός των τειχών της πρωτεύουσας. Κομίζουν λοιπόν για χάρη του θεατρόφιλου κοινού της Καβάλας ένα έργο που «ακροβατεί» ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, όπως ακριβώς είναι η ζωή. Τα όσα συμβαίνουν σε αυτό ίσως κάποιες φορές να θεωρούνται υπερβολικά. Ωστόσο, οι ήρωες που δημιούργησαν οι συγγραφείς Ελένη Ράντου, Σάρα Γαωνωτή και Νίκος Σταυρακούδης, είναι απλοί, σύγχρονοι άνθρωποι, με τα προβλήματά τους, την τρέλα τους, τις χαρές, τις λύπες και τα πάθη τους.
Η επιλογή της διάσημης πρωταγωνίστριας να συναντήσει το θεατρόφιλο κοινό της Ελλάδας με αυτό το έργο, δεν ήταν τυχαία. Αφού το συγκεκριμένο έργο το αγάπησαν πολύ η ίδια και οι συνεργάτες μου, γέλασαν και πόνεσαν μ’ αυτό, ανακάλυψαν δε πως έχει το χάρισμα να επουλώνει πληγές και να κάνει τους ανθρώπους καλύτερους. Όχι μόνο όσους είναι επάνω στη σκηνή αλλά κι εκείνους που τους παρακολουθούν από την πλατεία.

ΤΟ «ΧΡΩΣΤΟΥΣΕ» ΣΤΟΥΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΕΣ
Εντύπωση είχε προκαλέσει στην Ελένη Ράντου η συχνότητα με την οποία επισκέπτονταν το θέατρο «Διάνα» καβαλιώτες θεατές, στους οποίους αναγνώρισε υψηλά κριτήρια, γι’ αυτό και η πόλη αυτοδίκαια εντάχθηκε μεταξύ των σταθμών της περιοδείας. Αυτό ομολόγησε στη χθεσινή συνέντευξη τύπου η πρωταγωνίστρια. Οι εμπειρίες των δέκα πόλεων όπου ήδη έχουν φιλοξενηθεί οι παραστάσεις είναι θετικές, έτσι θετικό είναι το συμπέρασμα της επιλογής να βγει η παραγωγή εκτός στεγασμένου χώρου. Αρκετά ωριμότερο κόσμο συναντά η Ελένη Ράντου στην περιοδεία της, ενώ νιώθει τιμή όταν στο τελικό χειροκρότημα οι θεατές σηκώνονται όρθιοι από τον ενθουσιασμό τους.
Καθολικός είναι ο τρόπος επικοινωνίας του κοινού με το έργο, το οποίο είναι «κομμένο και ραμμένο» πάνω στις σύγχρονες συνθήκες της κατάρρευσης που βιώνει η κοινωνία. Επί τριετία, τόσο το κοινό όσο και οι ηθοποιοί ουσιαστικά «ψυχαναλύονταν» μέσω της παραστάσεως που καθρεφτίζει την απόγνωση. Δύσκολο εγχείρημα αποδεικνύεται για την Ελένη Ράντου η διαδικασία της περιοδείας και εξήγησε ότι στο μέλλον μάλλον δε θα το επαναλάβει. Απλά, ένιωσε μια ηθική υποχρέωση έναντι του κοινού προκειμένου να κοινωνήσει το έργο σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.
Πολλές είναι οι αναμνήσεις που κουβαλά από την Καβάλα ο Μπάμπης Γιωτόπουλος, όχι μόνο γιατί στο παρελθόν συνεργάστηκε με το ΔΗΠΕΘΕ αλλά και γιατί πολλές φορές έχει ερμηνεύσει και στην ορχήστρα του θεάτρου των Φιλίππων. Εύλογα λοιπόν εξέφρασε τη χαρά του για την επιστροφή του στην πόλη. Τη χαρά τους εξέφρασαν για την επίσκεψή τους στην Καβάλα τόσο ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, όσο και ο Ορφέας Αυγουστίδης.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης
Σκηνικά: Μαγιού Τρικεριώτη
Κοστούμια: Μανώλης Γαλετάκης
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Κίνηση: Αντιγόνη Γύρα
Μουσική επιμέλεια: Κώστας Ζήκος
Video art: Άκης Πολύζος
Φωτογραφία: Ορφέας Εμιρζάς
Παίζουν: Ελένη Ράντου, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Ορφέας Αυγουστίδης, Μιχάλης Ιατρόπουλος, Δημήτρης Καπετανάκος και ο Μπάμπης Γιωτόπουλος

=

Προηγούμενο άρθρο

Μήνυμα ανθρωπιάς από παλιές δόξες του ποδοσφαίρου

Επόμενο άρθρο

Δεύτερη φορά του επιτέθηκαν σκυλιά στην πλατεία