Dark Mode Light Mode

Κατάληψη!

Ότι δεν έκανε στο ΤΕΙ Καβάλας το αρχικό πρόγραμμα συγχωνεύσεων και συνενώσεων «Αθηνά», το έκανε από προχθές το απόγευμα η … διορθωμένη του έκδοση. Έφερε τα πάνω κάτω. Δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση και διακοπή μαθημάτων. Από χθες το μεσημέρι το ΤΕΙ είναι σε κατάληψη, απόφαση που έλαβαν οι σπουδαστές σε έκτακτη συνέλευση τους. Την ίδια ώρα στην Αθήνα καταβάλλεται προσπάθεια να σωθούν δύο τμήματα του ΤΕΙ Καβάλας που κινδυνεύουν με αφανισμό. Το τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών και το τμήμα Βιομηχανικής Πληροφορικής. Χθες βράδυ υπήρχε αισιοδοξία ότι δια της συζήτησης στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αυτό θα συμβεί. Η συζήτηση στην επιτροπή συνεχίζεται σήμερα το απόγευμα. Από τις ίδιες πάντως πηγές προκύπτει μία ακόμη πληροφορία, σύμφωνα με την οποία το σχέδιο «Αθηνά» δεν θα πάει στην ολομέλεια αφού μετά την επιτροπή θα υπάρξει είτε Προεδρικό Διάταγμα είτε μια απλή Υπουργική απόφαση!

Ας δούμε τα γεγονότα από την αρχή. Στο πρόγραμμα «Αθηνά» για την Καβάλα προβλέπονταν απορρόφηση του τμήματος της Βιομηχανικής Πληροφορικής από το τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών. Τα δύο τμήματα μαζί εντάσσονταν στη ΣΤΕΦ με ένα νέο τμήμα, των Μηχανικών Πληροφορικής. Αυτά αρχικά. Το απόγευμα της Τρίτης παρουσιάστηκε το διορθωμένο πρόγραμμα «Αθηνά». Σε αυτό το τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών απορροφάτε από το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Ξαφνικά ανακύπτει θέμα με την Βιομηχανική Πληροφορική που σταδιακά (ως το 2018) καταργείται! Η έκπληξη στο ΤΕΙ ήταν μεγάλη αφού πρώτη φορά ανακύπτει τέτοιο θέμα για την Βιομηχανική Πληροφορική. Χθες το πρωί συνεδρίασε εκτάκτως η σύγκλητος που δήλωσε την αντίθεση της. Η συνεδρίαση της θεωρείται ότι είναι σε εξέλιξη ώστε να παρακολουθεί το θέμα. Όσο για τους σπουδαστές, αυτοί άρχισαν κατάληψη που όπως είπαν θα συνεχιστεί ως την Τετάρτη. Το μεσημέρι χθες 250 σπουδαστές έκαναν πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Καβάλας, πορεία που θα επαναλάβουν σήμερα το απόγευμα. Το διορθωμένο πρόγραμμα «Αθηνά» επαναφέρει το τμήμα Οινολογίας στη Δράμα.

Μόλις όλα αυτά έγιναν γνωστά στο ΤΕΙ Καβάλας αμέσως ζητήθηκε βοήθεια από τους βουλευτές. Ο Γιάννης Πασχαλίδης μαζί με τον Γιώργο Καλαντζή ασχολούνται με την υπόθεση. Ειδικά ο κ. Πασχαλίδης είναι αισιόδοξος ότι ως προς την Καβάλα το σχέδιο «Αθηνά» θα επανέλθει στην αρχική του μορφή. Αυτός άλλωστε είναι ο στόχος.

* «Πρόσβαση σε αναβαθμισμένα ιδρύματα και ισχυρά πτυχία» θα δώσει στους φοιτητές το σχέδιο «Αθηνά», είπε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. «Δεν έχουμε καιρό να χάσουμε με την ανεργία και την κρίση, βλέποντας γύρω μας τμήματα που δεν προσφέρουν συγκριτικά πλεονεκτήματα» τόνισε ο υπουργός παρουσιάζοντας το σχέδιο «Αθηνά» στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.Ενώπιον της Επιτροπής, ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε ότι η Πολιτεία και οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έχουν διαχρονική ευθύνη για τις παθογένειες, καθώς το 1993 η χώρα διέθετε 334 τμήματα σε ΑΕΙ και σήμερα έχουμε 534 τμήματα και 40 ανώτατα Ιδρύματα.«Αρκούσε η βούληση ενός καθηγητή και η στήριξη ενός βουλευτή για τον άναρχο τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε ο ακαδημαϊκός χάρτης, σημείωσε.Στόχος του νομοσχεδίου, όπως τον περιέγραψε ο υπουργός, είναι όχι μόνο η θεραπεία των παθογενειών, αλλά η παροχή ευκαιριών στη νέα γενιά και γι αυτό -όπως είπε- προηγήθηκε διεξοδική μελέτη και διαβούλευση μηνών, η οποία έγινε χωρίς δογματισμούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα.«Έπρεπε να πάμε σε εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη» σημείωσε και προσέθεσε ότι οι στόχοι του σχεδίου είναι να μην υπάρξει δραματική μείωση των νέων ανθρώπων, που διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι εισακτέοι να φοιτούν και όχι να απέχουν και να αποφοιτούν από ισχυρά τμήματα και ιδρύματα με ισχυρά πτυχία.Ο κ. Αρβανιτόπουλος έκανε ειδική αναφορά στα ΤΕΙ, για τα οποία είπε ότι αναθεωρούνται τα προγράμματα σπουδών τους προκειμένου οι απόφοιτοι να εργάζονται σε αντικείμενο που να πλησιάζει το αντικείμενο των σπουδών τους και επισήμανε ότι στην πορεία των χρόνων τα ΤΕΙ απώλεσαν τον αρχικό προσανατολισμό τους, που ήταν η τεχνολογική εκπαίδευση και επεκτάθηκαν σε πεδία που «θεραπεύονται» από τα ΑΕΙ.Αυτοί οι πτυχιούχοι, τόνισε, συμπιέζονται στην αγορά από τους απόφοιτους των ΑΕΙ και γι’ αυτό παρουσιάζουν υψηλό ποσοστό ανεργίας.Ειδικά για τα γνωστικά αντικείμενα, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι πρέπει να συνδεθούν με τα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της περιφέρειας, όπως για παράδειγμα ένα τμήμα Ιχθυοκαλλιέργειας στο Μεσολόγγι και ένα τμήμα Διοίκησης στη Θήβα.

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Δήλωση Ντίνου Κλειτσιώτη

Επόμενο άρθρο

Αρχίζει η κατασκευή των διοδίων