Στην διάρκεια της συνεδριάσεως που θα πραγματοποιήσει σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ θα εισαχθεί ως τακτικό θέμα η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου κατασκευής του β’ τμήματος της Περιμετρικής Οδού της Καβάλας. Έκπληξη προκάλεσε η συγκεκριμένη εξέλιξη αφού υποτίθεται ότι το θέμα παρέμενε «παγωμένο» από το καλοκαίρι. Ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη προκαλεί η διαπίστωση πως οι μελετητές συνεχίζουν να προτείνουν την επίγεια χάραξη, λύση που συνεπάγεται το κόψιμο πολλών πεύκων ώστε να ανοίξει ο χώρος και να περάσει ο δρόμος.
Ο δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Λιόγκας παρατήρησε ότι η μελέτη προτείνει την ίδια λύση που είχε παρουσιαστεί στο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας, όταν και το σώμα είχε γνωμοδοτήσει. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Λιόγκα, η μελέτη κατά πάσα πιθανότητα θα εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη του περιφερειακού συμβουλίου, από τη στιγμή που οι βασικοί φορείς της πόλης και το δημοτικό συμβούλιο γνωμοδότησαν θετικά υπέρ της επίγειας χάραξης. Εκτός εάν οι αντιδράσεις θα είναι τόσο δυναμικές ώστε θα αποτραπεί η προαναφερόμενη λύση και θα αποκτήσει προβάδισμα η λύση κατασκευής σήραγγας.
«Όλοι επιθυμούμε την κατασκευή της περιμετρικής οδού, αλλά με σύγχρονο τρόπο όμως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις», παρατήρησε ο κ. Λιόγκας αποδίδοντας δίκιο στους συλλόγους οι οποίοι άρχισαν ήδη να αντιδρούν. Μάλιστα η φωτιά του περασμένου καλοκαιριού είχε αφυπνίσει περισσότερους πολίτες και κυρίως τους περίοικους, που δημιούργησαν ακόμη και σύλλογο για την προστασία του δάσους.
«Εγώ εκφράζω την απορία και την αγανάκτησή μου. Τη στιγμή που έχουμε την πρωτοφανή ευκαιρία ορθής κατασκευής της περιμετρικής οδού, από τη στιγμή που έχει εξασφαλισθεί ποσό πενήντα εκατομμυρίων για την κατασκευή, παραμένει ανεξήγητη η επιμονή της διοικήσεως του δήμου Καβάλας και προσωπικά του Δημάρχου στην εφαρμογή της επίγειας χάραξης. Μια λύση δηλαδή που ούτε στη μείωση κόστους θα βοηθήσει αλλά και εγκληματική θα αποδειχθεί για το περιβάλλον. Γι’ αυτό και το μυαλό μου πάει σε διάφορα συμφέροντα που ίσως υποκρύπτονται και πιέζουν για την ταχύτατη απορρόφηση του ποσού, λόγω της δύσκολης συγκυρίας.
Είναι επομένως αδιανόητο να έχουμε μια λύση που ήδη εφαρμόστηκε, στην περιμετρική της Πάτρας για παράδειγμα όπου κατασκευάστηκαν έξι σήραγγες, ωστόσο ο δήμος να επιμένει εγκληματικά. Ο δήμος Καβάλας φταίει διότι αν και διαθέτει τη δυνατότητα εναλλακτικής λύσης, αντί να παλέψει προτιμά να επιλέξει ένα σενάριο που θα τον φέρει αντιμέτωπο με μεγάλη μερίδα πολιτών. Αλίμονο εάν τα έργα που κατασκευάζονται προς όφελος του κοινωνικού συνόλου έρχονται σε αντίθεση με μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες. Ανεφάρμοστη και θνησιγενής είναι ως λύση η επίγεια χάραξη της περιμετρικής που επιδιώκει ο δήμος Καβάλας», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Λιόγκας.
=