Dark Mode Light Mode

Κι άλλη ερώτηση για τον ΤΑΡ

Μετά το βουλευτή Καβάλας Νίκο Παναγιωτόπουλο, που κατέθεσε ερώτηση στη βουλή την προηγούμενη εβδομάδα και ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. Δημήτρης Κυριαζίδης κατέθεσε ερώτηση με το ίδιο πάνω κάτω θέμα, δηλαδή τον αγωγό ΤΑΡ. Η ερώτηση του Δ. Κυριαζίδη έχει ημερομηνία 9 Δεκεμβρίου 2015, απευθύνεται στον υπουργό περιβάλλοντος και ενέργειας Παναγιώτη Σκουρλέτη. Τόσο η ερώτηση του Ν. Παναγιωτόπουλου, όσοι αυτή του Δ. Κυριαζίδη θέτουν το θέμα του αγωγού ΤΑΡ σε διαφορετική βάση από αυτή που συζητάμε στην Καβάλα, δηλαδή δεν υπάρχει και στις δύο ερωτήσεις οποιαδήποτε αναφορά στην ανάγκη αλλαγής της όδευσης, προκειμένου να μην θιγεί γη υψηλής παραγωγικότητας. Η ερώτηση του βουλευτή Δράμας αναφέρει τα ακόλουθα:

«Αξιότιμε κ. υπουργέ, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπυ, δυστυχώς, δεν κατέληξε επιτυχώς η προσπάθεια της κυβέρνησης να αποκομίσει τα πρόσθετα εκείνα ανταλλάγματα που επιθυμούσε σε ό,τι αφορά τη διέλευση του διαδριατικού αγωγού φυσικού αερίου (ΤΑΠ) από τη χώρα μας. Παρά  το γεγονός ότι αυξήθηκε ως αναφέρεται, το ύψος των πόρων που θα διατεθούν στο πλαίσιο του προγράμματοςς εταιρικής ευθύνης της εταιρείας λειτουργίας του αγωγού, αυτά υπολείπονται των προσδοκιών τόσο της κυβέρνησης, όσο, και κυρίως των οικείων δήμων από τους οποίους θα διέλθει ο ΤΑΠ εν όψει των άμεσων ή έμμεσων επιπτώσεων που θα υποστούν από αυτή καθ΄ εαυτή την διέλευσή του.

Ανεξαρτήτως, όμως, των ανωτέρω, δεν υφίσταται καμμία σχετική ενημέρωση τόσο για το επίσημο χρονοδιάγραμμα έναρξης των εργασιών του έργου, όσο και για την καταβολή των αποζημιώσεων προς τους δικαιούχους αλλά για και τον χρόνο υλοποίησης των αντισταθμιστικών ωφελειών προς τις τοπικές κοινωνίες. Και ναι μεν, το σημαντικότατο αυτό έργο αποτελεί μία εθνική προτεραιότητα και ένα μείζον επενδυτικό σχέδιο στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας, πλην, όμως, η κυβέρνηση φέρει την αποκλειστική ευθύνη αφ΄ ενός να διασφαλίσει την ομαλή και προς όφελος της εθνικής οικονομίας εκτέλεσή του, αφ΄ ετέρου δε να επιλύσει τα ζητήματα που εγείρονται ως εκ της κατασκευής αυτού, τα οποία δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν στα πρώιμα στάδια χάραξης αυτού.

Εν όψει των ανωτέρω ερωτάσθε κ. υπουργέ: Αληθεύουν οι ως άνω αναφορές του τύπου: Υφίσταται πράγματι ενεργή διαπραγμάτευση με την εταιρεία που εκμεταλλεύεται τον αγωγό; Και αν ναι, ποιες είναι εν τέλει οι στοχεύσεις και οι απαιτήσεις της ελληνικής κυβέρνησης που δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί κυρίως σε ό,τι αφορά τα αντισταθμιστικά οφέλη και τις αποζημιώσεις για τη χρήση δημόσιας ή δημοτικής γης.

-Πότε θα καταβληθούν οι κατά τα ανωτέρω αποζημιώσεις; Πως και πότε θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας λειτουργίας του ΤΑΠ; Ποιος αναμένεται να είναι ο ρόλος της κυβέρνησης και των οικείων ΟΤΑ στο πρόγραμμα αυτό;

-Πότε αναμένονται να εκκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του αγωγού; Υπάρχει σχετική ενημέρωση του υπουργείου σας;

-Σε ό,τι αφορά το προσωπικό που θα εργαστεί στην κατασκευή του αγωγού έχουν υπάρξει οι αναγκαίες δεσμεύσεις από την εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας ούτως ώστε να μην παρατηρηθούν φαινόμενα καταστρατήγησης της εργατικής νομοθεσίας και ενδεχόμενης απασχόλησης μεταφερόμενου από την αλλοδαπή φθηνού εργατικού δυναμιού;

Προηγούμενο άρθρο

Ο Άδωνις πάλι στην Καβάλα

Επόμενο άρθρο

Κάθε μέρα ανοιχτή η αγορά