Dark Mode Light Mode

Λήξη συναγερμού

Η ΠΕΔ ΑΜΘ υιοθέτησε τις προτάσεις της Καβάλας για το χωροταξικό

Η Δήμαρχος Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα επέστρεψε ικανοποιημένη από τη χθεσινή δεύτερη και τελική συνεδρίαση της ΠΕΔ ΑΜΘ όπου συζητήθηκαν οι προωθούμενες αλλαγές στο Γενικό Χωροταξικό. Η συνεδρίαση έγινε στην Κομοτηνή, η ΠΕΔ ΑΜΘ υιοθέτησε τις προτάσεις της Καβάλας. Χθες η κ. Τσανάκα παρέδωσε στην ΠΕΔ ΑΜΘ τις παρατηρήσεις (επί των προτάσεων της μελετητικής ομάδας) του κ. Κώστα Λαλένη, του τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου και του ΟΛΚ. Οι προτάσεις αυτές μαζί με τις προτάσεις του Δήμου Καβάλας έγιναν ομόφωνα δεκτές. Έτσι η ΠΕΔ ΑΜΘ θα στείλει στο Περιφερειακό Συμβούλιο ένα κείμενο που θα έχει όλες τις προτάσεις όλων των Δήμων- Δημοτικών Συμβουλίων- λοιπών φορέων. Το περιφερειακό συμβούλιο θα ασχοληθεί με το Χωροταξικό τον Οκτώβρη, προκειμένου να γνωμοδοτήσει. Η τελική απόφαση αφορά το αρμόδιο Υπουργείο. Σε αυτή τη τελική φάση θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι προτάσεις που αυτό το διάστημα διατυπώνονται.

Χθες ο κ. Δημοσθένης Τουλκίδης έδωσε στη δημοσιότητα την ομόφωνη απόφαση της ΠΕΔ ΑΜΘ όπου μεταξύ των άλλων αναφέρονται τα ακόλουθα:

Ενώ δίνεται κατεύθυνση για απαγορεύσεις ελάσσονος περιβαλλοντικού κινδύνου, αντίθετα δεν αναφέρεται με σαφή τρόπο ο αποκλεισμός εξορυκτικών δραστηριοτήτων με μείζονες περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις (χρυσός, λιγνίτης, τύρφη), σύμφωνα και με τις εκφρασμένες απόψεις των τοπικών κοινωνιών. Ιδιαίτερα για την εξόρυξη χρυσού, να αναφέρεται στην Υ.Α. ότι αυτή δεν συνάδει με το αναπτυξιακό πρότυπο της περιφέρειας. Επιπλέον επισημαίνεται η έντονη αντίθεση των τοπικών φορέων στην προοπτική κατασκευής τερματικού σταθμού (χερσαίου ή πλωτού) αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή του λιμανιού Φίλιππος Β΄, ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά στις επιπτώσεις από την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ.

Δεν αναφέρονται σημαντικά πλεονεκτήματα που μπορούν να ενισχύσουν την γεωπολιτική και οικονομική θέση της Περιφέρειας όπως: α) Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί, π.χ Θάσος, Σαμοθράκη β) ο ρόλος των αστικών κέντρων Δράμας και Ξάνθης, γ) μεγάλης εμβέλειας πολιτιστικά γεγονότα, δ) η λειτουργία των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΔΠΘ, ΤΕΙ ΑΜΑΘ) και των Ερευνητικών Κέντρων .

Τα άρθρα 3, 6, 7, 14 και 23 θα πρέπει να αναδιατυπωθούν λαμβάνοντας υπόψη διακριτά, αλλά και συνολικά, τη δυναμική και την αναπτυξιακή διάσταση των κάθετων στην Εγνατία αξόνων (Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, Κομοτηνή-Νυμφαία, Ξάνθη-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, Καβάλα-Δράμα-Σέρρες/Ε61 και Δράμα-Εξοχή), σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες υποδομές μεταφορών (κυρίως με τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, τα δύο αεροδρόμια και τον σιδηρόδρομο). Η όποια αναφορά ή αξιολόγηση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και να συσχετίζεται με το υφιστάμενο κύριο και εκτεταμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), όπως αυτό αποτυπώνεται στις σχετικές αποφάσεις για την ευρύτερη περιοχή μας (Κύριος Διευρωπαϊκός Διάδρομος 4 Ανατολή / Ανατολική Μεσόγειος και σχετιζόμενα με αυτόν υπόλοιπα δίκτυα μεταφορών).

Προηγούμενο άρθρο

Κλήρωση κυπέλου της ΕΠΣΚ - Ο Νέστος με Αντιφιλίππους ή Αετό

Επόμενο άρθρο

Ο στόχος επετεύχθη