Παρακολούθησαν τη συνεδρίαση του Τριμελούς
Όσοι υποστηρίζουν ότι η οικονομική κρίση επηρέασε και τη δικαιοσύνη έπρεπε χθες το πρωί να βρίσκονται στο δικαστικό μέγαρο Καβάλας. Η συνεδρίαση του Τριμελούς σχεδόν ολοκληρώθηκε στις 11.30 το πρωί παρά το ότι οι υποθέσεις στο πινάκιο ήταν περισσότερες από 20. Δόθηκαν αναβολές, έγιναν διάφορες δίκες, υπήρξαν συμβιβασμοί αλλά και νέες φιλίες. Ακόμη κι αν αυτοί που τώρα είναι φίλοι (όπως δήλωσαν στο δικαστήριο), παλαιότερα ήταν ο ένας μηνυτής και ο άλλος κατηγορούμενος. Οι περισσότερες από τις χθεσινές υποθέσεις έγιναν χωρίς παράσταση δικηγόρων. Οι πολίτες προσέρχονταν μόνοι και λόγω της οικονομικής κρίσης. Δύο υποθέσεις φραστικών και άλλων επεισοδίων έληξαν ομάδα αφού υπήρξε πλήρης συμφιλίωση! Την ίδια ώρα η αίθουσα του δικηγορικού συλλόγου ήταν άδεια. Οι λίγοι δικηγόροι σχολίαζαν αρνητικά την όλη εικόνα, μελαγχολούσαν. Άλλωστε όλα όσα έγιναν χθες κατάντησαν να είναι συνηθισμένη εικόνα στα δικαστήρια, είτε στο Τριμελές είτε στο Μονομελές. Πλέον οι ρυθμοί είναι διαφορετικοί. Οι υποθέσεις λίγες, οι μηνύσεις το ίδιο. Οι δε εφέσεις προσδιορίζονται σε μικρή χρονική απόσταση από την πρώτη δίκη. Αντίστοιχα έχουν μειωθεί τα έσοδα του κράτους, που ανακύπτουν από κάθε καταδικαστική απόφαση.
Αφού λοιπόν ειδήσεις δικαστικού περιεχομένου δεν υπήρξαν πολλές κατά την χθεσινή μέρα ας δούμε την άλλη πλευρά της όλης διαδικασίας. Χθες υπήρξε και τέτοια. Οι μαθητές της Α’ Λυκείου του Μουσικού σχολείου Καβάλας ήταν στο δικαστήριο, γέμισαν την αίθουσα του ακροατηρίου. Παρακολούθησαν αρκετές υποθέσεις. Όταν μάλιστα αποχώρησαν και οι τελευταίοι πολίτες αλλά και δικηγόροι, οι μαθητές (μαζί με τους καθηγητές τους) ήταν μόνοι τους στο ακροατήριο. Το δικαστήριο συνέχισε κανονικά τη συνεδρίαση του κι όταν αυτή ολοκληρώθηκε ο Πρόεδρος του Τριμελούς απευθύνθηκε στους μαθητές. Με πρόσωπο απλό και λόγο φιλικό κάλεσε κοντά του έναν μαθητή. Αυτός έσπευσε να κάτσει στο ειδώλιο του κατηγορούμενου. Ο Πρόεδρος τον φώναξε πιο κοντά του, στη θέση των μαρτύρων. Ακολούθησε ένας σύντομος διάλογος στον οποίο έλαβαν μέρος κι οι υπόλοιποι δικαστές αλλά και ο Εισαγγελέας της έδρας. Τα παιδιά αρχικά με τρακ, στη συνέχεια πιο ελεύθερα αναφέρθηκαν στις εμπειρίες τους. «Δεν κατάλαβα την δεύτερη υπόθεση» είπε ο μαθητής στον πρόεδρο του δικαστηρίου. Οι συμμαθητές του γέλασαν. Στην ερώτηση των δικαστών για το μέλλον του στην εκπαίδευση ο μαθητής μάλλον τους απογοήτευσε αφού αν και προερχόμενος από το Μουσικό Σχολείο απάντησε ότι θέλει να γίνει μαθηματικός! Όταν οι δικαστές αποχώρησαν από την αίθουσα τότε οι μαθητές φωτογραφήθηκαν, μίλησαν για όσα είχαν δει κι αποχώρησαν για να επιστρέψουν στο σχολείο τους.
—