Dark Mode Light Mode

μικρά πρωινά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Ο νέος Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης έδωσε χθες στη δημοσιότητα επιστολή του προς την Κυβέρνηση, αφορμή για την οποία είναι τα ενεργειακά έργα που πρόσφατα ανακοινώθηκαν. Όλα όσα εντάσσονται στη διαδικασία fast track. Ο κ. Παυλίδης διαπιστώνει ότι τα περισσότερα και τα σημαντικότερα επενδυτικά σχέδια είναι έργα που χωροθετούνται στην Ανατολική Μακεδονία Θράκη. Γράφει λοιπόν γράμμα στη Κυβέρνηση βάζοντας τρεις προϋποθέσεις προκειμένου αυτά τα σχέδια να υλοποιηθούν. Μέχρι εδώ όλα καλά.

Διαβάζοντας κάποιος το κείμενο Παυλίδη του δημιουργείται η εντύπωση ότι ο νέος Περιφερειάρχης παρακολουθεί την κατάσταση από μια απόσταση ή αφ υψηλού. Αναφέρεται γενικά στα έργα και τα σχέδια, δεν ξεχωρίζει και δεν απορρίπτει κανένα. Με αυτόν τον τρόπο υποβαθμίζει την αγωνία των Καβαλιωτών, οι οποίοι τόσο για τον ΤΑΡ όσο και για το LNG έχουν πολλές επιφυλάξεις και αντιρρήσεις. Στο κείμενο του κ. Παυλίδη αυτά δεν αναφέρονται, δεν υιοθετούνται, δεν περιλαμβάνονται. Εντάξει, ο κ. Παυλίδης είναι Περιφερειάρχης και των 5 νομών. Παρόλα αυτά όφειλε από τις προτάσεις fast track να ξεχωρίσει τις καλές. Να σημειώσει τις άγνωστες. Να επικρίνει τις προβληματικές. Δεν το κάνει. Θα το έκανε αν ήμασταν σε προεκλογική περίοδο. Δυστυχώς όμως αυτή μας τέλειωσε.

Ο κ. Παυλίδης σε ένα κείμενο έκθεση ιδεών, ένα συμβιβασμένο και δήθεν μαχητικό γραπτό, συνδέει (κακώς) την υποχρέωση της ΔΕΠΑ να παρέχει φυσικό αέριο στις κατοικίες της ΑΜΘ με το πρόγραμμα των επενδύσεων της. Αν για να πάρουμε φυσικό αέριο σπίτια μας θα πρέπει να παζαρέψουμε το αύριο του τόπου μας, τότε πάμε χαμένοι. Αντίθετα, είναι υποχρέωση του κράτους να δημιουργήσει αμέσως όλες εκείνες τις προϋποθέσεις προκειμένου και οι κάτοικοι της ΑΜΘ να έχουν πρόσβαση στο φθηνό αυτό αγαθό. Άλλο πράγμα το οικιακό φυσικό αέριο, άλλο πράγμα οι επενδύσεις.

Από το ίδιο κείμενο απουσιάζουν οι αναφορές στην τουριστική ανάπτυξη και την προοπτική. Εντάξει, η Ξάνθη και η Δράμα μπορεί να μην τις έχουν. Τις έχει όμως η Καβάλα. Η Θάσος. Η Αλεξανδρούπολη. Όλα αυτά –βασικά προεκλογικά του λόγια- τα ξεχνά και δεν τα έχει καθόλου στην επιστολή που στέλνει στη Κυβέρνηση. Άγνωστος ο λόγος. Αποφεύγει επίσης να σχολιάσει και να καυτηριάσει ότι έχει προηγηθεί. Ίσως να μην γνωρίζει. Ας του το θυμίσουμε λοιπόν. Δύο τουλάχιστον χρόνια η ΔΕΠΑ ετοιμάζει το πλωτό LNG για την Καβάλα και στην περιοχή δεν λέει τίποτα. Αυτό δεν πρέπει να καταγγελθεί κύριε Παυλίδη;

Η επιστολή Παυλίδη είναι μια χλιαρή αντίδραση, ένα χάδι, μια νερόβραστη σούπα, μια υποχρέωση που πρέπει να βγει. Τίποτα παραπάνω. Είναι ενέργεια που βρίσκεται σε απόσταση από τα όσα συμβαίνουν στην κοινωνία. Αρκεί να διαβάσει ή να μάθει τι απόφαση έλαβε (παρουσία του Θόδωρου Μαρκόπουλου) την περασμένη εβδομάδα το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας. Θα καταλάβει πόσο διαφορετικά τα γράφει. Τι θα πει αυτός είναι ο Περιφερειάρχης; Ε και; Όποια ιδιότητα κι αν έχει οφείλει να ακούει τους πολίτες κι όχι μόνο τους συνεργάτες του. Πρέπει να συνεργάζεται πιο στενά με τους δικούς του ανθρώπους στο Νομό. Οι οποίοι (ευτυχώς) είναι πιο μπροστά από τον κ. Παυλίδη.

Θα συνηθίσουμε. Αυτό συμβαίνει πάντα. Θα προσαρμοστούμε. Φαίνεται ο Παυλίδης να είναι κάτι διαφορετικό από τον Γιαννακίδη. Ο απερχόμενος βιάζονταν να ακολουθήσει τα μηνύματα των φορέων, των πολιτών. Έμπαινε μπροστά χωρίς να χάνει χρόνο. Πίστευε ή δεν πίστευε, δεν το ξέρουμε. Ξέρουμε ότι ανταποκρίνονταν. Ο Παυλίδης μοιάζει να είναι κάτι άλλο. Τσουβαλιάζει τα θέματα που ανακύπτουν. Του είναι ίδιο πράγμα το LNG της Αλεξανδρούπολης (για το οποίο το δημοτικό συμβούλιο της πόλης έλαβε θετική απόφαση) με το LNG της Καβάλας. Λυπούμαστε αλλά δεν είναι έτσι. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβει, τόσο το καλύτερο.

Στο πλαίσιο άσκησης βρίσκεται στα μέρη μας αυτό το διάστημα η φρεγάτα Αδρίας του Πολεμικού Ναυτικού. Χθες το πρωί ήταν έξω από το λιμάνι της Καβάλας. Χθες το μεσημέρι και το απόγευμα είχε μετακινηθεί προς το νέο λιμάνι. Ο καχύποπτος έλληνας είδε το πλοίο κι έβαλε στο μυαλό του πολλά. Περίπλοκα και δύσκολα. Τα οποία φυσικά και δεν είναι αλήθεια. Πρόκειται για άσκηση που είναι σε εξέλιξη.

Από την ιστοσελίδα του πολεμικού ναυτικού αντιγράφουμε όλα όσα την αφορούν: Η φρεγάτα Αδρίας, ναυπηγήθηκε στο Ναυπηγείο ‘Koninlijke Maatschappij de Shelde’ (Royal Shelde) στο Vlissingen της Ολλανδίας, σε εκτέλεση παραγγελίας του Βασιλικού Ναυτικού της χώρας. Εντάχθηκε στο Ολλανδικό Ναυτικό στις 26/07/1979, με την ονομασία CALLENBURGH (F808). Όταν οι φρεγάτες τύπου S αποσύρθηκαν από το Ολλανδικό Ναυτικό, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρθηκε να τις αποκτήσει ώστε να αντικαταστήσει τον στόλο των αντιτορπιλικών του, λόγω της μεγάλης ηλικίας και των αυξημένων αναγκών επάνδρωσης που είχαν τα τελευταία. Η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας στον Αδρία πραγματοποιήθηκε στις 30/03/1994 στο Ντεν Χέλντερ. Το σκάφος, με κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Ι. ΕΓΚΟΛΦΟΠΟΥΛΟ, κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 28/06/1994. Η ονομασία ΑΔΡΙΑΣ δόθηκε προς τιμή και ως ανάμνηση του ομώνυμου αντιτορπιλικού.

Μία ακόμη ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή σχετικά με τα δρομολόγια των πλοίων προς τα νησιά του Β. Αιγαίου. Περιγράφονται γνωστά γεγονότα δρομολογίων που δεν έγιναν ποτέ. Αναφέρονται ονόματα πλοίων επίσης γνωστά σε μας. Και αυτή η ερώτηση θα έχει δυστυχώς την τύχη όλων των άλλων. Στο τέλος δεν θα γίνει τίποτα μιας και οι πλοιοκτήτες έχουν το νομικό πλαίσιο υπέρ τους, περίπου κάνουν ότι θέλουν. Το ρεπορτάζ κατά τα άλλα αναφέρει: Τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες των νησιών του Βορείου Αιγαίου λόγω της ελλιπούς και προβληματικής ακτοπλοϊκής σύνδεσής τους επαναφέρει στη Βουλή η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή. Σε ερώτησή της προς τους υπουργούς Επικρατείας και Ναυτιλίας καταγράφει συγκεκριμένα περιστατικά που έχουν συμβεί με τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία «European Express» και «Θεόφιλος» της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ, τα οποία προκάλεσαν απίστευτη ταλαιπωρία στους επιβάτες και στην ουσία άφησαν τα νησιά του Νομού Σάμου χωρίς σύνδεση με Πειραιά για πέντε ημέρες.

Η διοίκηση Σιμιτσή ασχολήθηκε με την πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Δοϊράνης αλλά όχι με σωστό τρόπο. Αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει διχόνοια και διαφωνία στην περιοχή. Μαλώνουν μεταξύ τους επαγγελματίες ενώ ειδικά αυτό έπρεπε να είχε αποφευχθεί. Τώρα ο… γόρδιος δεσμός μεταφέρεται στη νέα δήμαρχο. Κι ο Θεός βοηθός.

Διάφορες εταιρίες συμμετέχουν στην εκστρατεία που συντονίζει ο ΟΛΚ προκειμένου να βρεθούν χρήματα, να ανακαινιστεί η αποθήκη στο λιμάνι, να μετατραπεί σε πυροσβεστικό σταθμό λιμένα. Όπως ακούμε η Ενεργειακή αποσύρθηκε από το σχέδιο καθώς έφερε το πλοίο της πρόσφατα. Αντίθετα χρήματα για το έργο βάζουν η Revoil, η ΔΕΠΑ, εταιρία συμφερόντων του γνωστού επιχειρηματία Μελισσανίδη. Ο τελευταίος μέσω μιας από τις εταιρίες του έχει πάρε δώσε με την Καβάλα. Εκτελεί συγκεκριμένο έργο ως προς τα απόβλητα των πλοίων που έρχονται.

Πέρασαν 10 μέρες από το οριστικό τέλος της προεκλογικής περιόδου. Τα δύο εκλογικά κέντρα του ΣΥΡΙΖΑ (σπιτάκια, το ένα δίπλα στο άλλο) παραμένουν (κλειστά φυσικά) στην πλατεία Καπνεργάτη. Πρόκειται για γεγονός με σαφές πολιτικό μήνυμα. Δεν ξέχασαν να τα απομακρύνουν. Πιστεύουν αντίθετα ότι έρχονται πρόωρες βουλευτικές εκλογές κι έτσι τα διατηρούν στη πλατεία αφού σύντομα θα τα χρειαστούν πάλι. Ξέρουν τι κάνουν…

Για άγνωστο λόγο κιτρίνισε χθες η οδός Κύπρου. Οι κυβόλιθοι απέκτησαν ένα έντονο κίτρινο χρώμα που παρά τη βροχή δεν υποχώρησε. Μάλλον τους ξέφυγε το κίτρινο από το παρακείμενο έργο της Μεγάλης Λέσχης.

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΕΜΠΤΗ 5 ΙΟΥΝΗ 2014

Επόμενο άρθρο

Πέρασε η μπόρα , πέρασε ...