Dark Mode Light Mode

μικρά πρωινά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Το Καλοκαίρι κάνει αισθητή την παρουσία του τα τελευταία 24ωρα. Διορθώνει την κατάσταση, ευνοεί την πολυπόθητη τουριστική κίνηση. Επιτέλους Καλοκαίρι, μοιάζουν να φωνάζουν ένα σωρό επαγγελματίες και εργαζόμενοι. Σπεύδουν ταυτόχρονα να εργαστούν σε ότι προσεκτικά προετοίμασαν. Σε ότι επένδυσαν. Για οικονομικούς κυρίως λόγους έπρεπε να συμβεί κι αυτό. Να ανέβει η θερμοκρασία, να ζεσταθούμε, να πλησιάσουμε τη θάλασσα. Κάτι που για καιρό δεν συνέβαινε λόγω δροσιάς- βροχής- μπουρινιών. Η ΕΜΥ ήδη μας διαβεβαιώνει ότι από εδώ και πέρα έτσι θα είναι τα πράγματα. Καλοκαιρινά.

Πλησιάζουν επίσης τα σπουδαία γεγονότα του Ιουνίου. Το αεροπορικό σόου, το πανευρωπαϊκό μαθητικό πρωτάθλημα σκάκι, το μεγάλο και διεθνές ιατρικό συνέδριο, τα Ελευθέρια ακόμη και το φεστιβάλ Φιλίππων. Αυτό όμως που «μετρά» περισσότερο, αυτό που ήδη μας επηρεάζει, είναι το ελληνικό Καλοκαίρι. Τα αυτοκίνητα με τις ξένες πινακίδες, οι τουρίστες που βολτάρουν στο κέντρο, οι ουρές στο λιμάνι, τα πλοία της NEL που αναχωρούν με κόσμο για το Βόρειο Αιγαίο. Όταν υπάρχουν χρήματα για να αγοραστούν τα απαραίτητα καύσιμα.

Κοντά σε όλα αυτά μας ειδοποιούν ότι πρέπει να έχουμε το νου μας. Να είμαστε σε επαγρύπνηση για το πλωτό LNG. Δίνουν σύνθημα προετοιμασίας συλλαλητηρίου κι εμείς δεν μπορούμε να αρνηθούμε τη συμμετοχή. Αυτό το Καβαλιώτικο Καλοκαίρι που περιγράψαμε κινδυνεύει από μια επένδυση ενεργειακού τύπου, η οποία ακόμη δεν καταλάβαμε σε τι ακριβώς θα βοηθήσει την ελληνική οικονομία. Θέσεις εργασίας δεν δημιουργεί, η δε ΔΕΠΑ που τόσο κόπτεται για το σχέδιο σε λίγους μήνες θα είναι ιδιωτική. Ποιος ο πραγματικός λόγος να «κλειδώσει» τώρα ένα πλωτό LNG σε μια τουριστική περιοχή, από μια δημόσια εταιρία που εντός ολίγου θα πουληθεί;

Σε αυτό το Καλοκαιρινό κλίμα θα είναι δύσκολη η οργάνωση και η πραγματοποίηση ενός συλλαλητηρίου. Παλλαϊκού και δυναμικού. Εδώ που έφθασαν τα πράγματα δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Αν δεν κάνουμε τώρα συλλαλητήριο, αν δεν αντιδράσουμε τώρα τότε η ΔΕΠΑ θα μας προλάβει με τα σχέδια της. Μέσα σε όλα τα άλλα λοιπόν ας έχουμε κι αυτή τη προτεραιότητα. Η πολυτιμότερη υπηρεσία στον τόπο μας θα είναι η συμμετοχή σε μια διαμαρτυρία η οποία θα στείλει μήνυμα στην Αθήνα. Όχι στο LNG στην Καβάλα. Η οποία Καβάλας έχει αποφασίσει και δρομολογήσει μια άλλου είδους ανάπτυξη.

Δικάζονταν συνηθισμένη υπόθεση χθες στα πολιτικά δικαστήρια, οικονομική διαφορά ανάμεσα σε ξενοδοχειακή επιχείρηση και εργαζόμενο σε αυτήν. Παρακολουθώντας τους μάρτυρες να καταθέτουν ακούσαμε τις λεπτομέρειες για τη λειτουργία της κουζίνας της επιχείρησης. Σε αυτήν οι εργαζόμενοι ήταν δύο τρεις έλληνες, πέντε με έξι αλλοδαποί. Δεν έχουμε διάθεση ρατσιστικής προσέγγισης της υπόθεσης. Μακριά από μας αυτά.

Όταν η τουριστική ανάπτυξη δεν βοηθά τους έλληνες όσο θα περιμέναμε, τότε μάλλον κάτι δεν το κάνουμε καλά. Όταν στην κουζίνα ενός μικρομεσαίου ξενοδοχείου της περιοχής οι έλληνες εργαζόμενοι είναι περίπου οι μισοί από το σύνολο των απασχολούμενων υπάρχει θέμα. Τελικά ο τουρισμός τι θέσεις εργασίας δημιουργεί; Μόνιμες; Εποχιακές; Νέων εργαζόμενων; Εκπαιδευόμενων; Ελλήνων και ξένων ή ξένων πρώτα και ελλήνων μετά;

Ίσως και 60 Σαουδάραβες έρχονται αυτή την εβδομάδα στην Καβάλα προκειμένου να συμμετάσχουν στο αεροπορικό σόου. Η μεγάλη αυτή αποστολή (μαζί με τα αεροπλάνα) θα μείνει επιπλέον ημέρες στην περιοχή προκειμένου να προετοιμαστεί όσο το δυνατό πιο καλά. Επειδή τα ξενοδοχεία της Καβάλας είναι γεμάτα, ορισμένοι από τους Σαουδάραβες θα μείνουν στο ξενοδοχείο Κούρος της Δράμας! Τα βασικά μέλη του πληρώματος «έκλεισαν» στο Ιμαρέτ.

Πριν ένα μήνα ήρθε για Σαββατοκύριακο στην Καβάλα ο Μεσσήνιος βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος. Προχθές ανακοινώθηκε η συμμετοχή του στη Κυβέρνηση, στην θέση του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας. Η πόλη μας του έφερε γούρι. Όπως επίσης κι ο Μάκης Καλαντζής που είχε οργανώσει εκείνη την συνάντηση παλαιών συμφοιτητών.

Νεότερες πληροφορίες τόσο από τον ΟΛΚ όσο κι από την επιβλέπουσα τεχνική υπηρεσία της Π.Ε. Καβάλας αναφέρουν ότι οι πρώτες πλωτές εξέδρες θα «πέσουν» στη θάλασσα (στο κεντρικό λιμάνι) τέλος του μήνα. Μετά το αεροπορικό σόου. Ίσως αρχές του επόμενου μήνα. Υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση στον αρχικό προγραμματισμό, χωρίς αυτή να δημιουργεί ανησυχία.

Χάσαμε το μέτρημα με τις συνεχείς αιτήσεις ακινησίας από πλευράς της πλοιοκτήτριας εταιρίας του «Στ. Φιλιάγκος». Αποφεύγει να εμπλακεί στα δρομολόγια- όπως με απόφαση του Σ.Α.Σ. είναι υποχρεωμένη από την 1η Μάη- προκειμένου να αλλάξουν οι όροι που ισχύουν. Τους θεωρεί δυσμενείς κι άδικους αλλά ουδείς άλλος δέχεται αυτή τη διαμαρτυρία της. Το… βασανίζει το πράγμα, μαζί βασανίζονται όλοι όσοι επιθυμούν τρίτη εταιρία στις δύο γραμμές. Ουδείς είναι σίγουρος τι θα γίνει στο τέλος. Πιθανότερο σενάριο να έρθει και να συνεχίσει να διαμαρτύρεται.

 

Προηγούμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΙΟΥΝΗ 2014

Επόμενο άρθρο

Σαρωτικός ανασχηματισμός , σαρωτικές και οι άλλαγες ;