Dark Mode Light Mode

μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 

Τελικά, ποιος κάνει κουμάντο σε αυτόν τον τόπο; Ποιος αποφασίζει για βασικά θέματα της πόλης και του Νομού; Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που για ψύλλου πήδημα απέρριψε την αίτηση του υδροπτέρυγου; Η ΔΕΠΑ; Η οποία έρχεται και ξαναέρχεται προκειμένου να κάνει promotion στο πλωτό LNG; Ή μήπως κάνουν κουμάντο όσοι έλαβαν από μας σχετική εντολή; Οι Δήμαρχοι, για παράδειγμα. Οι εκπρόσωποι της Περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Πολύ περισσότερο, οι 4 βουλευτές. Σήμερα είμαστε αρκετά μπερδεμένοι και ταυτόχρονα προβληματισμένοι. Κουμάντο στον τόπο – που τυγχάνει να είναι ο τόπος μας- κάνουν άλλοι.

 

Ποιοι; Μα φυσικά αυτοί που έπεισαν τα μέλη του Σ.Α.Σ. ότι δεν είναι σωστό και νόμιμο να εκτελεί δρομολόγια από και προς τη Θάσο ένα υδροπτέρυγο. Αυτοί που θέλουν να κρατήσουν την Καβάλα στην εποχή των φέρι μποτ, πλοία που διανύουν την απόσταση μέχρι τον Πρίνο σε 1 ώρα και 25 λεπτά. Κουμάντο στη Καβάλα κάνει ο ΤΑΡ. Θέλει να περάσει απ’ όπου τον βολεύει κι όχι από εκεί που είναι σωστό. Κουμάντο κάνει η ΔΕΠΑ, ντε και καλά θέλει να φέρει πλωτό LNG στο κόλπο της Καβάλας. Έχει μάλιστα το θράσος να προτείνει κι αυτή την «επένδυση» εκεί όπου είναι κι οι άλλες. Πλησίον της Νέας Καρβάλης.

 

Δύο Δήμαρχοι, δύο αντιπεριφερειάρχες και αρκετοί βουλευτές ζήτησαν με επίσημες ή ανεπίσημες παρεμβάσεις τους (πρόσφατες όλες) να γίνει δεκτό το αίτημα του υδροπτέρυγου. Σύλλογοι, Επιμελητήριο, τοπικοί παράγοντες έστειλαν επιστολές στο Υπουργείο με ίδιο ακριβώς περιεχόμενο. Το αποτέλεσμα; Ενώ το Σ.Α.Σ. αποφάσισε αρνητικά από νωρίς το απόγευμα της Τρίτης, δίσταζε (φοβούμενο τις αντιδράσεις) να ανακοινώσει την αρνητική εξέλιξη. Τάχα το συμβούλιο συνεδρίαζε ως αργά το βράδυ και δεν ήταν δυνατόν να διακόψει για να μας πει μόνο όσα μας αφορούν.

 

Ωραίο το παραμύθι. Ίσως και ανέκδοτο. Κάπως έτσι φάγαμε τον… παππά. Μείναμε με την όρεξη και με τα φοβερά φέρι μποτ που σύντομα θα μπουν στο ναυπηγείο για την ετήσια επιθεώρηση τους. Τον Δεκέμβρη, τον Γενάρη, τον Φλεβάρη, ίσως και τον Μάρτη τα δρομολόγια από την Καβάλα για τον Πρίνο θα είναι δύο μόνο. Τις Κυριακές κανένα. Αυτό πέτυχαν. Να συνεχίσουν μια κατάσταση απομόνωσης. Έγραψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους το τι ζητά ο κόσμος, κινήθηκαν πάνω στα δικά τους μέτρα. Βολικά. Να κερδίζουν οι λίγοι. Που με ασφάλεια θα συνεχίσουν να έχουν το λεγόμενο «μονοπώλιο».

 

Αλήθεια, τι έχουν να πουν όλοι όσοι υπόσχονταν το αντίθετο; Τι λένε περί του θέματος οι δήμαρχοι και οι λοιποί αιρετοί; Μήπως ενοχλήθηκαν; Μήπως προσβλήθηκαν; Ή μήπως ήδη γύρισαν σελίδα γιατί ποτέ δεν είχαν πιστέψει πραγματικά αυτό που υποτίθεται ότι διεκδικούσαν;

 

Η απόφαση του Σ.Α.Σ. να «κόψει» το αίτημα του υδροπτέρυγου είναι απόφαση πρόκληση για την τοπική κοινωνία. Κι ενώ χθες έπρεπε να ξεσηκωθούν όσοι θίγονται, δεν ακούστηκε κιχ. Όλοι προφασίστηκαν ότι είχαν κάτι άλλο να κάνουν. Πέρασαν στο ντούκου μια απόφαση ντροπή ως προς τα συμφέροντα του τόπου. Βρε καλά μας κάνουν… Κι ακόμη καλύτερα θα είναι να επαναφέρουν τον Μπογδάνη. Αυτό φαίνεται ότι μας αξίζει. Επιστροφή στο παρελθόν.

 

Μετά «πέσαμε» πάνω στη σύσκεψη της ΔΕΠΑ με τους δύο άτολμους αλλά ευγενικούς αντιπεριφερειάρχες. Διάφοροι κύριοι με κουστούμια και γραβάτες περιέγραφαν κάτι που έμοιαζε με ανθισμένο κήπο. Με ένα περιβόλι, γεμάτο καρπερά δέντρα. Άκουγαν αμίλητοι οι Γρανάς και Γερομάρκος. Στο τέλος δεν κρατήθηκαν. Σαν από ξέσπασμα, σαν από φυσιολογική ανθρώπινη αντίδραση, προσπάθησαν να σταματήσουν το γελοίο της υπόθεσης. «Ξέρετε, ο κόσμος δεν το θέλει» ακούστηκε ο ψίθυρος του αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού. Συμφώνησε κι ο Αρχέλαος Γρανάς.

 

Αυτοί όμως ανένδοτοι. Προσπέρασαν την παρατήρηση σα να ψιχάλισε μόνο και αμέσως μετά ξαναβγήκε ήλιος. Συνέχισαν το LNG- τροπάριο. Κι αν δεν πιέζονταν από το χρόνο, αν δεν έπρεπε να φύγουν για το επόμενο ραντεβού ίσως να μιλούσαν ακόμη. Ήταν αστείο να παρακολουθείς έναν τεχνοκράτη – αγνώστων λοιπών στοιχείων- να επιμένει ότι αυτά τα έργα διέπονται από τις αυστηρότερες διαδικασίες του κόσμου. Τις παρακολουθούν έλεγε, τις ελέγχουν συνεχώς….

 

Ποιος λοιπόν κάνει κουμάντο σε αυτόν τον τόπο; Ο διστακτικός αντιπεριφερειάρχης. Ο αποφασισμένος ψευτοεπενδυτής εκπρόσωπος του κράτους που αύριο θα πουληθεί σε κάποιον ιδιώτη; Το αγαπημένο μας ΣΑΣ; Οι κατασκευαστές του αγωγού ΤΑΡ; Ποιος αποφασίζει για μας χωρίς εμάς; Διαχρονική ερώτηση που ούτε χθες απαντήθηκε σωστά. Διότι χθες, προχθές και παραπροχθές που οφείλαμε να υψώσουμε ανάστημα πράξαμε το ακριβώς αντίθετο. Αντί λοιπόν για συχνές αεροπορικές πτήσεις προς την Αθήνα θα μας δώσουν LNG. Πλωτό, κοντά στη Καρβάλη. Αντί για υδροπτέρυγο θα μας… αναπτύξουν με τον ΤΑΡ. Και πολλά άλλα παρόμοια που έφθασαν την Καβάλα στο σημείο που είναι σήμερα.

 

Παλιά οι εκλογές του ΤΕΕ ΑΜ άρχιζαν από τη ΔΚΜ και τέλειωναν στην ΠΑΣΚΕ. Φέτος ούτε το ένα υπάρχει, ούτε το άλλο. Το χαρακτηριστικό των παρατάξεων και των υποψηφίων είναι άλλο. Η νεολαία. Νέοι σε ηλικία μηχανικοί έγιναν στόχος, πολιορκήθηκαν ώστε να πεισθούν και να είναι υποψήφιοι. Όσον αφορά τη συμμετοχή στις εκλογές του άλλου μήνα, τα μηνύματα δεν είναι και τόσο αισιόδοξα. Πολλοί λένε από τώρα ότι δεν θα προσέλθουν για να ψηφίσουν. Τυχαίο; Δεν νομίζω.

 

Τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων- αφιέρωμα στην διέλευση του ΤΑΡ από την Ελλάδα- μνημονεύει τις τοπικές αντιδράσεις. Φιλοξενεί τις απόψεις τόσο του Ζαφείρη Μυστακίδη όσο και του Άρη Γιαννακίδη: Μιλώντας, ωστόσο, στο Αθηναικό Πρακτορείο ειδήσεων, ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας Ζαφείρης Μυστακίδης, υποστηρίζει: “Ο σκοπός του αγωγού είναι η μεταφορά τράνζιτ αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στη Δυτική Ευρώπη. Συνεπώς, δεν θα πάρει αέριο η περιοχή από τον αγωγό και άρα δεν θα μειωθούν οι τιμές”.Προσθέτει δε, ότι ελάχιστα θα είναι και τα οφέλη για την οικονομία: “Δεν θα καταναλώσουμε στην περιοχή το αέριο. Επίσης δεν έχουν καθοριστεί συγκεκριμένα αντισταθμιστικά οφέλη και θα πληρώνονται τέλη διέλευσης μόνο στο Υπουργείο Οικονομικών. Ελάχιστα οφέλη θα υπάρξουν, μόνο αν εργαστούν τοπικά συνεργεία ή γίνουν προμήθειες από τοπικές επιχειρήσεις για την κατασκευή. Δεν υπάρχει όμως σχετική δέσμευση”.Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Αρης Γιαννακίδης σημειώνει πως, στη μελέτη [της κοινοπραξίας], επισημαίνεται ότι αν είναι αναγκαίο, η εταιρεία θα εξετάσει την εγκατάσταση σημείων σύνδεσης με το εθνικό σύστημα, στην επόμενη φάση σχεδιασμού και σε συνεννόηση με την ελληνική κυβέρνηση.Ο ίδιος είναι αποφασισμένος να επιμείνει ιδιαίτερα σε αυτό, καθώς, όπως λέει, “είναι φανερό ότι η οικονομία της περιοχής μας θα έχει οφέλη μόνο εφόσον τροφοδοτηθεί με αέριο και μάλιστα χαμηλότερης τιμής, κάτι που θα θέσουμε επιτακτικά στις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές, για λογαριασμό όλων των κοινωνικοοικονομικών φορέων της περιφέρειας”.

 

Ποσό 600 ευρώ υποσχέθηκε η Π.Ε. Καβάλας στον Πολιτιστικό Σύλλογο Αυλής για την υποστήριξη Καλοκαιρινών εκδηλώσεων στο ίδιο χωριό του Παγγαίου. Τελικά τα χρήματα δεν έφθασαν ποτέ στην Αυλή. Ο Σύλλογος παραιτήθηκε του αιτήματος για δικούς του λόγους. Ίσως γραφειοκρατικούς. Είναι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις που αυτή η καθιερωμένη επιχορήγηση δεν γίνεται δεκτή από σύλλογο.

 

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ΔΗΜΑΡ Καβάλας στο πρόγραμμα του Φώτη Κουβέλη, αύριο που έρχεται στη Καβάλα, περιλαμβάνεται και επίσκεψη στο Εργατικό Κέντρο! Που το θυμήθηκαν πάλι το Εργατικό Κέντρο… Υπάρχει; Ουσιαστικά ο φορέας δεν υπάρχει εδώ και πολύ καιρό. Για την ΔΗΜΑΡ Καβάλας όμως αυτά είναι λεπτομέρειες. Αρκεί να βγει το πρόγραμμα.

 

Τελικά χθες ο Άρης Γιαννακίδης δεν ήρθε στην Καβάλα. Του έτυχε κάτι έκτακτο κι αυστηρά προσωπικό. Ματαιώθηκε η συνέντευξη τύπου στο Διοικητήριο, για την οποία ειδοποιήθηκαν και προσήλθαν στην ώρα τους όχι μόνο οι δημοσιογράφοι αλλά και ο πρόεδρος του ΟΛΚ. Την Τρίτη ο Άρης Γιαννακίδης είπε (ευρισκόμενος στα γραφεία του ΟΛΚ) ότι κάτι καλό ετοιμάζει για την Καβάλα και τα λιμάνια της. Αυτό επρόκειτο να το συγκεκριμενοποιήσει χθες.

 

 

 

 

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Συνεχίζουν να ψάχνουν τον Τσάρα

Επόμενο άρθρο

Οι υποψήφιοι στις εκλογές του ΤΕΕ ΑΜ