Πριν από έναν περίπου μήνα είχαμε αναφερθεί στη Πρωινή για το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα. Είχαμε περιγράψει αναλυτικά τι πάει να γίνει, με ποιόν τρόπο, προς ποια κατεύθυνση. Τότε βρισκόμασταν στην «καρδιά» του Θέρους κι αντίδραση δεν υπήρξε. Εκτός από την επιστολή Σιμιτσή προς την Πολεμική Αεροπορία. Την ύπαρξη αυτής της επιστολής και την επιβεβαιωτική απάντηση των Αθηνών (απάντηση των αεροπόρων) την μάθαμε μόλις προχθές. Όλοι οι άλλοι σιώπησαν και σιωπούν λες και δεν τρέχει κάτι το ιδιαίτερο. Νύχτα θα δώσουν το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα σε ιδιώτες, ούτε καν θα ενημερώσουν την τοπική κοινωνία. Μετά ελπίζουν ότι θα εισπράττουν ενοίκιο περίπου 5.000 ευρώ το μήνα. Τόσο απλά, τόσο ελληνικά.
Χθες μάλιστα ένας πρώην αιρετός- ο Νομάρχης Θόδωρος Καλλιοντζής- έσπευσε να υποστηρίξει το σχέδιο με κείμενο που ανήρτησε στο διαδίκτυο. Νωρίτερα- μας γράφει ο κ. Καλλιοντζής- προσπάθησε να συνεχίσει το όραμα του Αθανασιάδη και του Ευαγγελίου για την εκμετάλλευση του αεροδρομίου από την τοπική αυτοδιοίκηση. Κάτι τέτοιο (προ 10 περίπου ετών) δεν έγινε κι έτσι σήμερα έχουν το δικαίωμα οι κύριοι της Κυβέρνησης, της Πολεμικής Αεροπορίας, των Αθηνών να κάνουν ότι γουστάρουν. Στηρίζουν δε τις ενέργειες τους στο ότι στην περιοχή υπάρχει ενδιαφερόμενος. Άρα προχωρούν κι όλοι οι άλλοι ας λένε ότι θέλουν…
Έτσι για την ιστορία και την καλύτερη ενημέρωση του αναγνώστη παραθέτουμε το κείμενο Καλλιοντζή. Το οποίο εκτός όλων των άλλων δικαιώνει τον ίδιο, πάλι σε γεγονότα που αναφέρονται στο μακρινό παρελθόν. Ο πρώην Νομάρχης γράφει κι εμείς αναδημοσιεύουμε: «Κυριαρχεί σήμερα στον τοπικό τύπο το θέμα της έκτασης του αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα -Καβάλας. Ως Νομάρχης συζητώντας με έμπειρους και καταξιωμένους στην συνείδηση των πολιτών ανθρώπους του τόπου μας ,όπως με τους αείμνηστους Ευάγγελο Ευαγγελίου και Λευτέρη Αθανασιάδη ,αντλούσα ιδέες και αναλάμβανα πρωτοβουλίες. Ιδέα του Ευαγγελίου ήταν το 2000 να επεξεργαστούμε πρόταση αξιοποίησης του ξεχασμένου αεροδρομίου. Προτεραιότητα είχε η σκέψη για πίστα αγώνων αυτοκινήτου . Ήταν ιδέα που έπαιζε τότε . Κατατέθηκε στο Υπ.Εθ.Α. Δεν κινούνταν τίποτε , κάτι που ίσχυε δυστυχώς για όλα τα περιουσιακά στοιχεία του στρατού, που όμως δεν τον εξυπηρετούσαν πλέον. Κατά την άποψη των στρατιωτικών και του Υπουργείου ήταν κατ’ αυτούς επιτυχία το ότι διατηρούσαν την ιδιοκτησία του στρατού. Σήμερα, μια καταξιωμένη επιχείρηση καβαλιώτικων συμφερόντων, που προσφέρει πολλά στην τοπική κοινωνία (που η ύπαρξή της και οι πρωτοβουλίες της οδήγησαν στο Air chow ),ενδιαφέρεται να το αξιοποιήσει με προφανή τα πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον τόπο μας . Προς τι οι αντιδράσεις διαφόρων παραγόντων , όταν μάλιστα ούτε σχεδίασαν οτιδήποτε , ούτε προσπάθησαν σχετικά με κάποιο στόχο;».
Ας επανέλθουμε στο βασικό μας θέμα. Βεβαίως η τοπική αυτοδιοίκηση δεν διεκδίκησε, δεν μελέτησε, δεν πίστεψε όσο έπρεπε την προοπτική αξιοποίησης από αυτήν του παλαιού αεροδρομίου. Αυτό έγινε και με ευθύνη του κράτους που αποδυνάμωσε κι απαξίωσε τους δημάρχους μα και τους εκπροσώπους της αιρετής Περιφέρειας. Αφού λοιπόν η τοπική αυτοδιοίκηση δεν κατέθεσε ποτέ αξιόπιστη πρόταση έχουν το δικαίωμα να κάνουν ότι θέλουν χωρίς να ρωτήσουν και να ενημερώσουν κανέναν. Έχουν; Φυσικά και δεν έχουν. Κάποιος πρέπει να τους σταματήσει. Κατά τη γνώμη μας το θέμα είναι ίδιας σημασίας με αυτό του πλωτού LNG και του ΤΑΡ ,που κι αυτός ήθελε να περάσει απ’ όπου τον βόλευε χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες.
Αυτή είναι η άλλη πλευρά της μνημονιακής πολιτικής και της κρίσης. Θες δε θες θα υποστείς το πλωτό LNG. Θες δε θες θα δεις τον ΤΑΡ να περνά έξω ή μέσα από το χωράφι σου. Θες δε θες θα βρεις ιδιώτες εκεί όπου αν σου δίνονταν μια πραγματική ευκαιρία μπορούσες να κάνεις πράγματα και θαύματα. Απορούμε πως τους… ξέφυγε το παλιό Νοσοκομείο. Ή μήπως πρέπει να ανησυχούμε και για αυτό; Σε αυτή τη χώρα όλα είναι πιθανά.
Την Δευτέρα το απόγευμα ο Σιμιτσής ενημερώνει επίσημα κι αναλυτικά το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας περί του στρατιωτικού αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα. Η νέα δήμαρχος, αρκετοί υποψήφιοι δήμαρχοι κι όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι ακούν αλλά δεν σχολιάζουν. Δεν λένε το παραμικρό. Ακόμη κι ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας Ηλίας Ιωαννίδης, ακόμη κι αυτός μούγκα. Λες κι αυτή η πόλη έπαψε να αντιδρά, έπαψε να έχει δικαιώματα, να καταθέτει προτάσεις. Θαρρείς και μετά τις εκλογές του Μάη όλοι μαγεύτηκαν, σιωπούν παρατεταμένα κι εκκωφαντικά.
Αμ το άλλο; Δέκα μέρες τουλάχιστον τα τοπικά μέσα ενημέρωσης περιγράφουν το κοινωνικό παντοπωλείο σε πλήρη παρακμή. Ούτε ένας δημοτικός σύμβουλος είπε το παραμικρό προχθές στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Ούτε ένας! Όλοι έκαναν ότι δεν έμαθαν, δεν άκουσαν, δεν γνωρίζουν. Κι όμως προεκλογικά ο μεν Σιμιτσής το περιέγραφε τέλειο, οι δε αντίπαλοι του άρχιζαν και τέλειωναν την μέρα τους με την υπόθεση της παραλαβή; των ηλιέλαιων. Τώρα άπαντες μούγκα! Τώρα έπαψε να υπάρχει το κίνητρο των εκλογών. Ως εκ τούτου, τι μας ενδιαφέρει αν στην ουσία έπαψε να υπάρχει κοινωνικό παντοπωλείο; Το είπε άλλωστε κι η πρόεδρος της Πνοής. Κάποιοι- δήλωσε- νομίζουν ότι είναι σούπερ μάρκετ…
Δυστυχώς για την κ. Χατζηβαρύτη η ευθύνη είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ ότι νόμιζε. Οι όροι και οι προϋποθέσεις που η ίδια θέτει είναι αυτά τα ελάχιστα που προκύπτουν υποχρεωτικά από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Αμφιβάλλουμε αν κι η κ. Χατζηβαρύτη το επισκέπτεται συχνά. Διότι αν αυτό γίνονταν τότε θα έβλεπε εκεί τα απογοητευμένα πρόσωπα των δικαιούχων. Άνθρωποι που πηγαίνουν στο Κωτσάλου από κάθε σημείο της Καβάλας μα φεύγουν με άδεια χέρια. Αλλά κι αυτό τι μας ενδιαφέρει, η Πνοή συνεχίζει το υπόλοιπο έργο της κι οι αιρετοί ξεμπέρδεψαν για 4 και πλέον χρόνια. Μέχρι την επόμενη προεκλογική περίοδο έχει ο Θεός…
Τελικά, αν το κοινωνικό παντοπωλείο παρουσιάζει τόσο μεγάλα κενά στη λειτουργία του δεν είναι προτιμότερο να το ονομάσουν κάπως αλλιώς; «Κοινωνικό Παντοπωλείο όποτε έχω τότε μόνο δίνω!» ή «Κοινωνικό Παντοπωλείο ανάλογα με τις μέρες και τις δωρεές». Αν σκεφθούν, κάτι ταιριαστό κάτι κατάλληλο θα βρουν. Αμέσως μετά ας κάνουν και μια εκδήλωση, ένα γεγονός, μια ακόμη βράβευση. Έτσι στην Ελλάδα η ζωή συνεχίζεται… Άτυχοι σε αυτή στην ιστορία υπάρχουν κι είναι καμιά 500αριά. Δεν θα τους βρεις στο δημοτικό συμβούλιο, δε θα τους συναντήσεις στη Πνοή. Σε λίγο ούτε από το Κοινωνικό Παντοπωλείο θα περνούν. Πρόκειται για τους δικαιούχους, αυτούς που έκαναν αίτηση, αυτούς που ελέγχθηκαν από το επιστημονικό προσωπικό κτλ. Όλοι όσοι πίστεψαν μα πάλι έκαναν λάθος. Όσοι έχουν πραγματική ανάγκη μα όπως το κράτος έτσι κι η τοπική αυτοδιοίκηση τους έδωσε ψίχουλα…
Οι γυναίκες του συνδυασμού της κ. Τσανάκα ετοιμάζουν πάρτι το βράδυ της Παρασκευής. Μια συνάντηση αμέσως μετά την ορκωμοσία, εορταστικού περιεχομένου. Έτσι για να πάει καλά το πράγμα. Δίνουν ραντεβού στο roof garden του Γαλαξία μόλις τελειώσει η τελετή στον Δημοτικό Κήπο.
Κάθε μέρα είναι στη ΔΕΥΑΚ ο Σταύρος Πεταλωτής. Όχι φυσικά για να ενημερωθεί. Η ενημέρωση του ολοκληρώθηκε πολύ νωρίς. Πλέον διοικεί κι ας είμαστε στις τελευταίες μέρες του Αυγούστου. Πολύ συχνά στην επιχείρηση είναι και ο νέος πρόεδρος.
Διακοπές στη Θάσο έκανε και φέτος το Καλοκαίρι ο Ευριπίδης Στυλιανίδης. Το προτιμά διαχρονικά το νησί, το ξέρει καλά κι ενδιαφέρεται για αυτό. Στη μέση άφησε τη πρωτοβουλία του για μια συζήτηση στη Βουλή μόνο για τη Θράκη, τα προβλήματα και την ανάγκη ταχύτατης ανάπτυξης. Επί του θέματος θα επανέλθει δριμύτερος.
Αφιέρωμα δύο σελίδων έκανε η εφημερίδα Παραπολιτικά στον βουλευτή Γιάννη Πασχαλίδη. Ξεχωρίσαμε δύο σημεία του κειμένου. Το ότι ο βουλευτής ως προπονητής μπάσκετ είχε αθλητή τον σημερινό υπουργό Δημόσιας Τάξης κ. Κικίλια και το ότι ο κ. Πασχαλίδης ενεπλάκη με τα κοινά την εποχή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. «Ως υποψήφιος με τον Κώστα Τάτση» γράφει το κείμενο. Κι όποιος κατάλαβε (και θυμήθηκε) κατάλαβε…
========================
«Φουρτούνα» σε ημερίδα στη Μυτιλήνη
Στη Μυτιλήνη το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας διοργάνωσε ημερίδα για τα προβλήματα των συγκοινωνιών προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Φυσικά τα παράπονα ήταν πολλά για τα πλοία της ΝΕL, που όλα ξεκινούν από το λιμάνι της Καβάλας. Η ανταπόκριση του empros.net αναφέρει μεταξύ των άλλων: «Ο κ. Τσανταρλιώτης –αντιδήμαρχος Λήμνου-επεσήμανε τα εξής: Τι να πρωτοθυμηθούμε; Το “Aqua Maria” που πήγαινε με 6 μίλια, με κόντρα τον άνεμο στα 8 μποφόρ; Καλά τα χαρτιά και οι τύποι, αλλά επιτέλους πρέπει να μιλήσουμε για την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών. Των χιλίων που ξέμειναν στην Καβάλα με 8 ώρες καθυστέρηση, των χιλίων που ξέμειναν για δεκάδες ώρες στη Θεσσαλονίκη πριν από 25 μέρες.Ο αγώνας των Λημνιών ήταν που έδιωξε το “Aqua Maria”. Αλλά δεν φταίει η εταιρεία. Έχουμε παρακολουθήσει τόσα ΣΑΣ (σ.σ. συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών). Τον Φεβρουάριο είχαν πει ότι θα βρεθεί λύση και δεν έγινε τίποτα.Τον Ιούλιο το “Ταξιάρχης” πήρε παράταση για άλλα τρία χρόνια. Αυτό που γίνεται στη Βουλή, το μεγάλο κόλπο με τις παρατάσεις, πρέπει να σταματήσει».