Σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε- λίγες μέρες πριν τις κρίσεις των αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας- ακούμε τις προτιμήσεις όσων κρίνονται. Κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα κάθε χρόνο ίδιες. Θέλουν – ακούμε- να εργαστούν στην Αστυνομική Διεύθυνση Δράμας, Ξάνθης, Κομοτηνής κτλ αλλά όχι σε αυτή της Καβάλας. Εδώ- εξηγούν- έχει πολύ δουλειά. Πολλά περιστατικά, που ούτε απλά είναι αλλά ούτε κι εύκολα.
Αυτό μας ήρθε στο μυαλό όταν Τρίτη πρωί κάναμε τον απολογισμό του εορταστικού τριήμερου (της Καθαρής Δευτέρας). «Γεμάτο» το αστυνομικό δελτίο της Καβάλας. Πυροβολισμοί, εμπρησμοί, διαρρήξεις καταστημάτων- κατοικιών και λίγο χασίς πλησίον του Παγγαίου. Το ίδιο τριήμερο οι όμορες αστυνομικές διευθύνσεις είχαν να παρουσιάσουν (και να παινευτούν για αυτό) μια ίδια απόλυτη ησυχία. Με λίγα λόγια από πλευράς εγκληματικότητας προηγούμασταν και προηγούμαστε. Εντάξει, δεν γίναμε ούτε Σικάγο, ούτε Θεσσαλονίκη. Είμαστε ωστόσο με διαφορά οι πιο ζωηροί της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.
Φανερά στεναχωρημένος ο Γιώργος Καλαντζής, έχει δίκιο που απορεί για τις φωτιές που βάζουν άγνωστοι στα αυτοκίνητα της οικογένειας του. Πλέον δεν έχει ούτε τη βουλευτική ιδιότητα. Ένας απλός πολίτης είναι. Όντως περίεργο που κάποιοι ασχολούνται συστηματικά μαζί του. Ακόμη κι αν κάποτε εξέφραζε την εξουσία, το σύστημα, αυτό δεν ισχύει τώρα. Εκτός αν και του Γιώργου οι γείτονες (κάποιος εξ αυτών) παραμένουν θυμωμένοι. Σε αυτή τη περίπτωση δεν έχουμε παρά να τον παρηγορήσουμε θυμίζοντας του τα χειρότερα. Τους πυροβολισμούς στο διαμέρισμα του Παληού. Εκεί ο γείτονας πήρε όπλο…
Κάποτε είμαστε για γέλια, άλλοτε για κλάματα. Σταθερά είμαστε στην Καβάλα, η οποία αφού ταλαιπωρήθηκε από το τσουχτερό κρύο επανήλθε τώρα στην …κανονικότητα. Στη βροχή που δεν λέει να σταματήσει. Ο Σαββόπουλος έγραψε ένα τραγούδι για έναν δύσκολο Χειμώνα. Που αν τον περάσουμε, για 10 χρόνια καθαρίσαμε. Αυτοί οι στίχοι φαίνεται να ισχύουν στη περίπτωση μας. Όσο για την ΕΜΥ, δεν επηρεάζεται (δεν γίνεται άλλωστε) από τα παράπονα μας. Συνεχίζει να προβλέπει συχνές βροχές ως το τέλος της εβδομάδας.
Μέσα από διάφορες συμπτώσεις και συγκυρίες ο Δήμος Καβάλας παραχώρησε την αίθουσα του Όσκαρ πρώτη φορά για να πραγματοποιηθεί εκεί συναυλία. Την Κυριακή το απόγευμα. Από αυτές που ξεσηκώνουν την ατίθαση νέα γενιά. Ελπίζουμε και ευχόμαστε οι φίλοι του τραγουδιστή που θα εμφανιστεί στη σκηνή να σεβαστούν τον χώρο, να τον προστατεύσουν και κυρίως στη διάρκεια της συναυλίας να μην γίνει χρήση αλκοολούχων ποτών.
Εμπιστευόμαστε όσους οργανώνουν το γεγονός. Απ’ την άλλη το Όσκαρ είναι η μοναδική μεγάλη αίθουσα του Δήμου Καβάλας, απαραίτητη για τα πολιτιστικά γεγονότα που έπονται. Ως έλληνες καχύποπτοι κι απαισιόδοξοι το μυαλό μας πάει στο κακό. Προσοχή στην αίθουσα του Όσκαρ λοιπόν γιατί αν –χτύπα ξύλο- γίνει κάποια ζημιά, αυτή άγνωστο είναι πότε θα διορθωθεί. Το Όσκαρ και τα μάτια σας αγαπητοί διοργανωτές της συναυλίας της Κυριακής.
Δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο το τοπίο για το πιθανό αποτέλεσμα της ψηφοφορίας σχετικά με την κάλυψη της θέσης του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης. Θα εκλεγεί- αν εκλεγεί- στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Ακούμε ότι υπάρχουν μόνο 4 αιτήσεις (αρχικά αναμένονταν πολλές περισσότερες). Δύο τουλάχιστον εξ αυτών είναι από την Καβάλα (ο Παύλος Παπαδόπουλος κατοικεί ακόμη στην Καβάλα ή μετακόμισε;).
Τι λέτε; Η Καβάλα θα «αναλάβει» τη θέση ή στην ψηφοφορία θα μας ξεπεράσουν οι υποψήφιοι της Θράκης; Πολιτικά αν το δει κάποιος θα σκεφθεί ότι προβάδισμα έχει η υποψηφιότητα Μιχάλη Τσοκτένογλου. Το έχει; Ακούγεται ότι ο κ. Παυλίδης δεν ασχολήθηκε ακόμη με το θέμα. Περίμενε να εκπνεύσει η προθεσμία για τις υποψηφιότητες, να δει ποιοι ενδιαφέρθηκαν και να ασχοληθεί μετά. Άλλες φήμες αναφέρουν ότι η θέση ταιριάζει περισσότερο σε κάτοικο Κομοτηνής! Θα ακούσουμε πολλά ακόμη μέχρι να οριστεί η επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, να αρχίσουν οι διαβουλεύσεις, να φθάσουμε στην διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας.
Όσο για τον κ. Τσοκτένογλου, αν το κουσούρι του αφορά την καταγωγή του από την Καβάλα και το ότι κατοικεί στην Καβάλα ας μη τον ψηφίσουν. Κι οι καβαλιώτες; Ναι, να μην τον ψηφίσουν κι οι καβαλιώτες. Θα το κάνουν άλλωστε για το… καλό του. Για να μην τον «φανε» τα χιλιόμετρα του πήγαινε- έλα εις την πρωτεύουσα…
Χθες που το Δημοτικό Ωδείο επαναλειτούργησε «κυκλοφόρησε» φήμη ότι τα δύσκολα πέρασαν, ότι η ηρεμία θα επανέλθει (αν δεν επανήλθε ήδη) οριστικά. Κάποια αόριστα υπονοούμενα, πληροφορίες, γενικά ένα διαφορετικό κλίμα. Μπας και έγινε κάτι στη διάρκεια του τριήμερου και δε το μάθαμε; Ότι κι αν μεσολάβησε, ένα είναι το ζητούμενο. Να πάψει η εσωστρέφεια ώστε άπαντες να επικεντρωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Λύθηκε στη ΒΦΛ το πρόβλημα των συμβασιούχων εργατών συντηρητών. Οι περισσότεροι επανήλθαν στη δουλειά χθες, χωρίς να πουν πολλά για τις συμβάσεις που στο μεταξύ υπέγραψαν. Κατά πάσα πιθανότητα η τακτική «μαν του μαν» του εργολάβου απέδωσε. Το μέτωπο των απεργών ήταν φανερό από τη προηγούμενη εβδομάδα ότι κινδύνευε με πλήρη κατάρρευση. Κάτι που στο τέλος έγινε πανηγυρικά. Ήταν άλλωστε αναμενόμενο εκεί που έφθασαν τα πράγματα. Ακόμη κι η συμβολική συμπαράσταση είχε σταματήσει νωρίς…
Τώρα μπορούν να μας επισκεφθούν τόσο ο κ. Τσάρας όσο και ο κ. Μπεχράκης. Το πρόβλημα που τους κρατούσε στην Αθήνα λύθηκε άρα ο δρόμος ανοιχτός και τα σκυλιά δεμένα. Τώρα- είναι πιθανό να ισχυριστούν- έπαψε να υπάρχει ο λόγος της σύσκεψης με τον κ. Μαρκόπουλο. Αυτό – αν το πουν- δεν είναι αλήθεια. Ο Αντιπεριφερειάρχης οφείλει να επανέλθει ζητώντας αναλυτική ενημέρωση.
Στο κάτω κάτω της γραφής υπάρχει ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα. Αυτό που η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν μπόρεσε να λύσει λόγω προβλημάτων που επικαλούνταν ο Γκίκας Χαρδούβελης. Τα πράγματα άλλαξαν, τόσα και τόσα εξαφανίστηκαν. Θα αντέξει ο κατά γενική ομολογία άδικος φόρος κατανάλωσης φυσικού αερίου; Αυτό θα είναι το δόλωμα προκειμένου η σύσκεψη υπό τον Μαρκόπουλο να πραγματοποιηθεί. Τα υπόλοιπα θα τα δούμε στην πορεία της συζήτησης. Κι είναι πολλά, όπως επιμένει να σημειώνει η διοίκηση του σωματείου.
Η διοργάνωση του ΝΟΚ για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ιστιοπλοΐας «προχωρά» κανονικά αφού όπως μαθαίνουμε βρέθηκαν κι οι απαραίτητοι χορηγοί. Οι συμμετοχές πλησίασαν τον αρχικό στόχο, σε γενικές γραμμές όλα έχουν καλώς. Αυτό έγινε γιατί κάποιοι άνθρωποι δούλεψαν και δουλεύουν σχεδόν δύο χρόνια τώρα. Υπήρχε ταυτόχρονα το διαρκές ενδιαφέρον από τους φορείς (παλιούς και νέους), έτσι η Καβάλα θα υποδεχθεί αρκετό κόσμο (ιστιοπλόους με τις οικογένειες τους ) στις αρχές της Θερινής περιόδου.
Βλέπαμε επίσης στην κρατική τηλεόραση- που τελικά μετέδωσε την παρέλαση του καρναβαλιού στην Ξάνθη- τον μεγάλο χορηγό του γεγονότος. Την μπύρα Αμστελ. Τελικά, πως γίνεται οι άλλοι να καταφέρνουν να βρίσκουν χορηγούς αλλά το αεροπορικό σόου όχι; Αυτή την απορία ουδείς μας την έλυσε. Κι όπως φαίνεται δεν θα την λύσει.
Συμπολίτης ήταν τη Κ. Δευτέρα στη Θάσο, πήγε στη σωστή ώρα στον Πρίνο για να επιστρέψει με το φέρι μποτ στην Καβάλα. Όμως το δρομολόγιο δεν έγινε λόγω καιρού. Τα υπόλοιπα της περιπέτειας και της ταλαιπωρίας του τα αναφέρει με το κείμενο που ανάρτησε στο facebook: Για πολλοστή φορά η συμπεριφορά του Λιμεναρχείου Καβάλας και των ναυτιλιακών εταιριών του νομού μας σήμερα 23/2/ 2015 Καθαρή Δευτέρα προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Θάσου, ήταν το λιγότερο αγενής και αδιάφορη προς την ταλαιπωρία που τους δημιούργησαν με την ακύρωση του δρομολογίου από Πρίνο στις 15.45. Το τηλέφωνο του Λιμεναρχείου που δίδει πληροφορίες δρομολογίων με ηλεκτρονικό τρόπο, όλη την μέρα της Δευτέρας και μέχρι αργά το απόγευμα πληροφορούσε τους ενδιαφερόμενους ότι γίνεται το συγκεκριμένο δρομολόγιο προς Καβάλα κανονικά. Όταν φτάσαμε στο λιμάνι τα πάντα ήταν κλειστά ( εκδοτήρια και F.B.).Έπρεπε να πάρω στα επείγοντα του Λιμεναρχείου για να μάθω έκπληκτος ότι τα 3-4 μποφόρ «έδωσαν» απαγορευτικό και έτσι το δρομολόγιο ακυρώθηκε. Ποιος λοιπόν αποφασίζει και με ποιες καιρικές συνθήκες για το απαγορευτικό; Το Λιμεναρχείο ή το ΚΑΡΤΕΛ των ναυτιλιακών; Ποιος έχει την ευθύνη για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού; Γιατί η κύρια πηγή ενημέρωσης (ηλεκτρονική) δεν διορθώθηκε; Γιατί κάποιος υπεύθυνος της εταιρίας η του τοπικού Λιμενικού σταθμού δεν ανάρτησε μια πληροφορία για την ακύρωση; Γιατί τόσος αγώνας να μη χαθεί ο Λιμενικός σταθμός Πρίνου όταν δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο μικρές ανάγκες; Ποιος ευθύνεται για τους επιβάτες που έφτασαν στο λιμάνι του Πρίνου με ταξί ή μέσω κάποιου φιλικού αυτοκινήτου και που με οποιοδήποτε τρόπο προσπάθησαν (με δικό τους κόστος) να φτάσουν στον Λιμένα μήπως προλάβουν να φύγουν με το δρομολόγιο των 16,00 που τελικά δεν πρόλαβαν; Τελικά από αυτές τις συμπεριφορές αναρωτιέμαι γιατί τόσος αγώνας να παραμείνουμε στην Ευρώπη αφού κάποιοι μας θέλουν πολίτες τριτοκοσμικών κοινωνιών;