Πριν από λίγες ημέρες ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας δήλωσε ξεκάθαρα, ορθά και κοφτά: «Πρέπει να κυβερνήσουμε». Έστειλε μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση, πρωτίστως στα μέλη του κυβερνητικού σχήματος του οποίου είναι ο επικεφαλής. Ας κυβερνήσουν λοιπόν μπας και αντιμετωπιστεί – εκτός από την οικονομική κρίση- η δύσκολη καθημερινότητα. Η πόλη και ο Νομός μας προς αυτή τη κατεύθυνση έχουν πολλά να πουν. Ένα σωρό ζητήματα να θέσουν. Ας ασχοληθούμε με το πιο πρόσφατο αλλά κι επείγον. Εννοούμε τον κίνδυνο το λιμάνι να μην έχει πλοηγό.
Κυβερνώ σημαίνει ασχολούμαι με τα προβλήματα. Λύνω τα προβλήματα. Ακούω τους ανθρώπους να μου τα περιγράφουν, αποφασίζω προκειμένου εμπόδια να εξαφανιστούν. Κενά να καλυφθούν. Η διαδικασία είναι πάνω κάτω γνωστή και σταθερή. Τα προβλήματα μεταφέρονται στα κυβερνητικά στελέχη μέσω των βουλευτών. Συλλογικοί φορείς και όργανα έχουν την ευθύνη –επικοινωνώντας με το κοινωνικό σύνολο- μα «μαζέψουν» και να αξιολογήσουν όλες αυτές τις περιπτώσεις. Στο τέλος της διαδικασίας το… μπαλάκι πάει σε παίκτη που δεν έχει κάπου αλλού να το πετάξει. Το πρόβλημα- το κάθε πρόβλημα- πρέπει να λυθεί.
Ζητήσαμε από τον κ. Καμμένο και τον κ. Ήσυχο να λύσουν το πρόβλημα με το στρατόπεδο «Ασημακοπούλου». Άλλα είπε ο ένας, τα αντίθετα ζήτησε ο άλλος. Θέσαμε υπόψη του κ. Λαφαζάνη το θέμα της αλλαγής όδευσης του ΤΑΡ. Ο Υπουργός δεν απάντησε ακόμη. Τώρα έχουμε το πρόβλημα με τον πλοηγό. Είναι απαραίτητος στο λιμάνι, όχι όμως σίγουρος (από τις 17 Μαρτίου και μετά).
Ακόμη κι αν οι κυβερνητικοί παράγοντες δεν είναι έτοιμοι να κυβερνήσουν, πρέπει να πιεστούν ώστε να σπεύσουν να ασχοληθούν με τα καθήκοντα τους. Ακόμη κι αν οι βουλευτές μας απογοητεύονται με όσα συναντούν στις πρώτες τους επισκέψεις στα Υπουργεία πρέπει να επιμείνουν σε αυτή τη πίεση. Άλλος τρόπος, άλλος δρόμος δεν υπάρχει. Εκτός των οικονομικών ζητημάτων που ήδη «φορτώθηκαν» στον Βαρουφάκη, υπάρχουν κι ένα σωρό άλλα προβλήματα. Κάποιος πρέπει να ασχοληθεί. Κάποιος πρέπει να τα λύσει. Εδώ και τώρα.
Δημιουργήθηκε παρεξήγηση όσον αφορά την συμμετοχή ή όχι του αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού κ. Ξυδάκη στην εκδήλωση της περασμένης Δευτέρας στην Αθήνα. Πολλοί είπαν ότι τον είδαν. Ουδείς αναφέρθηκε στην ομιλία του. Ήταν εκεί και δεν μίλησε; Πράγμα δύσκολο κι απίθανο. Η απορία μας λύθηκε χθες. Ο κ. Ξυδάκης δεν ήταν στην εκδήλωση για τον Αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Αντίθετα ήταν εκεί ο κ. Φίλης (κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ). Κάποιοι (όχι λίγοι) μπέρδεψαν τον Ξυδάκη με τον Φίλη. Μοιάζουν φαίνεται.
Τα σκαλιά του Δημαρχείου ανέβηκε χθες ο πρώην Λιμενάρχης Αλέκος Ελευθερίου. Αυτή τη φορά ως μέλος της διοίκησης του Ναυτικού Μουσείου. Ζήτησε συνάντηση με την κ. Δήμαρχο, συμφωνήθηκε η μέρα και η ώρα του ραντεβού. Και το Ναυτικό Μουσείο έχει να θέσει διάφορα θέματα στην κ. Δήμητρα Τσανάκα. Πρώτο και καλύτερο αυτό της λειτουργίας του σε έναν νέο, μεγάλο κι οριστικό χώρο. Η λύση που δόθηκε επί Σιμιτσή (λειτουργία του μουσείου σε τμήμα της Δ. Καπναποθήκης) είναι χρήσιμη και πετυχημένη αλλά προσωρινή.
Τυχαία συνάντηση είχαν πρόσφατα σε κατάστημα της πόλης ο Γιάννης Πασχαλίδης με τον Λάζαρο Τσαταλμπασίδη. Η συζήτηση «πήγε» στα προεκλογικά και εκλογικά του Ιανουαρίου. Και οι δύο τότε ήταν υποψήφιοι βουλευτές με την ΝΔ. Ο κ. Πασχαλίδης άφησε υπονοούμενα για συνεργασία του κ. Τσαταλμπασίδη με άλλον υποψήφιο λόγω δισταυρίας. Ο κ. Τσαταλμπασίδης απέρριψε τα υπονοούμενα. Η μεταξύ τους συζήτηση έληξε γρήγορα κι απότομα.
Χωριστά θα είναι τα γραφεία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στην πρωτεύουσα. Μαζί- στο ίδιο γραφείο- θα είναι μόνο στην Καβάλα. Στην Αθήνα (όπου κι εκεί θα έχουν γραφείο, χορηγία της Βουλής) θα είναι χωριστά. Η κλήρωσε έγινε προχθές. Η κ. Τσανάκα με τον κ. Εμμανουηλίδη έχουν γραφεία στο ίδιο κτίριο, σε διαφορετικό κτίριο στο κέντρο της Αθήνας θα στεγαστεί ο Ηλίας Ιωαννίδης. Την Τρίτη και οι τρεις βρέθηκαν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Είχαν συνάντηση –χωρίς ειδήσεις- με τον Υπουργό κ. Βαγγέλη Αποστόλου.
Πετυχημένη εκδρομή στην Αθήνα και στα νησιά του Αργοσαρωνικού πραγματοποίησε το τριήμερο της Κ. Δευτέρας η Θασιακή Ένωση Καβάλας. Οι εκδρομείς γέμισαν ένα λεωφορείο. Τώρα ο σύλλογος προετοιμάζει την μεγάλη Καλοκαιρινή εκδρομή του. Έχει αποφασιστεί να γίνει τον Αύγουστο με προορισμό την Σικελία.
Η ΕΛΜΕ Καβάλας έλαβε γνώση των προβλημάτων που υπάρχουν στη λειτουργία του Ειδικού Γυμνασίου της Νέας Καρβάλης. Οι 12 καθηγητές δεν επαρκούν. Χρειάζονται απαραίτητα άλλοι δύο. Προς αυτή τη κατεύθυνση αναμένεται να εκδοθεί ανακοίνωση που αποδέκτη θα έχει τον νέο Υπουργό Παιδείας.
Παραλίγο να μεταδοθεί από το διαδίκτυο η χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Λίγο πριν την έναρξη της μεταδίδονταν live η εικόνα της προσέλευσης των περιφερειακών συμβούλων. Στη συνέχεια η εικόνα διακόπηκε και δεν επανήλθε ποτέ. Ελπίζουμε στην επόμενη συνεδρίαση να τους βλέπουμε και φυσικά να τους ακούμε.
Παράπονα διατυπώνουν οι παράκτιοι αλιείς της Καβάλας επειδή ο Οργανισμός- ισχυρίζονται- έλαβε απόφαση και δεν τους επιτρέπει να έχουν τα δίχτυα τους μπροστά από τις βάρκες τους. «Αυτό όποτε γίνεται, γίνεται για λίγο. Για δική μας διευκόλυνση μέχρι να τα ετοιμάσουμε για χρήση» λένε σε σχέση με την πρόσφατη απαγόρευση που τους επιβλήθηκε.
Προσπαθούν να βρουν λύση για το πρόβλημα που δημιουργεί η ακινητοποίηση του πλοίου «Ταξιάρχης». Λύση δεν βρίσκουν. Ταυτόχρονα μαλώνουν κι από πάνω. Ο πρώην Υπουργός με τον νυν. Όλα άρχισαν όταν ο κ. Βαρβιτσιώτης κατέθεσε –και για τον Ταξιάρχη- την ακόλουθη ερώτηση (προχθές): «Η ακτοπλοϊκή σύνδεση αποτελεί για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους νησιωτικών περιοχών ζωτικό συγκοινωνιακό αγαθό που διασφαλίζει τόσο την επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα, όσο και τη δυνατότητά τους να διακινούν προϊόντα και αγαθά. Για το λόγο αυτό, τους τελευταίους 18 μήνες, δεδομένων και των σωρευμένων ζημιών που εμφάνιζε λόγω της οικονομικής κρίσης ο κλάδος της ακτοπλοΐας, εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού των ακτοπλοϊκών γραμμών του Αιγαίου, με γνώμονα όχι μόνο τη διασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης μεταξύ των νησιών, αλλά και την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών. Τις τελευταίες ημέρες, όμως, η κατάσταση στην ακτοπλοΐα εμφανίζει σημάδια κατάρρευσης. Ολοένα και περισσότερα πλοία που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, οι οποίες επιδοτούνται με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω επίσχεσης εργασίας των πληρωμάτων τους. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», που από τις 18 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί το δρομολόγιο Λαύριο-Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, για το Ε/Γ- Ο/Γ «AQUASPIRIT», που από τις 19 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί τα ενδο-κυκλαδικά δρομολόγια των Ανατολικών Κυκλάδων, καθώς και για το Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που από τις 27 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος, με συνέπεια το Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΝΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» που το αντικατέστησε να μην εξυπηρετεί από εκείνη την ημέρα τη δρομολογιακή γραμμή Mήλος-Θήρα-Ανάφη-Κάσος-Κάρπαθος-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές νησιωτικές περιοχές να παραμένουν, ήδη, για μεγάλο χρονικό διάστημα απομονωμένες και η επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα να δυσχεραίνεται διαρκώς.
Το δικό μας συμπέρασμα δεν αλλάζει. Είναι αυτό που είπε ο Πρωθυπουργός κι ήδη αναφέραμε. «Πρέπει να κυβερνήσουμε» είναι η εντολή Τσίπρα. Χρόνο για να καυγαδίσουμε πολιτικά με τους αντιπάλους θα έχουμε αμέσως μετά, τον συμπληρώνουμε».