Ωραία λοιπόν. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να υπογράψει συμφωνία με τους Ρώσους προκειμένου να συνεχιστεί και δικό μας έδαφος ο αγωγός φυσικού αερίου που έως τώρα αναφέρεται ως Turkish Stream. Η συμφωνία θα είναι προς το συμφέρον της χώρας αφού με αυτή θα μπορεί να εισπράξει χρήματα αλλά και φυσικό αέριο. Εξ αυτού του λόγου βιάζεται η Κυβέρνηση. Να υπογράψει την συμφωνία διέλευσης του νέου αγωγού ακόμη και την ερχόμενη εβδομάδα!
Και αυτός ο αγωγός θα περάσει από το Νομό Καβάλας. Μπορεί ακόμη να μην λύσαμε το πρόβλημα της όδευσης του ΤΑΡ αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Αγωγοί να περνάνε από τα μέρη μας, να μπορούμε μέσω και των αγωγών να λύνουμε το πρόβλημα των δημοσίων εσόδων. Αυτό το σκεπτικό είχε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό έχει και η σημερινή. Πρώτος στα θέματα της όδευσης των αγωγών –με ένα μικρότερο πλάνο- ήταν ο Κώστας Καραμανλής. Δυστυχώς ο αγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη έμεινε στα χαρτιά.
Είναι σα να ακούμε ήδη το ερώτημα να διατυπώνεται από τους «συνήθεις ύποπτους». Τους αγρότες: «Από πού θα περάσει ο νέος αγωγός; Από τα Τενάγη; Από τα χωράφια; Από τη γη που θα απομείνει ελεύθερη όταν οριστικοποιηθεί η όδευση του ΤΑΡ;». Έχουν απόλυτο δίκιο. Το έλεγαν από παλιά μα δε τους πιστεύαμε. Τότε που η συζήτηση για τον ΤΑΡ άρχιζε. Υπολόγιζαν έργο της ΔΕΗ (που επίσης δεσμεύει αγροτικές εκτάσεις), τον καινούργιο δρόμο Καβάλας- Δράμας και τον αγωγό ΤΑΡ. «Τι θα μείνει για μας;» ρωτούσαν στις πρώτες συναντήσεις τους με τους τοπικούς φορείς.
Αν σε όλα τα πιο πάνω –που συνεχίζουν να ισχύουν- προσθέσουμε και τον αγωγό Turkish Stream (ή όπως αλλιώς θα ονομάζεται) καταλαβαίνουμε το μέλλον των αγροτών… Δεν θα υπάρχουν για έναν απλό λόγο. Η γη τους θα έχει καταληφθεί από δημόσια έργα. Δρόμους, πυλώνες της ΔΕΗ και κυρίως αγωγούς. Τα Τενάγη των Φιλίππων (πλημμυρισμένα ή μη) θα αλλάξουν ονομασία. Θα είναι τα Τενάγη των αγωγών, των δρόμων και οτιδήποτε άλλου μη αγροτικού. Αν αυτή η κατάσταση είναι επιτυχία, είναι ότι θέλουμε για τον τόπο μας, τότε να σπεύσουμε. Είναι όμως;
Περιμένουμε από τον κ. Λαφαζάνη να πραγματοποιήσει επιτέλους την σύσκεψη που υποσχέθηκε ώστε να συμφωνήσουμε στην όδευση του αγωγού ΤΑΡ. Τώρα καταλαβαίνουμε γιατί αργεί. Θέλει με έναν σμπάρο να πετύχει δύο τρυγόνια. Θα είναι λογικό. Σε αυτή τη σύσκεψη μαζί με το θέμα της όδευσης του αγωγού ΤΑΡ να συζητηθεί κι η όδευση του νέου αγωγού. Δύο αγωγοί με μία σύσκεψη. Πρακτικό και χρήσιμο…
Το βράδυ της Τετάρτης «έκαιγαν» για ώρα τα φώτα στα γήπεδα τένις της Καλαμίτσας. Μέσα στα οποία δεν ήταν κανείς. Όπως καταλάβαμε δεν είναι αυτονόητη και άμεση η διαδικασία να σβήνουν τα φώτα όταν η προπόνηση τελειώνει. Είτε τα ξεχνούν, είτε αφήνουν για αργότερα το κατέβασμα του διακόπτη… Λίγη προσοχή δεν θα έβλαπτε. Γιατί στις μέρες μας είναι έγκλημα να … καίει τσάμπα η λάμπα. Ή μάλλον οι προβολείς σε άδεια γήπεδα.
Ο Αναπληρωτής υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου ανακοίνωσε χθες την πρόθεση της Κυβέρνησης να μειώσει κατά 50% τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου των αγροτών. Αυτό θα γίνει- είπε- σταδιακά, ως το τέλος του τρέχοντος έτους. Μακάρι μαζί με αυτόν τον ειδικό φόρο κατανάλωσης να μειωθούν κι όλοι οι άλλοι. Αγροτών και μη αγροτών. Όπως για παράδειγμα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης φυσικού αερίου που επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας του εργοστασίου των λιπασμάτων. Για αυτόν τον ειδικό φόρο ενώ περιμένουμε, ουδείς υπουργός είπε το παραμικρό.
Πληρώθηκαν χθες οι εργαζόμενοι της ΒΦΛ και το χάρηκαν! Πρώτον ήταν μια πληρωμή που ενώ την περίμεναν, δεν πίστευαν ότι μπορούσε να γίνει τόσο γρήγορα. Δεύτερον, η χθεσινή πληρωμή δείχνει μια κάποια ομαλοποίηση της κατάστασης ως προς την σωστή καταβολή της μισθοδοσίας τους. Βιαζόμαστε; Ίσως. Μόλις οι εργαζόμενοι έλαβαν στα κινητά τους τα καθιερωμένα sms για την πληρωμή τους (χθες το μεσημέρι) το κλίμα στο εργοστάσιο άλλαξε. Προς το καλύτερο φυσικά.
Το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης τοποθετήθηκε έξω από τα γραφεία της ΔΕΗ (εκεί όπου πληρώνονται οι λογαριασμοί του ρεύματος, στο κτίριο απέναντι από την Ιχθυόσκαλα) ανακοίνωση. Σύμφωνα με την οποία λόγω ημιαργίας στις τράπεζες, η πληρωμή θα γίνονταν μέχρι τη 1 το μεσημέρι. Όπως και συνέβη Οι του ιδιωτικού τομέα πάντα δυσκολεύονται να μάθουν τα μυστικά του δημοσίου, ένα από τα οποία είναι ο θεσμός της ημιαργίας. Παλιά ήταν οι ημιαργίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Τώρα οι ημιαργίες είναι των… τραπεζών. Οι οποίες επηρεάζουν και το δημόσιο.
Το ΚΑΠΗ των Κρηνίδων επισκέφθηκε χθες η κ. Δήμαρχος. Συνέχισε το τσούγκρισμα των αβγών. Την περίμεναν πολλοί ηλικιωμένοι και πολλά κόκκινα αβγά. Αργότερα χθες το μεσημέρι υποδέχθηκε στο γραφείο της τους γονείς των μαθητών του Δημοτικού Ωδείου. Μπροστά στις κάμερες και τους δημοσιογράφους όλα μια χαρά. Μόλις έκλεισαν οι πόρτες και έμειναν μόνοι, το πράγμα άλλαξε. Από λίγο έως πολύ. Αυτός που υποστήριζε σταθερά τη σημερινή λειτουργία του δημοτικού ωδείου κι όταν οι πόρτες έκλεισαν, ήταν ο πρόεδρος Γιώργος Γραμμένος.
81 ερωτήσεις σε χρονικό διάστημα 81 ημερών!
Ένας νέος βουλευτής του ΚΚΕ από τη Θεσσαλονίκη, ο Σάκης Βαρδαλής επισκέπτεται σήμερα την Καβάλα. Συνεχίζει με αυτόν τον τρόπο την παράδοση των βουλευτών του κόμματος από τη Βόρεια Ελλάδα (κυρίως από τη Θεσσαλονίκη) που ασχολούνται με τα προβλήματα και του Νομού Καβάλας. Η αλήθεια είναι ότι οι επισκέψεις αυτών των βουλευτών «χαλάρωσαν» τα τελευταία χρόνια, δεν είναι συχνές όπως στο παρελθόν. Ενδιαφέρον πάντως υπάρχει. Ο κ. Βαρδαλής έχει καταθέσει ερωτήσεις στη Βουλή για τα προβλήματα των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Καβάλας, τα προβλήματα των ελαιοπαραγωγών της Θάσου, τα πλημμυρισμένα Τενάγη. Πρόσφατα κατέθεσε ερώτηση και για το περιστατικό στο λιμάνι της Κεραμωτής, εκεί όπου έχασε τη ζωή του αλιεργάτης.
Το ρεκόρ του κ. Βαρδάλη είναι οι 81 ερωτήσεις στη Βουλή στις 81 μέρες της νέας Κυβέρνησης (μετρημένες από τις 26 Γενάρη ως χθες 16 Απριλίου). Πολλές ερωτήσεις για τα δημόσια νοσοκομεία και όχι μόνο. Ερωτήσεις για τα προβλήματα των κτηνοτρόφων, τη λειτουργία των σχολείων κτλ.
Ποιος όμως είναι ο βουλευτής του ΚΚΕ που θα μας επισκεφθεί σήμερα. Ένα από τα βιογραφικά του, το βρήκαμε στο διαδίκτυο, αναφέρει τα ακόλουθα: Γεννήθηκε το 1960 στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης. Σπούδασε σε τεχνική σχολή, την ειδικότητα του εργοδηγού ηλεκτρολόγου και εργάστηκε στο ∆ήμο Θεσσαλονίκης κυρίως ως ηλεκτρολόγος. Συμμετείχε ενεργά στην αντιδικτατορική πάλη και οργανώθηκε στο ΚΚΕ το 1976. Έχει κατέβει ως υποψήφιος σε βουλευτικές εκλογές πριν εκλεγεί. Εκλέγεται πρώτη φορά βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 με το ΚΚΕ. (Αργότερα χθες το απόγευμα μάθαμε ότι η σημερινή επίσκεψη στη Καβάλα του κ. Βαρδαλή αναβλήθηκε για να γίνει την ερχόμενη εβδομάδα).
Εύστοχο ερώτημα Θόδωρου Μαρκόπουλου
Μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο της Πρωινής ο αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Μαρκόπουλος αναρωτήθηκε αν ισχύουν οι δεσμεύσεις Χρυσοχοίδη σχετικά με έργα του Νομού Καβάλας που θα χρηματοδοτηθούν από το τομεακό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ. Ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης –πριν τις εκλογές του Γενάρη- υποσχέθηκε ένταξη και χρηματοδότηση από το τομεακό (του ΕΣΠΑ) του Υπουργείου Υποδομών: 1)Της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου λιμανιού. 2) Του νέου δρόμου Καβάλας- Δράμας.
Αν αυτές οι δεσμεύσεις ισχύουν και με τη νέα Κυβέρνηση –σκέπτεται ο κ. Μαρκόπουλος- τότε η Καβάλα εξασφαλίζει δύο σημαντικά έργα από το νέο ΕΣΠΑ, με χρήματα «των Αθηνών» και όχι του Π.Ε.Π. της ΑΜΘ. Αν όμως δεν ισχύουν; Την απάντηση στο ερώτημα καλούνται να την ψάξουν, να την βρουν και να μας την πουν οι 3 κυβερνητικοί βουλευτές.
Μια κάποια απάντηση επί του ερωτήματος- μόνο για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης- μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι έδωσε μόλις χθες ο Αναπληρωτής Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Μιλώντας σε συμπόσιο με θέμα τον σιδηρόδρομο ανέφερε ότι προτεραιότητα της Κυβέρνησης μεταξύ άλλων είναι: «Σύγχρονες συνδέσεις του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια, βιομηχανικές ζώνες, διασυνοριακούς κόμβους και δυναμικούς εμπορευματικούς σταθμούς». Στις ίδιες προτεραιότητες είναι ακόμη και η «…προώθηση και ολοκλήρωση του προαστιακού δικτύου των μεγάλων μητροπολιτικών κέντρων Αττικής και Θεσσαλονίκης, με τις ευρύτερες περιοχές όμορων νομών». Σα να λέμε «Σιδηροδρομική Εγνατία»;