Dark Mode Light Mode

μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Άγγελος Τσατσούλης μίλησε προ λίγων ημερών και για τη ΒΦΛ και για την Ενεργειακή Αιγαίου. Χωρίς να γνωρίζει τι επρόκειτο να ακολουθήσει, υποστήριξε (μιλώντας σε εκδήλωση της Περιφέρειας ΑΜΘ) ότι ο Ν. Καβάλας έχει μόνο δύο βιομηχανίες. Τις προαναφερθείσες. «Ακόμη και σε αυτές δημιουργούνται προβλήματα» είπε ο κ. Τσατσούλης.

Εννοώντας το κράτος. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς είχε στο μυαλό του. Διαπιστώνουμε ότι δικαιώνεται αφού τα μεν Πετρέλαια τα …καταδιώκει ο αγωγός φυσικού αερίου (έργο του δημοσίου που πρέπει να απασχολήσει την Ενεργειακή Αγαίου), η ΒΦΛ «χάθηκε» κάπου στη μετάφραση… Πίστεψε ότι θα λάβει ότι δικαιούνται, δεν υπολόγισε τον… ξενοδόχο. Δηλαδή την Κυβέρνηση. Η οποία από τη μια ενημερώνεται- νομοθετεί, από την άλλη υποκύπτει στις πιέσεις!  Υποχωρεί για να επανέλθει με κάτι …καλύτερο σε δύο τουλάχιστον μήνες από σήμερα!

Δεν έχει σημασία τι είπαν η κ. Βαλαβάνη στη Βουλή, οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατά την επίσκεψη τους στο εργοστάσιο το μεσημέρι της Δευτέρας. Σημασία έχει τι γράφει ο τύπος. Γραπτός και ηλεκτρονικός της πρωτεύουσας. Αναφέρεται σε μπέρδεμα υπουργών, σε παρεξήγηση μεταξύ κυβερνητικών παραγόντων. Περιγράφει μια υποχώρηση άνευ προηγουμένου προκειμένου να ξαναδούν το θέμα της κατάργησης του ειδικού φόρου έτσι ώστε να ωφεληθούν και άλλοι. Βιομήχανοι των Αθηνών και όχι μόνο των περιχώρων..

Επίσημα το άρθρο 3 του μίνι φορολογικού νομοσχεδίου αποσύρθηκε επειδή έπρεπε να βρεθεί τρόπος να δεσμευτεί η εταιρία (η ΒΦΛ), τα χρήματα που δεν θα πληρώνει για τον φόρο να τα πληρώνει στα άλλα της χρέη. Βασικά στους εργαζόμενους, στη ΔΕΠΑ και στους συνταξιούχους της. Ανεπίσημα αποσύρθηκε λόγω διαφωνίας υπουργών. Όλοι έκαναν ότι δεν ήξεραν. Στο τέλος υπέκυψαν στις πιέσεις των άλλων βιομηχάνων, το άφησαν (το επίμαχο άρθρο) εκτός νομοσχεδίου για να το ξαναδούν.

Είναι σωστό να γίνει ότι περιέγραψαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας. Αυτό έπρεπε να έχει ήδη διασφαλιστεί, να υπάρχει στο άρθρο 3 έτσι ώστε να μην χρειάζεται καμία απόσυρση. Έστω προσωρινή. Αυτοί όμως στο άρθρο 3 έγραψαν μόνο για την κατάργηση του φόρου. Ξεσηκώθηκαν οι συνάδελφοι της ΒΦΛ. Προώθησαν το παράπονο τους στα μέσα ενημέρωσης των Αθηνών, πλήρωσε τη νύφη η ΒΦΛ. Είναι ολοφάνερο ότι δεν υπήρξε κυβερνητικός συντονισμός. Καμία προετοιμασία. Οι βουλευτές της Καβάλας τους είχαν ενημερώσει. Οι εργαζόμενοι είχαν συναντήσει τον Υπουργό Επικρατείας κ. Παππά. Η εταιρία είχε εξηγήσει το πρόβλημα και στην κ. Βαλαβάνη και στον κ. Παππά. Παρόλα αυτά απέτυχαν. Δοκάρι κι έξω, που λένε στα ποδοσφαιρικά.

Καλώς ή κακώς μόνο η ΒΦΛ χρησιμοποιεί στην χώρα το φυσικό αέριο ως πραγματική πρώτη ύλη. Δικαιούται την απαλλαγή. Όντως πρέπει να υποχρεωθεί να πληρώνει αυτούς που τόσο καιρό δεν πληρώνει. Αυτά όμως είναι θέματα που τα επεξεργάζεται κάποιος όσο προετοιμάζει την νομοθετική του πρόταση. Όταν αυτά ανακύπτουν στην πορεία, στο παραπέντε της ψήφισης ενός νέου νόμου, τότε τους εκθέτουν όλους. Όλους τους εμπλεκόμενους.

Η εταιρία έμεινε με την όρεξη, εισέπραξε δικαίωση αλλά μόνο προφορικά. Οι εργαζόμενοι πανηγυρίζουν για κάτι που μεσάνυχτα αποσύρθηκε κι η τοπική κοινωνία δεν ξέρει ακριβώς τι να κάνει. Να κλάψει ή να γελάσει; Αυτά τα γεγονότα είναι τα προβλήματα που μνημόνευε προφητικά στην ομιλία του ο Άγγελος Τσατσούλης, περιγράφοντας το τι συμβαίνει σήμερα στην αγορά. Υπάρχει που υπάρχει οικονομική κρίση, έχουμε και τους πολιτικούς που τα κάνουν σαλάτα ενώ πρόθεση τους είναι να βοηθήσουν.

Αντί να δράσουν άμεσα κι αποτελεσματικά, καταφέρνουν να κάνουν ακόμη μεγαλύτερο κακό σε μια εταιρία που χωρίς ιδιοκτήτη προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της. Κι αν το πράγμα χειροτερέψει, τη νύφη δε θα την πληρώσουν οι «μεγάλοι» των Αθηνών. Οι εργαζόμενοι της Καβάλας θα μείνουν μία ακόμη φορά απλήρωτοι…

Παρακολουθήσαμε πολύ προσεκτικά τις χθεσινές ανακοινώσεις της Ενεργειακής Αιγαίου. Έκρινε ότι τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για να κάνει «σεισμικά». Ειδικές έρευνες με την πιο σύγχρονη τεχνολογία προκειμένου να ψάξει κι άλλο πετρέλαιο στο κόλπο της Καβάλας. Οι γεωτρήσεις θα αργήσουν λίγο ακόμη. Πάντως θα γίνουν αφού κοιτάσματα υπάρχουν, πετρέλαιο υπάρχει μπόλικο στην περιοχή μας.

Αφού ανακοινώθηκαν σχέδια και προγραμματισμοί, ήρθε η ώρα για τους πολιτικούς. Τους βουλευτές και τον αγωγό στην παραλία της Νέας Καρβάλης. Προκύπτει ότι το Υπουργείο δεν δίνει καμιά ιδιαίτερη σημασία στην Ενεργειακή. Ξεχνά π.χ. την εκκρεμότητα με τη νότια Καβάλα. Οι βουλευτές της Καβάλας κάνουν πάνω κάτω το ίδιο κι έτσι η Ενεργειακή Αιγαίου αισθάνεται αυτή την γνωστή ενοχλητική μοναξιά που πάντα συντροφεύει όσους επενδύουν στην πατρίδα μας. Φοβόμαστε για τα χειρότερα μιας κι οι φήμες αναφέρουν ότι επίκειται κυβερνητική παρέμβαση για τον παλαιό αγωγό που τώρα θα αποφασιστεί η μετακίνηση του.

355 άνθρωποι εργάζονται σήμερα στα Πετρέλαια της Καβάλας. Εξ αυτών οι 50 προσελήφθησαν πρόσφατα. Υπάρχει κάποια άλλη εταιρία στο Νομό μας που έκανε πρόσφατα μαζεμένες 50 προσλήψεις; Τι στάση πρέπει να κρατήσει το κράτος μπροστά σε αυτή την εξέλιξη; Πρέπει να την στηρίξει, να την επιβραβεύει όπου μπορεί ή πρέπει να… κηρύξει τον πόλεμο μαζί της; Ζούμε στην Ελλάδα. Τίποτα απ’ όσα θα γίνουν δεν θα μας ξαφνιάσει. Όπως λέμε συχνά, είμαστε ικανοί και για το καλύτερο και για το χειρότερο. Πάντα επιλέγουμε το χειρότερο, αφού το καλύτερο είναι κάτι που δεν μας αφορά.

Χθες το μεσημέρι έγινε στον ΟΛΚ συζήτηση για την κρουαζιέρα. Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και φορέων Ναυτιλίας Ελλάδος κ. Θόδωρος Κόντες παρουσίασε πρόταση. Παλαιά ίσως. Πρόταση που ισχύει και σήμερα. Δύο κρουαζιέρες στο Βόρειο Αιγαίο. Και οι δύο με αφετηρία το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μία εκ των δύο θα σταματά στη Καβάλα. Ρωτήθηκε αμέσως για την προτίμηση στην Αλεξανδρούπολη. Εξήγησε –μα δεν έπεισε- ότι η πρωτεύουσα του Έβρου είναι κοντά και στη Βουλγαρία και στη Τουρκία. Άρα έχει τις προϋποθέσεις (όχι όμως τα απαραίτητα βάθη) να φιλοξενεί πλοία που θα αρχίσουν από εκεί 3ημερες κρουαζιέρες. Θα έχουν επιβάτες Έλληνες, Τούρκους και Βούλγαρους.

Αυτό το είχε προτείνει για την Καβάλα ο Βαγγέλης Παππάς. Είχε αναφέρει τον στόχο. Τα κρουαζιερόπλοια να μην περνούν από το λιμάνι της Καβάλας. Να αρχίζουν τη κρουαζιέρα τους από τη Καβάλα. Ο κ. Κόντες ούτε καν συζήτησε αυτό το ενδεχόμενο. Για λόγους γεωγραφίας όπως άφησε να εννοηθεί. Στην συνέχεια παρουσίασε τις παρατηρήσεις του φορέα που εκπροσωπεί ως προς τις υποδομές του κεντρικού λιμανιού της Καβάλας. «Πότε διαπιστώσατε αυτά τα προβλήματα;» τον ρώτησε η Δήμαρχος. «Πριν τρία χρόνια» απάντησε.

Με λίγα λόγια ήρθε να μας μιλήσει για την κρουαζιέρα με φανερή την προτίμηση στην Αλεξανδρούπολη, με δεδομένα για το λιμάνι της Καβάλας που διαπίστωσε προ 3 ετών. Μήπως δεν ήρθε καλά προετοιμασμένος; Κάτι τέτοιο μας φαίνεται.

Δύσκολα θα ξεχάσει την Μαρία Καραβία ο Θοδωρής Γκόνης. Η… συνεργασία μαζί της είναι μια διαδικασία εντελώς αρνητική, γεμάτη δυσάρεστες εκπλήξεις. Άνθρωπος είναι ο κ. Γκόνης, παρασύρεται στους… καλλιτεχνικούς ρυθμούς της προέδρου. Όπως έγινε την Δευτέρα το απόγευμα. Είναι καλό να σε θυμούνται οι άνθρωποι και δη οι δοκιμασμένοι άνθρωποι του πολιτισμού. Είναι δύσκολο να σε θυμούνται για το έργο σου και την εποικοδομητική συνεργασία. Αν κ. Καραβία προσπαθήσει λίγο ακόμη τότε θα τον διώξει από την Καβάλα πριν την ώρα του!

Η Δήμαρχος συνάντησε την Δευτέρα το μεσημέρι τους ιχθυοπώλες της Δημοτικής Αγοράς αλλά στο πλάι της δεν ήταν κανείς εκπρόσωπος της Δημωφέλειας. Αυτό δεν ήταν καλό. Εκτός αν για το θέμα του υπογείου δεν ήρθε ακόμη η ώρα της δημοτικής επιχείρησης. Αν ισχύει αυτή η εξήγηση τότε θα πρέπει να κάνουμε ακόμη μεγαλύτερη υπομονή μέχρι να υπάρξει εξέλιξη στο θέμα. Συζήτηση για τη Δημοτική Αγορά χωρίς εκπρόσωπο της Δημωφέλειας γίνεται;

 

 

 

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Παλαίμαχοι ΑΟΚ και Ηρακλής Μυρτοφύτου, έπαιξαν προς τιμήν του Σωκράτης Παπαζίδης στους 93,7: « Ο Αναστασιάδης σημάδεψε την ποδοσφαιρική μου, καριέρα»

Επόμενο άρθρο

Συμφωνία , ΜΝΗΜΟΝΙΟ , ότι και να' ναι έρχεται !