Αυτή τη φορά ο Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης όχι μόνο ασχολείται με το οικιακό- επαγγελματικό φυσικό αέριο σε όλη την ΑΜΘ αλλά ασχολείται με τον σωστό τρόπο. Αφήνει στην άκρη τα περί συνεργασίας με τον ΤΑΡ, από το συγκεκριμένο έργο είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούμε, επικεντρώνεται ορθά στη ΔΕΠΑ. Αυτή είναι η μόνη αρμόδια, αυτήν πιέζει, με αυτή σκοπεύει να συνεργαστεί. Πριν εξηγήσουμε (σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε) τι σκέπτεται και τι προωθεί, καλό είναι να υπενθυμίσουμε το που βρίσκεται η αδικία σε σχέση με την Περιφέρεια μας και το φυσικό αέριο.
Το φυσικό αέριο εξυπηρετεί εδώ και χρόνια τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων της χώρας, δίνοντας τους μια εναλλακτική και φθηνότερη του πετρελαίου επιλογή. Κυρίως για τον Χειμώνα. Το κράτος δια της ΔΕΠΑ θέλησε να φτιάξει και στην ΑΜΘ Εταιρία Παροχής Αερίου. Θέλησε να προσελκύσει ιδιώτες που αρχικά θα έβαζαν τα λεφτά τους για την κατασκευή του δικτύου, στη συνέχεια θα είχαν κέρδη αφού θα διαχειρίζονταν την παροχή και την κατανάλωση του αερίου. Τόσο του οικιακού όσο και του επαγγελματικού. Ουδείς ιδιώτης ανταποκρίθηκε στις δύο προσκλήσεις της ΔΕΠΑ. Το έργο είναι ακριβό, το κέρδος πολύ μακρινό.
Η ΔΕΠΑ μετά τους δύο άγονους διαγωνισμούς «πάγωσε» τη διαδικασία. Στο μεταξύ την… πλησίασαν και την επηρέασαν τόσο η κρίση όσο και τα σενάρια ιδιωτικοποίησης της. Μας άφησε χωρίς αέριο, χωρίς εναλλακτικό σχέδιο για την κατασκευή του δικτύου. Μας έγραψε με λίγα λόγια στα παλαιότερα των υποδημάτων της. Η Περιφέρεια ΑΜΘ αδιαφόρησε επίσης. Εννοούμε τους Δημάρχους αλλά και τους αιρετούς Νομάρχες (αρχικά), Περιφερειάρχες και Αντιπεριφερειάρχες στην συνέχεια. Για τους κατοίκους των 5 Νομών υπήρχε και υπάρχει μόνο το πετρέλαιο. Το αέριο το ακούν μόνο όταν η συζήτηση αφορά τους διάσημους παλιούς και νέους αγωγούς.
Ο Γιώργος Παυλίδης με αφορμή τη γενικότερη συζήτηση για τον ΤΑΡ επανέφερε στην επικαιρότητα την ανάγκη το φυσικό αέριο όχι μόνο να περνά έξω από τα σπίτια μας αλλά να μπαίνει μέσα σε αυτά. Να το χρησιμοποιούν οι νοικοκυρές, οι οικογένειες αλλά και οι μικροεπαγγελματίες. Αρχικά ο κ. Παυλίδης ζήτησε να υπάρχουν οι λεγόμενες «αναμονές» ώστε να πάρουμε αέριο από αυτό που θα περιέχει ο αγωγός ΤΑΡ. Τώρα τελευταία μιλά ακόμη πιο σωστά. Κοιτά προς την Αθήνα, πιέζει την ΔΕΠΑ. Το φυσικό αέριο που η ΑΜΘ δικαιούται δεν είναι αυτό που θα βρίσκεται εντός του ΤΑΡ. Η Περιφέρεια μας ζητά αέριο από τον κρατικό φορέα που το εκπροσωπεί πανελλαδικά. Θέλει ασφαλή δίκτυα και παροχές όπως έχουν η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Λάρισα κτλ. Εκεί τα έργα έγιναν χωρίς να υπάρχει ΤΑΡ. Γιατί όχι και σε μας;
Σύμφωνα με τον κ. Παυλίδη υπάρχει σε εξέλιξη συζήτηση με την ΔΕΠΑ, όχι όμως οριστικές αποφάσεις. Το έργο δεν είναι απλό. Πρέπει να μελετηθεί δίκτυο φυσικού αερίου σε όλα τα σπίτια της Καβάλας, της Δράμας, της Κομοτηνής, της Ξάνθης και της Αλεξανδρούπολης. Αφού το έργο μελετηθεί μετά το δίκτυο πρέπει να κατασκευαστεί. Πρόθεση του κ. Παυλίδη είναι να υπάρξει σύμπραξη φορέων για την μελέτη και την κατασκευή, εμπλοκή ιδιώτη αμέσως μετά. Επιτέλους κάτι πρέπει να γίνει έτσι ώστε το φυσικό αέριο να μην είναι για τους κατοίκους της ΑΜΘ ένα ακόμη άπιαστο όνειρο.
Το κακό είναι ότι το συγκεκριμένο έργο κοστίζει πολλά χρήματα. Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη έως τις 15 Ιουλίου θα έχει οριστικοποιηθεί το σχέδιο σύμφωνα με το οποίο θα εξελιχθούν τα πράγματα. Μετά θα έρθει η ώρα των έργων. Αν το σενάριο Παυλίδη συμφωνηθεί τότε κατά το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα έχουμε ελπίδα να χρησιμοποιήσουμε στα σπίτια μας το φυσικό αέριο. Ελπίζουμε και τότε να είναι όπως τώρα, φθηνότερο του πετρελαίου. Αν το σενάριο Παυλίδη δεν βρει σύμφωνη την ΔΕΠΑ και σταματήσει τότε μόνο θα ακούμε για το φυσικό αέριο. Άντε το πολύ πολύ να βλέπουμε –μόνο κατά την φάση κατασκευής των- τους αγωγούς φυσικού αερίου που θα περνάνε από τα μέρη μας. Μεταφέροντας αυτό από την ανατολή στη δύση.
Όλα αυτά τα μάθαμε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την Τετάρτη το απόγευμα. Στην ίδια συνεδρίαση δημιούργησε αρνητική εντύπωση ο πρόεδρος Κώστας Αντωνιάδης. Ο οποίος απαγόρευσε στην μείζονα αντιπολίτευση να ρωτά τον κ. Παυλίδη και μέσω των τοπικών μέσων ενημέρωσης. Ο χειρισμός του θέματος ήταν εντελώς λάθος. Με αυτά που κάνει ο κ. Αντωνιάδης (από κακή εκτίμηση; από απειρία;) ένα είναι σίγουρο. Θα καταφέρει να αφυπνίσει την παράταξη Καραλίδη, να την ενώσει με την παράταξη Μορφίδη!
Είναι δυνατόν στις μέρες μας να μπαίνουν κανόνες στο πως θα ρωτά η αντιπολίτευση τη διοίκηση της Περιφέρειας; Είναι δυνατόν να αποκλείονται τα μέσα ενημέρωσης όταν αυτά (παλιά και νέα) κυριαρχούν; Ο Κώστας Αντωνιάδης υπερεκτιμά τον κανονισμό λειτουργίας του Περιφερειακού Συμβουλίου, ζητά πράγματα που δεν στέκουν. Είμαστε στο 2015. Ας μη διαφεύγει της προσοχής του. Σήμερα είναι είδηση αν κάτι γίνει και δεν παρουσιαστεί στα μέσα ενημέρωσης. Οι απαιτήσεις του θυμίζουν καθεστώς Βορείου Κορέας. Ο δε τρόπος του είναι το ίδιο απαράδεκτος.
Προχθές τον ακούγαμε να φωνάζει προς τους υπαλλήλους να κλείσουν το μικρόφωνο του κ. Καραλίδη. Επέμενε να τους ζητά να τον «κόψουν». Αυτά τα πράγματα ακόμη κι αν γίνονται, για να τηρηθεί μια διαδικασία, δεν γίνονται με αυτόν τον τρόπο. Κατόπιν τούτου ο κ. Αντωνιάδης εκτέθηκε. Και ορθά τα άκουσε. Ακόμη και χθες η παράταξη Μορφίδη- που δεν ενεπλάκη άμεσα στο επεισόδιο- του έκανε παρατήρηση. Με ανακοίνωση της δικαίωσε τον κ. Καραλίδη και όχι τους αυστηρούς του κανόνες που θυμίζουν Γυμνασιάρχη της δεκαετίας του ‘50 και του ‘60.
Το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας ενέκρινε στρατηγικό σχέδιο για τα επόμενα 4 χρόνια, το οποίο ειδικά για το κτίριο του Τελωνείου προβλέπει συνεργασία κι από κοινού αξιοποίηση του με τον Δήμο Καβάλας. Μια πολύ σοφή πρόταση που ενώνει και δεν χωρίζει. Μια ιδέα που όλους τους βρίσκει σύμφωνους. Δείχνει μάλιστα τον σωστό δρόμο. Να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας και όχι (οι διάφοροι τοπικοί παράγοντες) να μαλώνουν. Να αποφεύγουν τον ανταγωνισμό, να προτιμούν την αρμονική συνύπαρξη. Η πρόταση του ΟΛΚ είναι μια ευχάριστη έκπληξη σε καιρό που οι τοπικοί καυγάδες δεν λείπουν. Για να φθάσουμε σε αυτό το σημείο έπρεπε να περάσει πολλά η Καβάλα. Ευτυχώς στο τέλος όλοι κατάλαβαν το συμφέρον του τόπου, τον οποίο θέλουν να υπηρετήσουν. Αυτές οι συνεργασίες είναι το ζητούμενο. Ευχόμαστε λοιπόν να τις δούμε και στην πράξη.
Για να αξιοποιήσουν μαζί το κτίριο του Τελωνείου πρέπει νωρίτερα να βρεθεί ένας άλλος χώρος για τις Τελωνειακές υπηρεσίες, το Χημείο, την αποθήκη του ΣΔΟΕ. Το νέο κτίριο του Τελωνείου πρέπει να κατασκευαστεί στο νέο λιμάνι. Με χρήματα του νέου ΕΣΠΑ. Οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες που σήμερα φιλοξενούνται στο κεντρικό λιμάνι κάπου θα βολευτούν.
Περίεργο μα και αληθινό. «Η πόλη έγινε Βαγδάτη» είπε για τα προβλήματα της Καβάλας μετά τις δυνατές βροχές και τις καταιγίδες ο Βαγγέλης Παππάς. Η Δήμαρχος που κλήθηκε να σχολιάσει την παρατήρηση περισσότερο συμφώνησε παρά διαφώνησε μαζί του. Με μία διαφορά. Ο Βαγγέλης είναι αντιπολίτευση κι η Δήμητρα Δήμαρχος.