Dark Mode Light Mode

μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Επειδή πέρασε αρκετός καιρός από τότε που συζητούσαμε αναλυτικά τα θέματα της όδευσης του αγωγού, καλό είναι να φρεσκάρουμε τη μνήμη μας. Να θυμηθούμε τα παλιά τώρα που ξαναγίνονται επίκαιρα, ανανεώνονται κι ελαφρώς αλλάζουν. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε την συζήτηση (την πίεση, την διεκδίκηση) χωρίς μεταξύ μας παρεξηγήσεις. Διατηρώντας ότι με κόπο φτιάξαμε(το οποίο σήμερα κινδυνεύει), το ενιαίο μέτωπο τοπικών παραγόντων και φορέων. Τόσο προς την Κυβέρνηση όσο και προς τους εκπροσώπους του έργου.

 

Αρχικά ο αγωγός επέμενε να περάσει από την «καρδιά» των Τεναγών των Φιλίππων. Εξ αυτού του λόγου το πρώτο αίτημα των αγροτών ήταν συγκεκριμένο. Όχι ο ΤΑΡ στα Τενάγη. Μετά κόπων και βασάνων άλλαξαν την όδευση, η οποία δεν απέφυγε γη υψηλής παραγωγικότητας. Μετακινήθηκε βορειότερα, πλησίασε στα χωριά Ζυγός- Κρυονέρι- Φίλιπποι. Οι διαφωνίες παραμένουν, οι αντιρρήσεις επίσης.

 

Το ίδιο χρονικό διάστημα οι κατασκευαστές του αγωγού πείσθηκαν κι άλλαξαν την όδευση στην περιοχή πέριξ της Νέας Καρβάλης. Αυτό επετεύχθη μέσα από διαμαρτυρίες, οι οποίες είχαν την στήριξη ακόμη και βουλευτών. Των τότε βουλευτών. Όσο για τον Νέστο, κι εκεί έγιναν μικροδιορθώσεις. Τις οποίες πρώτος πανηγύρισε ότι εξασφάλισε ο τότε Δήμαρχος Σάββας Μιχαηλίδης. Δηλαδή η αλλαγή της όδευσης ήταν κάτι πολύ φυσιολογικό. Αρκεί να ήταν φθηνό. Να μην κόστιζε στους εκπροσώπους του έργου. Στην περίπτωση της επαρχίας Καβάλας ζητούνταν και ζητείται μια ορεινή όδευση, ακριβή είναι η αλήθεια.

 

Αυτήν την λύση υποστήριζαν όλοι. Παρατηρούσαν τότε ότι η τελευταία πρόταση του αγωγού (που περιλαμβάνει το περίφημο «τραπέζιο») θίγει και τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Σήμερα δεν μιλούμε καθόλου για την περιοχή που έχει αρχαία κι αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Ξεχάσαμε ότι την πλησιάζει επικίνδυνα ο ΤΑΡ. Μέχρι που η Κυβέρνηση χωρίς κανέναν διάλογο με την τοπική κοινωνία ανακοίνωσε την οριστική της συμφωνία με τους εκπροσώπους του έργου.

 

Πρώτα πρώτα η διαδικασία. Γίνεται Κυβέρνηση της Αριστεράς (που άλλα μας υποσχέθηκε τον Γενάρη του 2015) να συμφωνεί με τους επιχειρηματίες- με το κεφάλαιο- αγνοώντας την τοπική κοινωνία; Γίνεται 10 μέρες οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να αναζητούν τον Σκουρλέτη για να ενημερωθούν και να μην τον βρίσκουν; Διαδικαστικής φύσεως είναι κι ένα ακόμη θέμα. Η τακτική των εκπροσώπων του αγωγού. Τόσο καιρό που η υπόθεση της όδευσης «κοιμόνταν» επιχείρησαν να πλησιάσουν αγρότες, να πάρουν τις υπογραφές τους για να περάσει από τα χωράφια τους ο αγωγός. Ουδείς γνωρίζει τι απαντήσεις έλαβαν. Ο σύλλογος των Αγροτών Δήμου Καβάλας υποστηρίζει ότι και αυτή η προσπάθεια δεν είχε κανένα αποτέλεσμα.

 

Ας δούμε τα πιο πρόσφατα. Η Κυβέρνηση ανακοινώνει ότι συμφώνησε για τον ΤΑΡ. Παραλείπει το θέμα της όδευσης στην περιοχή μας, ψάχνουμε να βρούμε τι συμφώνησε. Ο Αγροτικός Σύλλογος Δήμου Καβάλας ενισχύεται από Συντονιστική Κίνηση Πολιτών. Οι περισσότεροι του πρώην Δήμου Φιλίππων. Η οποία για να τον διευκολύνει (ώστε οι αγρότες να μην είναι στόχος), αποφασίζει να οργανώσει αυτή την διαμαρτυρία της Κυριακής. Θα συμφωνήσουμε ότι η Συντονιστική Κίνηση Πολιτών πάσχει από πλευράς δημοσίων σχέσεων. Ωστόσο προλαβαίνει έστω και τώρα να καλύψει το πρόβλημα.

 

Όσα διαδικαστικά λάθη κι αν έγιναν αυτό το διάστημα, μείζον θέμα είναι το ίδιο. Η όδευση του αγωγού. Όπως φαίνεται η ισχύουσα όδευση θίγει γη υψηλής παραγωγικότητας. Υπάρχουν αγρότες που δεν θέλουν να περάσει ο ΤΑΡ μέσα από τα χωράφια τους. Τι θα κάνουν όλοι οι υπόλοιποι; Θα συμμετάσχουν στην διαμαρτυρία της Κυριακής ή θα σηκώσουν λευκή σημαία;

 

Αυτό θα το ξέρουμε την Κυριακή το μεσημέρι. Φοβόμαστε πάντως ότι η «κολοτούμπα» είναι μεταδοτική. Άρχισε από τους κοινοβουλευτικούς κι ως επικίνδυνη νόσος μοιάζει να προσεγγίζει τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης. Εξ αυτού του λόγου- για να τους δοκιμάσουν;- οι διοργανωτές του Κυριακάτικου γεγονότος ζητούν συμμετοχή από πρόσωπα και όχι από εκπροσώπους θεσμών. Μπας και έτσι τους δώσουν το δικαίωμα να απελευθερωθούν, να γίνουν πιο ειλικρινείς.

 

Οι εταιρίες που εμπλέκονται στο έργο της ασφαλτόστρωσης της οδού Ερυθρού Σταυρού μοιάζουν να έχουν βάλει στοίχημα με τον εαυτό τους. «Τρέχουν» ασυνήθιστα γρήγορα για δημόσιο έργο. Προχωρούν τάχιστα όπως θα έπρεπε να συμβαίνει σε όλα τα έργα και όχι μόνο σε ορισμένα. Η υπομονή των οδηγών συνεχίζεται, ενισχύεται όταν παρακολουθείς τόσο φιλότιμες προσπάθειες. Χθες το απόγευμα γίνονταν ασφαλτόστρωση, η ουρά των αυτοκινήτων ξεπερνούσε την Ραψάνη κι έφθανε (μας είπαν αυτόπτες μάρτυρες) ως το Περιστέρι!

 

Η ατυχής δήλωση Μορφίδη ότι για την όδευση του ΤΑΡ φταίει ο Λαφαζάνης, φαίνεται ότι ήταν η αφορμή που τόσο καιρό αναζητούσαν. Ο … πόλεμος της τοπικής ΛΑΕ κατά του Μορφίδη και του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας συνεχίζεται στο διαδίκτυο. Εκεί όπου διαβάζουμε διάφορα «ποιητικά» σχόλια. «Ρόμπες» τους ανεβάζουν και τους κατεβάζουν! Μιλώντας χθες με εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας ακούσαμε ότι: 1) Για την όδευση του αγωγού ΤΑΡ ευθύνεται η Κυβέρνηση Σαμαρά 2)Όσο και να προκαλούν οι της ΛΑΕ Καβάλας, ο ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας δεν θα απαντήσει.

 

Τώρα που το τοπίο ξεκαθάρισε, τώρα τα νέα «έρχονται» πιο συχνά σχετικά με το πλωτό LNG της Αλεξανδρούπολης. Αντιγράφουμε κείμενο από την ιστοσελίδα Euro2day: « Σε πολύ αρχικό στάδιο βρίσκεται το σχέδιο του πλωτού τερματικού υγροποιημένου αερίου της Gastrade (όμιλος Κοπελούζου) στην Αλεξανδρούπολη, στο οποίο συζητείται να συμμετάσχει και η ΔΕΠΑ. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, στο σχήμα ενδέχεται να ενταχθούν και άλλες εταιρείες (έχει ακουστεί το όνομα της αμερικανικής Chenier), ωστόσο μέχρι στιγμής είναι άγνωστο ποιος θα αγοράζει το αέριο και σε τι τιμές αφού στη Βουλγαρία για την οποία προορίζεται το έργο το ενδιαφέρον είναι ελάχιστο».

 

Ο Μανώλης Φρατζεσκάκης συνεχίζει να αγωνιά για την διαδικασία εκλογής νέου προέδρου στην ΝΔ. Ζητά κι αυτός ενωτική παρέμβαση από Καραμανλή- Σαμαρά! Το πιο πρόσφατο κείμενο του προέδρου της Εφορευτικής Επιτροπής του Ν. Καβάλας αναφέρει: «Δυστυχώς προβλέπω ότι «θα πάει μακριά η βαλίτσα» για την νέα ημερομηνία εκλογής προέδρου ΝΔ. Η νέα εταιρία που θα αναλάβει χρειάζεται τον χρόνο της για να οργανώσει με σοβαρότητα τις εκλογές. Μεσολαβούν και οι γιορτές άρα πάμε για το νέο χρόνο!!!.Το κόμμα μοιάζει «με φτερό στον άνεμο» και έρχονται σοβαρότατα νομοσχέδια στην βουλή όπως το ασφαλιστικό και η φορολογία των αγροτών και η πατρίδα έχει ανάγκη από μια ισχυρή αξιωματική αντιπολίτευση!!!Ελπίζω όλοι αναλογισθούν τις ευθύνες τους και να αφήσουν τις προσωπικές φιλοδοξίες στην άκρη. Προς αυτή την κατεύθυνση περιμένω παρέμβαση ενότητας από Καραμανλή και Σαμαρά».

 

Τα πράγματα είναι απλά σε σχέση με τους Σαμαρά- Καραμανλή. Αν το πρόβλημα της ΝΔ μπορούσε να λυθεί με μια παρέμβαση των δύο πρώην Πρωθυπουργών, αυτή θα είχε γίνει ήδη και η ΝΔ θα είχε ξεμπερδέψει με τις σκοτούρες της. Δυστυχώς το κόμμα είναι τόσο μπερδεμένο που ακόμη κι αν ζούσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ακόμη κι αυτός θα σήκωνε τα χέρια ψηλά!

 

Χθες το μεσημέρι ο βουλευτής Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν καλεσμένος σε δημοσιογραφική εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης, σε διάλογο με εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ. Ο μοναδικός βουλευτής της ΝΔ στον Νομό Καβάλας ούτε που κατάλαβε ότι κάποιος πήγε να «κόψει» την εισαγωγική ομιλία του στην εκδήλωση του Μεϊμαράκη.

 

Επικοινωνία με τους ερασιτέχνες ηθοποιούς της Καβάλας αρχίζει ο νέος πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πέτρος Πετρόπουλος. Το μαθαίνουμε από την ανακοίνωση του Θεάτρου των Πολιτών: Ενημερώνουμε πως η Γενική Συνέλευση και οι Εκλογές του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015 στην αίθουσα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας. Η πρώτη συνεδρίαση θα έχει έναρξη στις 5.30 και σε περίπτωση μη απαρτίας θα ξεκινήσουμε στις 6.30. Στην συνεδρίασή μας θα παραβρεθεί και ο νέος πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ κ ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ με τον οποίο θα μπορέσετε να συζητήσετε οποιοδήποτε προβληματισμό σας.

 

 

Προηγούμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΗ 2015

Επόμενο άρθρο

Ούτε γάτα , ούτε ζημιά !